SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Fmic med original frambalk?

• Detta ämne har 8 svar, 1,220 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av 5vensson.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    5vensson
    Deltagare

Någon som vet om det finns någon fmic som passar utan att man behöver kapa eller plocka bort frambalken?

/Johan

Impreza WRX STi -02

5vensson
      Deltagare

ingen som vet?

/Johan

Impreza WRX STi -02

Digits
        Deltagare

Autobahn88 funkar. Sen finns det även andra mindre prisvärda märken. Tror dock inte det finns någon FMIC som inte kräver att en hel del plast i stötfångaren tas bort.

Autobahn kraver dock att man sagar sonder frambalken. Jag hade en san sjalv namligen 🙂

Vad jag har sett finns det inga som inte kraver modifikation av frambalken, men en del kit har dock en ersattningsbalk sa att man plockar bort orginalen och satter dit ersattningen. Dock vet jag inte hur styva de dar ersattningsbalkarna ar. Jag gick tillbaka till TMIC och hel frambalk igen for att min framvagn blev alldeles sladdrig nar jag hade FMIC.

Digits
          Deltagare

Autobahn kraver dock att man sagar sonder frambalken. Jag hade en san sjalv namligen 🙂

Nej. Det sitter en Autobahn 88 på min bil och jag har inte sågat sönder frambalken. Så den ”kräver” inte att man sågar sönder frambalken, men det går säker att montera den på det viset också. 😉

Hrm, har du japan-spec?

Adam K
            Deltagare

Matmor har en GC8…

Digits
              Deltagare

Matmor har en GC8…

Ah, det forklarar saken 🙂 Trodde jag holl pa att bli tokig dar ett tag.

lunkan
                Deltagare

Bara att fråga dom som säljer kitet som du är intresserad av vad som krävs för montering. Som det är sagt så kommer det behövas sågas/skäras bort en del plast för att den ska få rum bakom frontspoilern.

pannan
                  Deltagare

Jag valde att ta bort frambalken helt så man slipper förstöra den. Däremot får du gå loss hårt på frontplasten om den skall få plats.

Här är lite foton:

5vensson
                    Deltagare

Tack för hjälpen. Bra bilder.

/Johan

Impreza WRX STi -02

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.