SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Fmic och besiktning

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Snofi
    Deltagare

Hejsan

Har en liten fråga.

Har hört att besiktningen är blir griniga om man monterar en FMIC när det ska vara en top monterad enligt vad som står i papperna, så hur ligger det till?

/Snofi

Turbovin
      Deltagare

Hej!

Varierar nog kraftigt beroende på vilken station man åker in till. Min har gått igenom de två senaste besiktningarna med FMIC utan en enda kommentar om motorrummet.

Snofi
        Deltagare

Okej men det låter ju kanon, jag ska besikta min bil snart med nytt avgassystem och racekatt så får se om den går igenom men sen till nästa år kommer en fmic.

/Stoffe

stoffe86
          Deltagare

Besiktigade min med FMIC Och extraktor grenerör o lite andra saker , min besiktnings man Flinade bara o stängde motor huven 🙂 men har man otur så kan dom nog underkäna dig

Mvh stoffe

Arrow
            Deltagare

På min gamla GT hade jag FMIC, besiktade den utan anmärkning 3 år i rad, killen som har dne nu har besiktat den utan bekymmer 2 år nu.
              Tror inte dom kan anmärka på det.

Har dock hört att man får anmärkning om man tar bort krock-balken vilket många gör vid montering av FMIC på t.ex vw och audi.

Impreza STI – 08

Kvarnis
              Deltagare

Alltså besiktninen är ett lotteri.
                Om du ändrar nått på en helbil godkänd bil så ska det vara godkända prylar från tillverkaren.

Sen så är väl inte alla hitler på SBP 😉

Sen är det ju så att effekten höjning spelar in oxå, max 10% får avvika från org.effekt.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.