SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor FMIC och större turbo på STI-04

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    STI_driver
    Deltagare

Hej hej! Är det nån här på forumet som har monterat FMIC och turbo på en STI? Skulle gärna vilja höra mig för lite innan jag själv byter.
      Jag har en 04 PSE, och just nu har jag,ferrita 3″ från turbon, ecutek3,soppapump,och AEM cold air intake.

Det jag tänkt göra är att sätta på FMIC,dumpventil,och eventuellt en större turbo. Det jag undrar nu är:

Hur mycket effekt kan original turbon trycka ur sig? 380hk?
      Hur mycket effekt klarar kolvar stakar? har hört att man inte bör gå över 400.
      Tycker ni det är värt att göra den uppgraderingen utan att byta kolvar m.m?

Tacksam för svar!

Mvh/Adde

Wiklundh
      Deltagare

Original snurran klarar 360Hk med FMIC (enligt trimfirma i England).
        (Liknande setup på en bil i Sverige hade gett 348Hk när dom bromsade den har jag läst på nätet.)
        Om du ska köpa FMIC så tycker jag du ska skaffa en större turbo oxå, en som minst fixar 400Hk.
        Sedan så måste du ha nya spridare då oxå.
        Original invärtes fixar 400Hk.
        (Tror det var scoobymaina som hade bromsat en till 452Hk med original saker invärtes, var något kitt som inte var ofentligt ännu när jag läste om det på deras hemsida.)

pannan
        Deltagare

Om jag inte har fel sitter det redan smidda kolvar standard på STI:n.

Stämmer mycket väl att det är en STI i England som ligger på runt 450 hkr med standard prylar i motorn. Frågan är inte om den Roger Clarkson bygda STI:n på 550 hkr har det med. Skall kolla när jag kommer hem i reportaget om den. Det är iallafall en 2 liters maskin dvs icke 2.5 litern de kommit upp i den effekten på.

/J

Kvarnis
          Deltagare

Om du tänker på den Islänska bilen(byggd av RCM) så är det pillad på i motorn.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.