Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Grovsnus
    Deltagare

Efter att jag slet väck plastidipen på mina vinterfälgar så var de rätt tydligt att de förmodligen råkat ut för något svårt trauma tidigare i sitt liv… Funderar på om jag bara ska ful-lacka dem med sprayburk och köra med dem över vintern eller hur jag ska göra.
      (de är så kantstötta att det inte är lönt att göra något seriöst med dem…)

Men så hittade jag detta:
      http://www.youtube.com/watch?v=0aV2H57bES4

Någon som provat på något sånt här?
      Är ju inte direkt så att jag tror att mina fälgar kommer bli som nya, men hoppas att de inte sticker så mycket i ögonen bara…

SSC #1596
      Oyp_Oyp

FiddeFuling
      Keymaster

Efter att jag slet väck plastidipen på mina vinterfälgar så var de rätt tydligt att de förmodligen råkat ut för något svårt trauma tidigare i sitt liv… Funderar på om jag bara ska ful-lacka dem med sprayburk och köra med dem över vintern eller hur jag ska göra.
        (de är så kantstötta att det inte är lönt att göra något seriöst med dem…)

Men så hittade jag detta:
        http://www.youtube.com/watch?v=0aV2H57bES4

Någon som provat på något sånt här?
        Är ju inte direkt så att jag tror att mina fälgar kommer bli som nya, men hoppas att de inte sticker så mycket i ögonen bara…

Ser sjukt pilligt ut :rolleyes:
        Tror det är svårt att få det bra, spec om man har tunna ekrar.

Jag har nog kört på lacka med sprayburk om fälgarna inte är något man vill bevara 🙂
        Körde biltema fälg färg (svart) på mina original fälgar inför förra vintern, blev helt ok.

Grovsnus
        Deltagare

Kände att det skulle bli för mycket för mitt tålamod med folieringen, så det fick bli sprayburks-modellen istället.
          Långt ifrån felfria, men slipper iallafall skämmas i vinter…

SSC #1596
          Oyp_Oyp

zacke
          Deltagare

Det blev ju skitsnyggt det där d—0.o—b
            Vad är det för färg du använde ? lagt även på klarlack ?

Grovsnus
            Deltagare

Det blev ju skitsnyggt det där d—0.o—b
              Vad är det för färg du använde ? lagt även på klarlack ?

Jo jag är klart nöjd med resultatet.
              Jag köpte vit fälgfärg på mekonomen. En sprayburk räckte till tre fälgar. Blev faktiskt imponerad över hur bra det täckte. ingen klarlack då jag kände att det bara är vinterfälgar som jag inte är direkt rädd om. men det blev fin glans på bara sprayfärgen

SSC #1596
              Oyp_Oyp

zacke
              Deltagare

OK, det blev bra ändå tycker jag
                Ska kanske göra likadant på mina vinterfälgar
                krängde du av däcken innan du lackade de, eller maskerade du bara ?

abacus
                Deltagare

Lite klar lack måste underlätta om du tvättar bilen med högtryckstvätt så du inte blåser bort färgen av misstag…

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk

Grovsnus
                  Deltagare

Jag maskerade bara.
                    Eftersom mina fälgar inte är i bästa skick (minst sagt) så var målet bara att de skulle se någorlunda anständiga ut under vintern.
                    Det var lite därför jag inte lade energin på klarlack.
                    Och visst är det lite tidigt att ge en dom på det, men jag har hunnit tvätta bilen tre gånger sedan fälgarna kom på och då är det fullt ös med högtryckstvätten som gäller, och än så länge har färgen hållit.

SSC #1596
                    Oyp_Oyp

FiddeFuling
                    Keymaster

gött, det var ju skit fint!

Blev så sugen efter vårt snack om detta på liseberg så mina är nu oranga =P

Fick lite spill på däck kanten men va faen, efter nån kilometer i slask o modd så ser jag inte det mer. 😀

karlzzon.
                      Deltagare

Ser Nice ut!!

Grovsnus
                        Deltagare

Ser Nice ut!!

tackar tackar!

SSC #1596
                          Oyp_Oyp

Grovsnus
                          Deltagare

gött, det var ju skit fint!

Blev så sugen efter vårt snack om detta på liseberg så mina är nu oranga =P

Fick lite spill på däck kanten men va faen, efter nån kilometer i slask o modd så ser jag inte det mer. 😀

Najs! Orange är en klart underskattad färg på fälgar.
                            Blir nog det nästa vinter. Släng upp en bild så vi får se hur det blev.

SSC #1596
                            Oyp_Oyp

FiddeFuling
                            Keymaster

Hehe.. Kom ihåg, jag har aldrig sagt att jag är riktigt frisk 😀

http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=85408&image=2116178

Grovsnus
                              Deltagare

Hehe.. Kom ihåg, jag har aldrig sagt att jag är riktigt frisk 😀

http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=85408&image=2116178

Blev ju bra det där! Man köper inte en impreza för att smälta in i mängden!

SSC #1596
                                Oyp_Oyp

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.