SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor för höga lambda värden…

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Nyman
    Deltagare

Men de var ju kul att jag kunde tänka mig fram till en lösning även om det kanske inte var n bra lösning, de betyder ju att jag förstår lite av hur saker och ting fungerar 😉

Men ska kika om det fins någon att låna.. men som sagt, vart sitter den exakt och är de svårt att skifta?

/Nyman – börjar kanske lära sig något? 😉

-= enough is enough =-

SecretAgentMan
      Deltagare

Precis direkt efter turbon, i början av avgassystemet sitter den inskruvad lite på sniskan, vanlig blocknyckel 19 mm och lite försiktighet – det är oerhört lätt att gängan skadas på sonden.

Följ tåten från lambdan så hamnar du vid en liten vit kontakt som är relativt dryg att få isär, dra INTE i kablarna (liten mejsel och lite fippel brukar hjälpa).

Man byter på plats, du behöver inte skruva bort något.

/J

Nyman
        Deltagare

Kanon!!

Då ska ja kolla lite på de… Om du vet nån eller hör någon som har en jag kan låna så kan du ju höra av dig… Gärna någon i krokarna runt sälen mora malung eftersom ja jobbar i sälen just nu..

-= enough is enough =-

Nyman
          Deltagare

Tänkte bara medela att de inte var labdan som kukat ur… hade ju lagat ett håll i ljuddämparen med gum gun (eller heter de gun gum? skit samma) inge vidare bra skit då de efter ett par veckor tydligen hade släppt vilket gav de höga värdena igen.. så nu tog jag ner systemet å gick på med svetsen i vänta på ekonomi för ett nytt system.. efter svetsningen bar de av till bilprovningen igen med klockrena värden..! 😉

Tack för all hjälp ändå!

/Nyman

-= enough is enough =-

Nyman
            Deltagare

min osäkerhet i efterhand berodde ju på att jag hade tätat läckan men fick ändå samma värde…
              men de visade sig ju som sagt att lagningen inte höll så åtgärdad för andra gången var nu värdena perfekta…

-= enough is enough =-

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.