› SSC › Modellspecifikt › Legacy › Allmänt › För lite glykol
- Detta ämne har 10 svar, 2,078 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 10 månader sedan av
Adam K.
-
FörfattareInlägg
-
6 januari, 2010 kl. 11:57 #22289
Building Micke
DeltagareNu när jag kom ut till bilen och kolla i intercoolern så var kylvätskan i den halv frysen:( Nått som är farligt?
Har startat den så förut och de har tinats upp. Nått som kan skada nånting? De kylar väl turbon bara eller?
I de vanliga kylsystemt har jag nog för 50 minus.
tacksam för svar.
6 januari, 2010 kl. 18:17 #191015challe
DeltagareHmm, ICn är till för att kyla laddluften från turbon innan den går in i insuget, så där har du förhoppningsvis inte nåt glykolvatten. Det är inte så att du menar att det är is på kylflänsarna till ICn?
Isf är det inte så farligt6 januari, 2010 kl. 18:32 #191009Manor
Deltagare…min tolkning av frågan var att det rörde sig om ”vatten-spray-kylningen” som duschar IC:n på vissa STi modeller.
6 januari, 2010 kl. 19:11 #191010FeA
Deltagare…min tolkning är att det är en gammelkokare med vattenkyld IC, spännande att se vem som får rätt 😉 :+
6 januari, 2010 kl. 20:54 #191016.zip
DeltagareHybrid IC. Vatten+luft chansar jag på då 😛
//.zip
6 januari, 2010 kl. 21:42 #191014Bodyshot
DeltagareJag satsar på en gammelkokare med vattenkyld ic!
7 januari, 2010 kl. 01:27 #191013roadtip85
KeymasterJag satsar också på en gammal Legacy turbo! Come on luck! 🙂
När vattnet fryser så expanderar det, så det är stor risk att saker spricker…
7 januari, 2010 kl. 10:26 #191008Janne248
DeltagareModerator mode on.
Och återigen ser vi vikten av att skriva vad man har för bil när man frågar något!
Moderator mode off.
Tror också det är en Legcay Turbo
Moderator mode on.
Då skall den här tråden postas i en annan avdelning.
7 januari, 2010 kl. 11:17 #191017Christian S
Deltagarenu vet jag inte om det är samma person men det är en som har frågat om exakt samma sak här på garaget http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163300
och isåfall är det en Legacy av årsmodell 19927 januari, 2010 kl. 20:10 #191011Building Micke
DeltagareNi sista hade rätt. De var jag som också posta på garaget, men där verka de först ej veta, de var därför jag posta här istället. Men som sagt, ska hålla mig till legacy forumet nu, men de brukar vara svårt att får svar där.
Ber om ursäkt. Finns de nån möjlighet för oss att bli medelm hos er?
8 januari, 2010 kl. 07:21 #191012Adam K
DeltagareVatten-luft kylare brukar kallas charge-cooler, så kan det bli enklare.
Som någon redan sagt på garaget så är ju pumpen utsatt, och fryser det i rören/kylaren så riskerar du definitivt sprickor i systemet, fast det märks ju lättast av att helt enkelt ha igång motorn när allt är varmt och se om det kommer någon vätska nånstans, det skadar inte nånting i övrigt att chargecoolern ’går torrt’, iallafall inte en kortare stund på tomgång, men kör inte med last! Pumpen däremot som sagt, kan ju lätt skada impellerblad med isbitar även om systemet rör sig.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
