SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor För trångt block för lagren!!!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Phillle
    Deltagare

Är det någon som fått lov att borra upp blocket pga att vevlagren varit för stora???

Jag tycker det låter konstigt det är orginal vev och block std lager borde ju inte vara för trånga borde ju vara för små om det skulle vara slitet eller nått….

Kvarnis
      Deltagare

Finns olika storlekar, size 0,1,2 vill jag minnas

Phillle
        Deltagare

Jo det har jag koll på men nu har jag lämnat in delarna till en motorrenoveringsfirma just för att få rätt lager ditmonterat. Men nu har dom ringt och vill borra upp blocket för 4000kr.. tycker de verkar helgalet dom måste ju ha fått hem fel lager eller vad tror ni?

Phillle
          Deltagare

Open deck??

RK
            Deltagare

Om det är open deck block så är det väll nikasilbehandlat, kan man ens borra ett sånt?!

Det är väl cylindrarna som är nikasil, inte lager delen på blocket. Det hjälper väl inte att borra cylindrarna om lagren är för tjocka.

Bodyshot
              Deltagare

Haha 😀 Jag får ursäkta för det totala hjärnsläppet & idiotförklaringen av mig själv. 🙂

😀

Phillle
                Deltagare

Jag får nog Hämta grejerna och fixa dit lager själv… Jag har inte sett nån på internet som har borrat lagerbanorna när dom bytt vevlager. Eller har jag fel? Blev lite trött på firman som har mina grejer..

RK
                  Deltagare

Jag får nog Hämta grejerna och fixa dit lager själv… Jag har inte sett nån på internet som har borrat lagerbanorna när dom bytt vevlager. Eller har jag fel? Blev lite trött på firman som har mina grejer..

Jag vet att jag har sett en film när de gjorde någonting liknande men jag hittar den inte nu.

Tror att det var denhär trevliga gubben som gjorde det: http://www.youtube.com/user/fiatnutz#p/u
                    Bläddra genom hans spellista, finns många intressanta filmer på jobb han har gjort på Subaru maskiner.

Den här är ganska intressant: http://www.youtube.com/watch?v=SIgq2R_D5wU

Phillle
                    Deltagare

Tack!!! De var en intressant film. Jag har pratat med firman igen och det blir nog att vänta ett tag till på min motor och slänga ut 4000kr till. Men de blir säkert en jävligt fin motor..

Bara motorbearbetningen + lager kommer nog att sluta på 15000kr + delar för säkert 20000kr Och så får jag skruva ihop den själv…

RK
                      Deltagare

Ha ha, fan det var ju i den filmen som jag länkade som han gjorde det som jag menade, men han borrade inte utan honade bara.

Kvarnis
                        Deltagare

Hade nog blivit billigare att köpa ett färdigt block 😉

Phillle
                          Deltagare

Ja det hade blivit samma pengar. å så hade man kunnat skruva ihop bilen nu. Men jag tror att det blir ett finare block när det blir klart. Balanserat och alla stakar invägda exakt.. Man får ju intala sig att det blir bättre 🙂

Kvarnis
                            Deltagare

Jo det blir det om dom som bygger vet vad de sysslar med.. har dom byggt subaru motorer förut?

Phillle
                              Deltagare

Ja dom har tydligen byggt ett antal subaru motorer tidigare. Och har ett bra rykte vad jag hört så jag får lita på att dom vet vad dom gör..

Phillle
                                Deltagare

känns surt att se snön falla och inte ha någon motor i Subban. Men man får väll nöja sig med polo kombi ett tag till 🙁

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.