SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor För trångt block för lagren!!!

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Phillle
    Deltagare

I helgen blev det skruva som bara den. Så nu går den igen men inte helt felfritt. Den hostar till precis innan turbon laddar borde väll vara LMMen? och sen den verkar inte ladda mer än 0,5.. Det sitter en laddtrycksmätare i bilen den ligger på minus på tomgång och så fort jag rör gasen går den upp till 0 men de kanske är helt rätt eller?

Och sen har jag en fundering på lilla slangen men wastgaten och tryckröret. Den har tidigare ägare bytt till en annan slang men vad jag har för mig så ska det sitta en strypning i den i form av en kula med ett litet hål i eller har jag fel?

abacus
      Deltagare

att den ligger på minus på tomgång är helt normalt då bilen fungerar som en sugmotor, när du gasar så börjar den bygga laddtryck, rätt mig någon om jag har fel….

Phillle
        Deltagare

Ja det var det jag också. Det är nog som det ska vara. Men ska en orginal impreza inte ladda mer än 0,5 ?

matte555
          Deltagare

Ja visst ska de sitta en strypning i vacumslagen till wg:n, grundtrycket på wg:n är 0,5 sen ska laddtrycksstyrningen sköta resten.

gtn laddar 0,9 orginal

Phillle
            Deltagare

Någon som vet var man kan få tag på en sån strypning eller ska jag montera en liten ljusterbar kran eller nån som vet.. jag försökte dränka in turbotrycks-regulatorn med 5/56 i helgen men ska nog köra i lite bromsrengöring ifall den kärvar..

Phillle
              Deltagare

Någon som kan ge mig ett tips på vad det är för fel på min gt. Den går hyfsat när den är kall. Sen när den är varm så bludrar den på låga varv och det låter som det knackar i motorn. Jag har renoverat motorn och så blocket är det inga fel på. Jag har bytt vevaxelgivare, Tändkablar, soppapump och provat att göra ren Lmm.

Något mer de kan vara?

Funderar på spridare kan man testa dom på nått sätt?

Kan tillägga att jag haft ur motorn och plockat isär den pga detta knack ljud utan att hitta några fel på varken lager, vev, stakar, kolvar och kolvbultar..

är det någon som provat biltemas felkodsläsare? funkar den på gt?

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.