› SSC › Allmänt snack › Träffar › Förarkurs
- Detta ämne har 0 svar, 839 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 2 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
10 juni, 2004 kl. 18:40 #13427
ExOrdis
DeltagareHej alla medlemmar.
Vi håller på att försöka få till en högkvalitativ
endagsutbildning för dig som vill utvecklas som
förare och lära känna din bils förmåga ordentligt.Många lägger ner åtskilligt med pengar på tekniska
prylar för att ”förbättra” bilen, i vissa fall blir
resultatet bättre och i andra sämre.Det som ger mest ”effekt” i positiv riktning per spenderad krona är
istället utan tvekan, en förarutbildning. Ingen som tagit körkort kan
väl påstå att den grund-utbildningen ligger på särskilt hög nivå?
Vi har valt att framföra en bil med enormt goda prestanda och då
är det lämligt att jobba med materialet mellan ratt och ryggstöd
eftersom där sitter den absolut svagaste länken i konstruktionen.Lyckligtvis är det även på det viset att den svaga ”länken” är lättast
att förstärka utan att det får negativa konsekvenser i övrig
konstruktion.Nog med svammel, som de flesta känner till är det några
situationer som bör belysas med framförandet av en Impreza.
Detta kan vara dyrköpta erfarenheter under den kommande hösten
för de nyblivna Imprezaägarna.* Det är lättare att komma upp i höga farter på hala underlag jämfört
med en tvåhjulsdriven, men lika svårt att stanna.
* Imprezan är relativt understyrd.Den första kursen på Tullinge är tänkt att gå av stapeln i mitten av november.
Läs igenom offerten på hemsidan (http://www.impreza.nu) och svara till mig om du är villig
att betala upp till 3006 kr (16 st/1 heldag) för en utbildning med det
innehållet.
Priset beror på antalet deltagare eftersom färre personer annars får
dela på kostnaderna.
Kursen kan erhållas till ett pris på 2381 kr (16 st /3 heldagar) om vi
kommer 48 st betalande.En offert för halvdags evenemang har också presenterats, men då går
givetvis
ett antal moment bort, och möjligheten att repetera momenten tills det
”sitter”
minskar betydligt.
Priset varierar då från 1600 kr (32 st/1 halvdag)
till 1288 kr (32 st/3 halvdagar) om vi kommer 96 st betalande.Moment med egen bil sker endast på asfalt, grusmomentet innebär endast
en nära döden upplevelse
som codriver i en riktig rallykärra med proffsförare. Ordet
”tävlingsmoment” kommer inte att
existera i det riktiga avtalet. Vidare är även ”vinterkurser”
planerade, men mer detaljerad information om
dessa får jag återkomma om. Det jag vet är att ett förslag skissas
till Barkarby och ett till Östersundstrakten.Som sagt, skicka ett mail till mig om du är seriöst intresserad av att
betala för detta och få möjlighet att utvecklas en god del i din
körteknik.Snälla, skriv som subjekt ”heldag” eller ”halvdag” beroende på vilket
du kan tänka dig betala för. Skicka till kjell@impreza.nu.
Det underlättar för mig att summera intresset och att lämna besked om
och isåfall vilket evenemang vi väljer.Svara senast 11/10.
Kjell Pettersson
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.