SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning förbättra väghållningen vad göra?

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    rallymarkus
    Deltagare

Swedespeed.se har en rätt bra lista över chassie-förändringar (en av de bättre jag sett på svenska).http://www.mamut.com/homepages/Sweden/1/4/swedespeed/subdet10.htm(alternativt gå till http://www.swedespeed.se och välj ’Hjälp om chassie inställning’ längst upp till höger)Kan vara värt att kolla igenom innan man plockar fram plånboken och spärrskaftet…

Helt klart intressant läsning.. så man får se vad det blir kanske man testar o byta krängare till o börja med, kan ju räcka ganska långt för det är ju bra att ha kvar fjädringsvägen på bilen då man kör i jokkmokk på vintrarna.

För egentligen är det ju inte så ofta man härjar på konbanor o liknande, man använder ju mest bilen i vardags annars.

Jobbigt värre när man hamnar i ombyggnadstankar, egentligen klarar man sig långt med full tank o bra däck
      🙂

jraberg
      Deltagare

Japp! dumt å byta för mkt.. kostar bara en massa pengar åxå.
        Begränsningen sitter ju oftast mellan ratten och stolen ändå 🙂

-JR

rallymarkus
        Deltagare

nu är ett beslut taget.

kommer nog att börja med o testa nya krängare så småningom o sen så kanske man pillar dit lite stadigare bussningar borde ju räcka en bit. men som sagt det ligger nog en bit in i framtiden.

rallymarkus
          Deltagare

Hur lyckas man beställa nya krängare? har kollat lite men man är väl inte alltför haj på o beställa prylar från utlandet o vad kostar nya krängare fram o bak?

SecretAgentMan
            Deltagare

http://www.demon-tweeks.co.uk är kalas att ha att göra med – om de har dem på lager, och skickar rätt…det brukar vara problemet, annars är priset på krängarna och frakten oslagbart.

Whiteline handlar de med, och de borde ha något lämpligt till en STi.

/J

Pedersen
              Deltagare

JRM tar väl hem från Gruppe-S åt dig om inte annat? Cusco eller Helix. Det är ju inga dyra grejjor så även om de har ordentligt påslag (?) så blir det inte så farligt. Blir nog aktuellt att byta på min oxå, så här såg det ut i helgen

http://cableguy.se/gallery/albums/userpics/10001/STI%20PSE%20-%202.jpg

Inte helt optimalt kanske, däcken hade svårt att få nåt riktigt fäste. Iofs skulle jag nog behöva se över hjulinställningen oxå…

//Stefan

rallymarkus
                Deltagare

http://www.demon-tweeks.co.uk är kalas att ha att göra med – om de har dem på lager, och skickar rätt…det brukar vara problemet, annars är priset på krängarna och frakten oslagbart.Whiteline handlar de med, och de borde ha något lämpligt till en STi./J

Slängde iväg ett mail så får se om dom förstår min engelska.
                  Är klart sugen på att se vad krängare gör för skillnad.

rallymarkus
                  Deltagare

Det verkar som att min engelska är svår o förstå har inte fått svar på mitt mail än.. får väl ta o ronga dom en sväng till veckan.

Blir det superstage så är det ett måste med nya krängare de e ju ett perfekt tillfälle o se hur det blir.

Janne248
                    Deltagare

Markus: Har det blivit nå nya Whiteline krängare?

//Janne – som é sugen på krängare också…

Adam K
                      Deltagare

Efter helgen funderar jag också på krängningshämmare.
                        Tittade på Demontweaks sida, till min bil (MY98 GT)
                        (vilket borde vara:Impreza GC,GF WRX STi turbo 2/94-9/00)(?) verkar det finnas 4 olika:

1 22mm ojusterbar -ointressant, right?!

2 st 22mm justerbara, en för 114,47£ o en för 135.99£
                        Samt 1 27 mm justerbar för 157.61£

What’s what there??

Davve
                        Deltagare

Jag & Markus har beställt Perrin krängare & lite annat smått & gott.

Janne248
                          Deltagare

Efter helgen funderar jag också på krängningshämmare.Tittade på Demontweaks sida, till min bil (MY98 GT) (vilket borde vara:Impreza GC,GF WRX STi turbo 2/94-9/00)(?) verkar det finnas 4 olika:1 22mm ojusterbar -ointressant, right?!2 st 22mm justerbara, en för 114,47£ o en för 135.99£Samt 1 27 mm justerbar för 157.61£What’s what there??

Jag hade på min gamla MY00 Whileline grejor. Det var om jag minns rätt 22mm fram (icke justerbar) & 22 mm bak (justerbar 20-22-24).
                            27mm tror jag inte man skall ha på gat bilar. (kan ha fel).

Min set-up funkade väldigr bra för mig med tein säkfjädrar och alla sorters fjäderbensstag. Ställ upp bak krängaren till hårdaste (24) så får man rätt lätt ut baken! 🙂

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.