SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Förbättring inom väghållning STI

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Författare
    pannan
    Deltagare

Har suttit och grubblat lite vad man skall byta på bilen för att förbättra väghållningen. Inte för att den är direkt dålig nu men det går ju alltid att förbättra.

Det som sitter på bilen nu är Tein S-tech fjädrar, fjäderbensstag fram och bak. Sedan kommer det sitta R-däck på den.

Vad man kan man byta för en rimlig peng? Är det krängare fram och bak? länkarmar? Ni som kan sådant här, posta upp lite förslag vad man kan förbättra på bilen. Krängare är ju inte speciellt dyrt att byta.

Mvh
      Johan

SecretAgentMan
      Deltagare

Det trista svaret, lägg pengarna på bensin…kika på grabbarna i 03-04 newage från våran körning på 5-årsträffen bla.a (Block och Jeppe framför allt).

Standardbilar, och jäkligt potenta – med duktiga chaufförer.

Det roliga svaret, krängare.

/J

pannan
        Deltagare

Det trista svaret, lägg pengarna på bensin…kika på grabbarna i 03-04 newage från våran körning på 5-årsträffen bla.a (Block och Jeppe framför allt).Standardbilar, och jäkligt potenta – med duktiga chaufförer.Det roliga svaret, krängare./J

sjävklart är det så, men jag har redan ett välfyllt soppakort :9

Vet att STI har en hel del tillbehör som just krängare. Är det svårt att byta själv. Måste bilen vägas in eller justeras efter man bytt dem? Ser ju hur lätt ut som helst att byta.

Mvh
          Johan – som inte har tummen mitt i handen, bara på ovansidan

STIred
          Deltagare

Jag har precis köpt krängare till min bill och endlinks. Byter du krängarna måste du byta linksen med, originallinks är aldelles för klena.

Monteringen är nog inga konstigheter, har inte monterat mina än men kommer göra det innan bilen ställs på igen.

Jag har även bytt alla bussningar(powerflex) och har andra fjäderben. Det jag tycker var lite synd är att bussningar och fjäderben byttes i samma veva så jag vet inte med 100% säkerhet hur mycket varje grej gjorde där.

Det jag upplevt efter det iaf är att bilen ändå kränger en hel del, man tänker nog mycket mer på det nu än vad man gjorde innan man bytte bussningar och fjäderben, så hade jag fått göra om det från början hade jag nog börjat med krängare+links sen bussningar och sen eventuellt fjäderben… det är iaf vad jag tycker.

Sen får man ju ha i åtanke att man kommer få en jävligt mycket stötigare bil med andra bussningar…. men samtidigt mycket hårdare på alla sätt 🙂

Väghållningsmässigt tycker jag att det är jääävligt stor skillnad nu mot när bilen var original 🙂

Edit: glömde däcken 😉

Edit2: sen är det självklart sant som jerry säger massa körövning är ju det viktigaste, men det är två skilda saker, det ena behöver inte utesluta det andra menar jag 😉 man kan ju köra massor även om man skaffar massa väghållningsprylar till bilen

pannan
            Deltagare

Tackar,

Blir nog att man byter något sådant där också. Är ju inte sådär jättedyrt heller faktiskt.

Vart köpte du dina powerflexbussningar? Var det genom JRM?

STIred
              Deltagare

Jepp JRM, de fixade jobbet med… blir ett jäkla jobb byta alla själv, men det finns ju de som har gjort det med…

pannan
                Deltagare

Jepp JRM, de fixade jobbet med… blir ett jäkla jobb byta alla själv, men det finns ju de som har gjort det med…

Iom att bilen är relativt ny så kanske inte allt sitter så förbaskat hårt. Men som sagt, underlättar ju alltid om någon som gjort det innan gör jobbet.

JRM – JoCCe
                  Deltagare

Iom att bilen är relativt ny så kanske inte allt sitter så förbaskat hårt. Men som sagt, underlättar ju alltid om någon som gjort det innan gör jobbet.

Spelar ingen roll hur gammal bilen é, bussningarna sitter lika hårt iaf 😉 …

MVH JoCCe

Lefty
                    Deltagare

Vilka krängare har du köpt till din bil STiRED? Samt endlinks – vad är de ? 🙂

Kostnad för allt detta?

/A – klurar på vad man ska handla efter r-däck 🙂

Blocken
                      Deltagare

Vilka krängare har du köpt till din bil STiRED? Samt endlinks – vad är de ? 🙂 Kostnad för allt detta? /A – klurar på vad man ska handla efter r-däck 🙂

Psst! http://www.imprezadriver.com/phpBB2/viewtopic.php?t=5845

Har preliminärt sålt allt, men är du snabb så…

/AB

Crescent Boge KokarEdition I

Lefty
                        Deltagare

Hade jag haft stålarna nu hade de varit klart intressant 🙂

Måste dock vänta o däck blir de före detta!

Endlinks – såg vad det var nu :+

STIred
                          Deltagare

Vilka krängare har du köpt till din bil STiRED? Samt endlinks – vad är de ? 🙂 Kostnad för allt detta? /A – klurar på vad man ska handla efter r-däck 🙂

Köpte cusco ställbara bak och 22 mm fasta fram. Hårdaste läget bak motsvarar 24mm.
                            Endlinksen(länken som krängarna sitter fast i) som sitter på bilen just nu är helix, men har även ett par whiteline(både främre och bakre) liggandes hemma, eller rättare sagt ligger hos blocken just nu men ska hem snart 😉 Hade de ute till salu ett tag men tror jag behåller dem själv, skadar ju inte o ha ett par extra….

betalade ca 6000 kr för krängare fram+bak och länkar fram +bak inkl. frakt.

pannan
                            Deltagare

Någon här som kör med H&R coilovers på sin Impreza? Har kikat lite på deras kit och skall man titta på tider runt om på banor är det sällan att t e x Bilar med Tein eller KW coilovers kör riktigt fort. Verkar mest vara lite klagomål på de prylarna.

H&R eller Bilstein coilovers är av intresse. Synpunkter på dessa?

camino cielo
                              Deltagare

Har suttit och grubblat lite vad man skall byta på bilen för att förbättra väghållningen. Inte för att den är direkt dålig nu men det går ju alltid att förbättra.Det som sitter på bilen nu är Tein S-tech fjädrar, fjäderbensstag fram och bak. Sedan kommer det sitta R-däck på den.Vad man kan man byta för en rimlig peng? Är det krängare fram och bak? länkarmar? Ni som kan sådant här, posta upp lite förslag vad man kan förbättra på bilen. Krängare är ju inte speciellt dyrt att byta.MvhJohan

Slang S-Tech’sen, H-Techs ar battre val om du vill ha Tein. S-Tech ar for show och H-Tech for vaghallning. Framre fjaderbensstag gor valdigt lite pa Imprezorna. Det forsta att skaffa ar krangningshammare fram och bak, den framre gor otroligt mycket, sedan stallbara camber plates (vet ej vad dom heter pa svenska) och fixa en bra 4-vagnsinstallning.

Blocken
                                Deltagare

Slang S-Tech’sen, H-Techs ar battre val om du vill ha Tein. S-Tech ar for show och H-Tech for vaghallning. Framre fjaderbensstag gor valdigt lite pa Imprezorna. Det forsta att skaffa ar krangningshammare fram och bak, den framre gor otroligt mycket, sedan stallbara camber plates (vet ej vad dom heter pa svenska) och fixa en bra 4-vagnsinstallning.

Har du inte betalt vokalräkningen? 😉

/Blååååkk

Thai-Perr

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.