SSC Allmänt snack Allmänt småprat Ford Ka

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

…ingen Ford på min gård, men sonen vill övningsköra en manuell bil och ratar därmed Outbacken ;).

Vad tror ni om en Ford Ka -98 som bara har gått 7500 mil och enbart ägts sen ny av min svägerska? Nya sommardäck, vinterdäcken ok, nytt avgasrör…rost i ena framskärmen och ser väl allmänt lite skabbig ut, vilket dock en rejäl polering lär kunna bita på (hyfsat åtminstone).

Pris typ 7000:-.

Bra eller anus som övningskörningsbil, eller köper man bara på sig bekymmer?

Kamrem eller kamkedja…nix, det är ju en stötstångsmotor :D.

syke
      Blockerad

Nackdelen med en Ka är att de är så fruktansvärt fula att din son förmodligen inte kan hålla sig ifrån att demolera den mot en lyktstolpe. Men jag tror inte fru Karlsson tar illa vid sig!

.zip
        Deltagare

Nackdelen med en Ka är att de är så fruktansvärt fula att din son förmodligen inte kan hålla sig ifrån att demolera den mot en lyktstolpe. Men jag tror inte fru Karlsson tar illa vid sig!

😀 sant sant, men priset gentemot milen va snuskigt bra.
          Annars kan jag rekommendera Nissan micra som övningskörarbil. Soppasnål och lättlärd.

Skickat från min Galaxy S med Tapatalk

Manor
          Deltagare

Japp, jag håller helt med om att den är apful…men tanken är bara att ha den som övningsbil och inget som han ska behöva lida i den dag körkortet är i hamn ;).

Det var mil kontra pris och det faktum att det är en släkting som har haft den sedan ny som gjorde det lockande…men vad vet jag mitt arma luder :D.

Adam K
            Deltagare

Du ’må’ ju kräva av svägerskan att hennes nästa bil *inte* är en ford, om du ska förbarma dig över henne.
              Ett inköpspris på 7k går ju att baka in i körkortskostnaden utan att fördärva den. Och om det inte är en mycket sämre affär än att köpa någon okänd människas bil på blocket (fast då kunde ni ju köpa en gammal impreza e.d 😉 )så är det väl bra för släktfriden att köpa av svägerskan…
              Men väg in risken att fååården blir kvar på gården, som ’reservbil’ för att ni inte kan få den såld for love or money’.

Manor
              Deltagare

Du ’må’ ju kräva av svägerskan att hennes nästa bil *inte* är en ford, om du ska förbarma dig över henne.
                Ett inköpspris på 7k går ju att baka in i körkortskostnaden utan att fördärva den. Och om det inte är en mycket sämre affär än att köpa någon okänd människas bil på blocket (fast då kunde ni ju köpa en gammal impreza e.d 😉 )så är det väl bra för släktfriden att köpa av svägerskan…
                Men väg in risken att fååården blir kvar på gården, som ’reservbil’ för att ni inte kan få den såld for love or money’.

Nä, det enda som är positivt är priset och milen…i övrigt har jag inte direkt något sug efter en Ford Ka. Det är som övningsbil eller ren andrabil man skulle kunna sälja den om något år…det är väl inte direkt en bil som någon går och drömmer om precis ;).

Jommie
                Deltagare

Nä, det enda som är positivt är priset och milen…i övrigt har jag inte direkt något sug efter en Ford Ka. Det är som övningsbil eller ren andrabil man skulle kunna sälja den om något år…det är väl inte direkt en bil som någon går och drömmer om precis ;).

Kommer inte sonen even behöva en ”första” bil? Tycker 7000,- är precis lagon till en sådan bil. Sen är det bara skrota den om några år. 😀

Manor
                  Deltagare

Kommer inte sonen even behöva en ”första” bil? Tycker 7000,- är precis lagon till en sådan bil. Sen är det bara skrota den om några år. 😀

Jo, visst kan han behöva en förstabil…men en Ford Ka är ju så ful att han troligtvis hellre går ;).

Nej, han har väl egentligen ingen större glädje av bil just nu när han pluggar…så något bättre än denna blir det nog inte ändå förrän om några år.

Vince
                    Keymaster

Köp forden så kan du skaffa meddlemskap hos FSC o köra lite bana med den :D….skämtåsido så är 7k för en bil som har gått såpass lite är väl inget o tveka om det är en ful bil ;).

Manor
                      Deltagare

Köp forden så kan du skaffa meddlemskap hos FSC o köra lite bana med den :D….skämtåsido så är 7k för en bil som har gått såpass lite är väl inget o tveka om det är en ful bil ;).

Nä, fast priset hamnade på 8000:- till slut…men den ska hämtas i slutet på veckan. Det blir nog bra, och i värsta fall så är det ju inte så mycket pengar att bråka om.

Ja, ful bil är väl nästan en komplimang ;).

Andersson
                        Deltagare

Vad tror du generalagenten tycker om att du köper fården 😉

Manor
                          Deltagare

Vad tror du generalagenten tycker om att du köper fården 😉

Jag tror att GENERALAGENTEN gråter floder, men han ville ju inte sponsra en STI till sonen…så nu ska han allt få ;).

Grattis till tredjeplatsen förresten herr Andersson :).

Andersson
                            Deltagare

Jag tror att GENERALAGENTEN gråter floder, men han ville ju inte sponsra en STI till sonen…så nu ska han allt få ;).

Grattis till tredjeplatsen förresten herr Andersson :).

Tack, men om du tar med några arraksbollar och outbacken till Vallåkra så lovar jag att inte säga något till han 😉

Manor
                              Deltagare

Tack, men om du tar med några arraksbollar och outbacken till Vallåkra så lovar jag att inte säga något till han 😉

Tyvärr blir det inget Vallåkra för mig :(.
                                Arrkasbollar blir det givetvis till nästa storträff dock ;).

Andersson
                                Deltagare

Tyvärr blir det inget Vallåkra för mig :(.
                                  Arrkasbollar blir det givetvis till nästa storträff dock ;).

Det va synd 🙁

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.