Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    johan_paz
    Deltagare

Funderar på att ta hem en forester från tyskland, hyffsad kurs och ett helt ok utbud gör det intressant att ta hem en forester med skinnklädsel o allt lull-lull.

Men jag undrar, är det någon skillnad på rostskydd på de bilar som är importerade av subaru sverige jämfört med de tyska? Någon som har importerat en och vet om de är några skillnader i övrige på svenska o tyska?
      Behöver något fixas till på en 11-12 års modell innan man kan reg-besiktiga i Sverige? Kan vara värt att skicka den på extra rostskyddsbehandling när man tagit hem den?

Varit sugen på en forester ett bra tag och med de priserna så får det nog vara dags att slå till.

Mumin
      Deltagare

Rost skyddet kan knappast vara sämre i Tyskland jämfört med Sverige för rost skydd på Subaru är typ minimalt

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Igge
        Deltagare

Var väl fram till tjugohundranågonting som Subaru Nordic gav lite extra behandling på bilarna om jag minns rätt 🙂

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

johan_paz
          Deltagare

Tackar för lite svar

Kollade på forester med boxer-diesel runt 2010 sist, så nu när de funnits ute ett tag, finns det några direkta svagheter eller saker som man bör kolla vid köp av en begagnad 2-3 år gammal med 5-8k mil på mätare.

Och har någon rostskyddsbehandlat i efterhand?

Mumin
            Deltagare

Svagheterna är ju kopplingen. Egr ventiler och glödstift.

Manor
              Deltagare

Svagheterna är ju kopplingen. Egr ventiler och glödstift.

Samt att ett antal dieslar har rasat, men det ska vara fixat till 2010.

Jag körde ett komplett rostskydd på min Outback.
                Det blev Rostskydds Metoder i Vinsta (Stockholm) som fick den äran.
                En väldigt seriös firma som jag starkt rekommenderar.

oneman
                Deltagare

Säljaren uppgav att min -13 är helgalvad. Har inte kunnat få det bekräftat. Nån som vet?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.