Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35930
    rb.wrx
    Deltagare

      Har tidigare kört wrx men funderar nu på att köpa en Forester pga att jag måste ha hundbur i. Tankarna går mellan aut och man. Hur är aut lådan? Håller den för 300hk för det kommer det nog bli? Är drivlinan lika hållbar som på wrx om man trimmar till 300 hk? Vad bör man kolla extra på dessa bilar? Ni som har sänkt dessa modeller vad kör ni för sänktnings kit? Dom blir ju grymt snygga när man sänker dom:)
      Tacksam för många svar Mvh Robban

      #288566
      rb.wrx
      Deltagare

        Finns det ingen som vet detta ?????

        #288565
        Pubbe
        Deltagare

          Jag tror att du lättast hittar svaren på frågorna på Australiensiska forum så som http://ozfoz.com/forum/index.php?sid=46732c778886fb5ddddfd363c28548d0
          Jag har hittat mycket där till mina Foresters genom åren.

          Skickat från min F3112 via Tapatalk

          #288568
          Frosty
          Deltagare

            Har en forester manuell och har tittat runt en del efter sänkningskit.

            Det finns allt från budget coilovers till nya satser. Har du inte automatisk nivåreglering så är det bara att köpa sänksats. TEIN vet jag gör.

            Det är i princip en wrx-drivlina i den enligt vad jag kunnat läsa mig till.

            Hade en kompis som körde med en trimmad xt och automatlåda. Den höll utan problem.
            Den gick både som banbil, rakt fram bil och dragbil utan bekymmer.

            Kolla extra på. Bakskärmarna har jag sett en del med rost på.

            Xenon som inte funkar. Kan vara ballasterna.

            #288569
            Frosty
            Deltagare

              Just det. Felande avgasåtercirkulering.
              Kommer inte ihåg namnet.
              Kostar 20 000 på verkstad. Eller betydligt mindre om du kan skruva själv och programmera bort det.

              #288567
              rb.wrx
              Deltagare

                Tack för infon:)

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.