SSC Allmänt snack Allmänt småprat Försäkring

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Xenomorph
    Deltagare

Hej!

Jag hittade ett bra försäkrings bolag en impreza gt-99 försäkring på morsan går på 4300kr helförsäkring med viltförsäkring och 2000 mil/per år med 2000kr självrisk.
      Jag tycker det är billigt finns på http://www.sockenbolagen.se ni kan ju titta där om ni är intreserade (-:

Mvh

Michael.F (snart subarist)

Strat
      Deltagare

…med risk att inte få ett öre om du smäller bilen. Rekommenderas inte!

Har själv blitt utan ersättning då min vinge rök. Bilen stod på mor min (dumt) och det blev en grundlig undersökning i ärendet. Betalar nu betydligt mer, men det känns mycket tryggare.

/Claes
        Min automopil

Xenomorph
        Deltagare

hehe man får väll ej smälla då eller få ngt stulet svårt kanske (-:

Strat
          Deltagare

Strunta i försäkringen då. Billigt som tusan! 😉 😀

/Claes
            Min automopil

OzO
            Deltagare

Jag tänkte att jag skulle låta bli att träffa det dära rådjuret… men sket i det.

Jag tänkte att jag skulle egentligen ha missat den dära trottoarkanten… men det gjorde jag inte.

Skaffa ordentlig försäkring! 🙂

rex
              Deltagare

Tittar just runt efter en ny billigare försäkring. Har alltid haft mina bilar skrivna på mig själv och har därför skrapat ihop bonusklass 7 o 9 skadefria år (27 år), men vad hjälper det! x(

Har min bil försäkrad hos Länsförsäkringar (östgöta brandstodsbolag). När den var ny (-MY00) så kostade den mig ca 6400kr/år fullförsäkrad med bilplus.

I vintras kostade den mig 9340kr/år.

Under våren har jag flyttat till en dyrare zon vilket ger en kostnad på 10580kr/år.

Fick nya försäkringsbrevet igår och nu kostar det 14576kr/år. Ehhhhhh.. är detta rimligt?? 26% höjning per år utom iår för nu höjdes det 37% (+ zon ändring)

Det här snacket med att skadekostnaderna har ökat så mycket för försäkringsbolagen tror jag inte ett skit på!! Tittar man på deras årsbokslut ser man att de har gått med förlust 2001 och med en liten vinst 2002. Intressant att notera är dock deras livbolag som gått med ordentlig förlust sedan 99. När började börsen falla?? Min gissning är att jag betalar 15 loppor i bilförsäkring om året därför att livbolagen ska har råd med sina åtaganden o detta gäller säkert de flesta bolag! x(

x( REX x(

Xenomorph
                Deltagare

”Life is a bitch and then you die” som man brukar säga 😮

Luzifer
                  Deltagare

De är så många som försöker smita undan med billigare försäkringar o bedrägerier, då är de vi hederliga som blir drabbade. 🙁

/Nicke
                    http://www.teamsfr.com

Min lilla snikbil.
                    Impreza RX Kombi http://rejsa.nu/forum/images/smiles/eclipsee_steering.gif

rex
                    Deltagare

Tyvärr håller det inte att det är en massa ohedliga människor som fuskar som gör premierna så dyra tror jag!! Som jag skrev i mitt förra inlägg tror jag att det största tjuvarna är försäkringsbolagen. Om man leker lite med siffror:
                      (detta blir groft så ett lastbilsflak med salt!!)

Klubben har 628 medlemmar (utgår från att alla äger en impreza), om vi utgår ifrån att medel premien ligger runt där jag är 15000kr/år så innebär det att vi i klubben betalar 628×15000= 9.42Mkr + självrisker.

Detta motsvarar till exempel ca 35 nya imprezor om året dvs. 18% av klubbens alla imprezor per år! Nu är ju detta givetvis inte sanningen på nått sätt då det tillkommer småskador, personskador, stöld, skadegörelse osv.

Man undrar dock om inte klubben skulle kunna göra en uppgörelse med nått försäkringsbolag för att få ned premien??

REX

dlehtihet
                      Deltagare

Rex,

Du har alldeles rätt i det du säger. För visst är det så att saksidan går bättre än livsidan på de flesta (alla?) försäkringsbolag. Dessa bolag har ju i mångt och mycket hängt på den spekulationsboom som skett fram tills för några år sedan och när sedan proppen gick så rasade det ju även för försäkringsbranchen (som i många fall byggde på aktietillväxt). Återigen så har spekulationer ifrån deras sida slagit snett och drabbar således de som betalar premier för försäkringar = vi.

M v h

Daniel

http://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/edoom/Wizard.gif

Subbarist
                        Deltagare

>Man undrar dock om inte klubben skulle kunna göra en uppgörelse med
                          >nått försäkringsbolag för att få ned premien??

Jag håller på och jobbar på det, har gjort det i ett och ett halft år! Tro mig det är svårt som satan, det blir kalla handen direkt de hör ordet impreza GT/WRX

Subbarist javisst! Mr.Roadrage
                          Sponsoransvarig SSI
                          Den GRÜNE FARAN

Manor
                          Deltagare

>”Life is a bitch and then you die” som man brukar säga 😮

Nja, man säger väl:

”Life sucks and then you die”, eller
                            ”Life is a bitch and then you marry one” 😉

mvh Mats N (…som ser fram emot nästa försäkringsräkning…NOT).

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.