SSC Allmänt snack Allmänt småprat Försäkring impreza wrx sti 2003

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
  • Författare
    Vince
    Keymaster

Vad har ni för försäkringsbolag och vad betalar ni i försäkring per år?

Själv har jag Moderna fösrsäkringar (fd vesta) via Nordea och jag valde dem för att jag fick bästa pris där då jag köpte bilen (hade redan försäkring till andra bilen hos dem) och fick med rabbat en premie på 6800 kr/år för STI´n vilket var det billigaste jag hittade då.
      Nu har de chockhöjt premien (med 2300/år) så jag överväger att byta till nåt annat bolag. Ska ringa runt o kolla om jag kan hitta nåt billigare men ni kanske har några bra tips.

tendency
      Deltagare

Kolla vad Subaruförsäkring kostar. http://www.subaruforsakring.se/subaru/sidor/start.aspx Den är i helt ok nivå för mig och min bil tycker jag. Det är if’s märkesförsäkring.

Vince
        Keymaster

Kolla vad Subaruförsäkring kostar. http://www.subaruforsakring.se/subaru/sidor/start.aspx Den är i helt ok nivå för mig och min bil tycker jag. Det är if’s märkesförsäkring.

Tack för tipset det ska jag kolla. Man tänker aldrig på märkesförsäkring när man köpt beg bil.

Garagekungen
          Deltagare

Jag åker fortfarande på ”prova på” för 270:- i månaden HELFÖRSÄKRING !!!
            😀

Eiiiiik
            Deltagare

😀

Vilket bolag? 😀

Vince
              Keymaster

😀

Jadu….som Eiiiiik skriver kan man undra vilket bolag det är samt hur länge du har haft det så?

andreaswrx
                Deltagare

Jadu….som Eiiiiik skriver kan man undra vilket bolag det är samt hur länge du har haft det så?

6 månader brukar det vara så. Jag betala 7200 helår på min Sti 08 är 27 år. 2000 mil om året

Vince
                  Keymaster

6 månader brukar det vara så. Jag betala 7200 helår på min Sti 08 är 27 år. 2000 mil om året

Det är dyrare än vad jag betalade men betydligt billigare än vad det kostar nu.
                    Vilket bolag?
                    (Tror att ålder kanske inte spelar nån större roll så länge man är över 25…..och jag är lite 😀 över 25)

Garagekungen
                    Deltagare

Tror att Subaru använder sig av IF, det blir de första 6 månaderna då jag köpte min bil via Bättre Bil i Södertälje 😉

Sedan blir det att krypa till korset – tror att det ligger runt 7000:- helår helförsäkrat mer än 3000 mil.
                      Skönt att det betalas med oskattade pengar… :p

Garagekungen
                      Deltagare

Vilket bolag?
                        (Tror att ålder kanske inte spelar nån större roll så länge man är över 25…..och jag är lite 😀 över 25)

När det gäller hojen så finns det trappsteg kvar för dig…
                        …vid 40…
                        …vid 50…
                        …det är tur att de inte kör en brain-scan för att kolla åldern på innehållet – fi-fan va dyrt det skull bli för mig !!!
                        😀

PS.
                        Välkomna till MC-mässan, jag är här (redan) både torsdag och fredag.
                        Kan antagligen ordna biljetter till lite rabatterat pris om ni ber snällt :rolleyes:
                        /
                        GK

andreaswrx
                        Deltagare

Vilket bolag?

Räknas på körkorts åren efter 15 år är man uppe i Max bonus, vesta för mig var eb bra bit över 10k ändå jag är kund i Nordea, och subaruförsäkringa var 1500 dyrare än trygghansa som jag har nu, kolla aktsam med både subarun och evo gick att försäkra där

Eiiiiik
                          Deltagare

Det billigaste jag har hittat till min rackare är 14 000kr / år 🙁

Dock är jag ju inte helt torr bakom öronen än! 😉

Andersson
                            Deltagare

Vince kolla hos Länsförsäkringar där har jag mina. Och där kan du fylla i dina uppgifter och kolla priset själv.

down_the_drain
                              Deltagare

Vince kolla hos Länsförsäkringar där har jag mina. Och där kan du fylla i dina uppgifter och kolla priset själv.

Kan oxå rekommendera länsförsäkringar,har både min 08:a och min GT där och de var rättså mycket billigare än andra jag kollade upp..

/Peter

Vince
                                Keymaster

Tack för tipset Christian….har försökt att kolla på hemsidan men fick inget direkt svar utan jag kommer att bli kontaktad av dem via telefon så vi får se.

Har kollat med Subaruförsäkring och kan säga att de ligger bra till då jag fick ett förslag på 4700/år för helförsäkring (max 1000 mil/år).
                                  Men jag fortsätter att kolla runt givetvis.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.