SSC Allmänt snack Allmänt småprat Försäkring impreza wrx sti 2003

• Detta ämne har 28 svar, 9,936 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Vince.
Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Författare
    Andersson
    Deltagare

Här börjar du Vince med pers.nummer o reg.nummer:
      https://www.lansforsakringar.se/privat/forsakring/fordon/personbil/ansok/sidor/default.aspx?secure=true&startgrupp=F%25c3%25b6rs%25c3%25a4kra&startval=Bilf%25c3%25b6rs%25c3%25a4kring

På LF är självrisken 3000el. 5000kr det väljer du själv.
      På Subaru el.IF som det egentligen är har du 7500kr.

NinjaSteve
      Deltagare

Hos Länsförsäkringar skulle det kosta närmare 17.000 kr / helår. Jag bytte till IF på min hemförsäkring och då hamnade jag på 13.495:- / helår. Jag är 25 år och har alltid haft skadefritt, sen bor ju jag ganska centralt och har inte tillgång till eget garage heller – gissar på att det gör ganska mycket.

Vince
        Keymaster

Här börjar du Vince med pers.nummer o reg.nummer:
          https://www.lansforsakringar.se/privat/forsakring/fordon/personbil/ansok/sidor/default.aspx?secure=true&startgrupp=F%25c3%25b6rs%25c3%25a4kra&startval=Bilf%25c3%25b6rs%25c3%25a4kring

På LF är självrisken 3000el. 5000kr det väljer du själv.
          På Subaru el.IF som det egentligen är har du 7500kr.

Det var där jag testade men fick bara fram att bilmodellen krävde manuell prisberäkning. Hursomhelst så snackade jag med länsförsäkringar på telefon och fick följande förslag: 8745 med 3000 i självrisk och 7980 med 5000 i självrisk.

Subaru el IF som det är har jag också pratat med och fick 4771 med 4000 i självrisk så det är billigast hittills (nästan för billigt för att vara sant. Killen måste ha räknat fel nånstans. Ska ringa han igen)

NinjaSteve
          Deltagare

Alltså det är sjukt bra priser ni har fått allihopa! Hur bor ni egentligen? 😀

Garagekungen
            Deltagare

I skogen med ett avsågat hagelgevär som huvudkudde… 😉

Mäki
              Deltagare

I skogen med ett avsågat hagelgevär som huvudkudde… 😉

Haha, inte ett dugg förvånad!! 😀

berne
                Deltagare

kan bara rek den här sidan http://www.insplanet.com/bilf%C3%B6rs%C3%A4kring

ja tjäna 12,000kr på att kolla där

andreaswrx
                  Deltagare

kan bara rek den här sidan http://www.insplanet.com/bilf%C3%B6rs%C3%A4kring

ja tjäna 12,000kr på att kolla där

sen ringer man till det bolaget som dom tipsar om och köper den direkt av dom till ett bättre pris….

Vince
                    Keymaster

I en kopia av Fort Knox :D…..och så är jag äldre än många här tror jag (för att inte säga gammal :o)
                      Men klart är du 25 o bor i centrala sthlm utan eget garage så blir det mesta svindyrt o försäkra (vet hur det är o bo i storstad, jag är ju Parisare ;)).

MariaimprezaGT
                      Deltagare

Min premie sjönk med 1000 kr på skylinen när jag flyttade till ljusterö. Att komma ut från gården är bara de en bedrift, inte för att jag sa de till försäkringsombudet 😉 Men de är iaf ännu svårare att komma av färjan med en stulen bil 😉

Erok
                        Deltagare

49 000 om året fast nu är den ju självklart ”inte” min bil och då tog jag det billigaste jag kunde få, salu’s ansvar !

9700 på farsan som bor i sthlm city med eget garage.. stan är dyrt den saken e säker iaf…

(finns säkert någon som gnäller för att jag å fader delar bil men det ger jag blanka fan i eftersom att det tydligen itne är meningen att man ska ha en sådan bil under 25)

sti-micke
                          Deltagare

moderna försäkringar ville ha 72000 per år 🙂
                            länsförsäkringar va billigast för mig, betalar 13700

Garagekungen
                            Deltagare

I en kopia av Fort Knox :D…..och så är jag äldre än många här tror jag (för att inte säga gammal :o)
                              Men klart… ;)).

Du är ju jätte gammal… – får se upp, fortsätter det så här så finns det risk att du blir äldre än mig om några år… :p

😀

Vince
                              Keymaster

…….fortsätter det så här så finns det risk att du blir äldre än mig om några år… :p

😀

Hehehe…….nejdå SÅ gammal är jag inte :p

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.