› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Försäkring och trimmade bilar.
- Detta ämne har 36 svar, 2,573 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
skytiskapilen.
-
FörfattareInlägg
-
30 januari, 2005 kl. 12:25 #8349
Oscar
DeltagarePratade med en skadereglarare på ett stort försäkringsbolag för ett litet tag sedan.
Misstänkte de att en bil var chiptrimmad kunde de skicka databoxen till england för analys. Visade det sig att bilen var trimmad betalar de tillbaka återstoden av premien och tackar för visat intresse. Skadan får man betala själv.30 januari, 2005 kl. 19:34 #93615Dawn
DeltagareTja jag har min ”databox” el kortet lätt tillgängligt hemma i byrålådan. Så den kan de väl få titta och undersöka hur mycket de vill. 😀 😀 :*
LINK Rules!!! 😉30 januari, 2005 kl. 20:52 #93598Strat
DeltagarePratade nyligen med mitt försäkringsbolag om detta, och de sa att så länge det fanns kvitton på grejer jag köpt till bilen så blir det ersatt. Gick inte att försäkra bilen till ett högre värde eller nåt liknande. Känns nästan för enkelt…
30 januari, 2005 kl. 21:28 #93633strickz
DeltagareSvaren folk får varierar krafigt mellan försäkringsbolag. Det riktiga problemet är att när du väl står där och vill ha ersättning spelar det absolut ingen som helst roll vad försäljaren sa i telefon.
31 januari, 2005 kl. 08:23 #93624Imp
DeltagareTill mig sa försäkrings bolaget att dom ersätter allt utom just de delar som inte är orginal. detta har jag papper på. nu är iofs inte min bil trimmad längre men endå.
31 januari, 2005 kl. 08:23 #93623Imp
DeltagareTill mig sa försäkrings bolaget att dom ersätter allt utom just de delar som inte är orginal. detta har jag papper på. nu är iofs inte min bil trimmad längre men endå.
31 januari, 2005 kl. 10:55 #93609Practos
Deltagare>Pratade nyligen med mitt försäkringsbolag om detta, och de sa
>att så länge det fanns kvitton på grejer jag köpt till bilen
>så blir det ersatt. Gick inte att försäkra bilen till ett
>högre värde eller nåt liknande. Känns nästan för enkelt…vilket bolag och har du fått det på papper ?
31 januari, 2005 kl. 10:55 #93612Practos
Deltagare>Pratade nyligen med mitt försäkringsbolag om detta, och de sa
>att så länge det fanns kvitton på grejer jag köpt till bilen
>så blir det ersatt. Gick inte att försäkra bilen till ett
>högre värde eller nåt liknande. Känns nästan för enkelt…vilket bolag och har du fått det på papper ?
31 januari, 2005 kl. 11:33 #93604Strat
DeltagareDet är IF. Har det inte på papper, vilket gör att jag inte alls kan lita på det. Läste mailsvaret nu igen och det är faktiskt ganska vagt… ”Får inte avsevärt avvika original…” Sen tog hon upp ett exempel med en bil som blivit turbokonverterad. Men några sådana moddar har man ju inte gjort. Det handlar ju om utbytta grejer bara.
Roddade inte mer i det. Ville mest bara kolla läget, och framför allt om man kunde försäkra till ett högre värde. Kanske ska kolla vidare…
Hörde med trygg hansa också, och det var liknande svar där.
31 januari, 2005 kl. 11:33 #93599Strat
DeltagareDet är IF. Har det inte på papper, vilket gör att jag inte alls kan lita på det. Läste mailsvaret nu igen och det är faktiskt ganska vagt… ”Får inte avsevärt avvika original…” Sen tog hon upp ett exempel med en bil som blivit turbokonverterad. Men några sådana moddar har man ju inte gjort. Det handlar ju om utbytta grejer bara.
Roddade inte mer i det. Ville mest bara kolla läget, och framför allt om man kunde försäkra till ett högre värde. Kanske ska kolla vidare…
Hörde med trygg hansa också, och det var liknande svar där.
31 januari, 2005 kl. 11:42 #93610Practos
DeltagareIf och Th är av ryktet sämst på att betala, sök på andra forum så ser du…
31 januari, 2005 kl. 11:42 #93613Practos
DeltagareIf och Th är av ryktet sämst på att betala, sök på andra forum så ser du…
31 januari, 2005 kl. 11:44 #93600Strat
Deltagare>If och Th är av ryktet sämst på att betala, sök på andra
>forum så ser du…Ajdå… ;(
31 januari, 2005 kl. 11:44 #93605Strat
Deltagare>If och Th är av ryktet sämst på att betala, sök på andra
>forum så ser du…Ajdå… ;(
31 januari, 2005 kl. 12:44 #93629pannan
DeltagareLF är inte heller så trevliga då det gäller att betala ut skador de heller. De är duktiga på att ta betalt men när de väl skall till att betala tillbaks då drar de sig för allt tyvärr.
Fick min förra bil vandaliserad och efter att ha visat upp den hos Drive in besiktningen var jag nära att be han som besiktade den att dra åt hel…. Han skrev ner värdet på allt och det var inte lite heller.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.