SSC Allmänt snack Allmänt småprat Försäkring och trimmade bilar.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 37 totalt)
  • Författare
    pannan
    Deltagare

LF är inte heller så trevliga då det gäller att betala ut skador de heller. De är duktiga på att ta betalt men när de väl skall till att betala tillbaks då drar de sig för allt tyvärr.

Fick min förra bil vandaliserad och efter att ha visat upp den hos Drive in besiktningen var jag nära att be han som besiktade den att dra åt hel…. Han skrev ner värdet på allt och det var inte lite heller.

Strat
      Deltagare

Skickade iväg lite mer detaljerade frågor med några exempel. Nu blev det ett rakare svar:

”Vi ersätter endast bilen så att den motsvarar orginalutförandet vid en skada.”

Så då vet man.

Strat
        Deltagare

Skickade iväg lite mer detaljerade frågor med några exempel. Nu blev det ett rakare svar:

”Vi ersätter endast bilen så att den motsvarar orginalutförandet vid en skada.”

Så då vet man.

Strat
          Deltagare

>Vad var det för frågor som du ställde?
            >
            >mvh Mats N

Jag frågade om jag hade kvitton på nya delar, helbilsgodkännande, försäkra till nytt värde, mm. Då blev det väl lättast för henne att svara med ovanstående 😉

Strat
            Deltagare

>Vad var det för frågor som du ställde?
              >
              >mvh Mats N

Jag frågade om jag hade kvitton på nya delar, helbilsgodkännande, försäkra till nytt värde, mm. Då blev det väl lättast för henne att svara med ovanstående 😉

Practos
              Deltagare

>Skickade iväg lite mer detaljerade frågor med några exempel.
                >Nu blev det ett rakare svar:
                >
                >”Vi ersätter endast bilen så att den motsvarar
                >orginalutförandet vid en skada.”
                >
                >Så då vet man.
                >

kolla igenom villkoren ordentligt, de flesta försäkringsbolag har i sina villkor att försäkringen gäller inte ifall bilen har blivit ändrat från helbilgodkännandet.

Practos
                Deltagare

>Skickade iväg lite mer detaljerade frågor med några exempel.
                  >Nu blev det ett rakare svar:
                  >
                  >”Vi ersätter endast bilen så att den motsvarar
                  >orginalutförandet vid en skada.”
                  >
                  >Så då vet man.
                  >

kolla igenom villkoren ordentligt, de flesta försäkringsbolag har i sina villkor att försäkringen gäller inte ifall bilen har blivit ändrat från helbilgodkännandet.

Larry
                  Deltagare

Det är nog så som Claes erfarit hos många försäkringsbolag.
                    En kompis till mig blev påkörd bakifrån, han hade en Prodrive-
                    trimmad WRX. Då sa försäkringsbolaget att dom ersätter honom med
                    en motsvarande orginalbil… oavsett vad trimmet bestod av eller
                    vem som trimmat den.
                    Vart lite skraj själv o kollade med If.. som jag har och dom sa
                    precis likadant… 🙁 Det skulle gå att teckna en specialförsäkring
                    och då skulle trimmet räknas, men den premien var inte att leka med! 😮
                    Kör försiktig! och framförallt… bli inte påkörda! :+

Larry
                    Deltagare

Det är nog så som Claes erfarit hos många försäkringsbolag.
                      En kompis till mig blev påkörd bakifrån, han hade en Prodrive-
                      trimmad WRX. Då sa försäkringsbolaget att dom ersätter honom med
                      en motsvarande orginalbil… oavsett vad trimmet bestod av eller
                      vem som trimmat den.
                      Vart lite skraj själv o kollade med If.. som jag har och dom sa
                      precis likadant… 🙁 Det skulle gå att teckna en specialförsäkring
                      och då skulle trimmet räknas, men den premien var inte att leka med! 😮
                      Kör försiktig! och framförallt… bli inte påkörda! :+

Grusdraparn
                      Deltagare

>Det är nog så som Claes erfarit hos många försäkringsbolag.
                        >En kompis till mig blev påkörd bakifrån, han hade en
                        >Prodrive-
                        >trimmad WRX. Då sa försäkringsbolaget att dom ersätter honom
                        >med
                        >en motsvarande orginalbil… oavsett vad trimmet bestod av
                        >eller
                        >vem som trimmat den.
                        >Vart lite skraj själv o kollade med If.. som jag har och dom
                        >sa
                        >precis likadant… 🙁 Det skulle gå att teckna en
                        >specialförsäkring
                        >och då skulle trimmet räknas, men den premien var inte att
                        >leka med! 😮
                        >Kör försiktig! och framförallt… bli inte påkörda! :+

Gäller samma sak vid stöld? (att man endast blir ersatt med beloppet för en standardbil)

/K

Grusdraparn
                        Deltagare

>Det är nog så som Claes erfarit hos många försäkringsbolag.
                          >En kompis till mig blev påkörd bakifrån, han hade en
                          >Prodrive-
                          >trimmad WRX. Då sa försäkringsbolaget att dom ersätter honom
                          >med
                          >en motsvarande orginalbil… oavsett vad trimmet bestod av
                          >eller
                          >vem som trimmat den.
                          >Vart lite skraj själv o kollade med If.. som jag har och dom
                          >sa
                          >precis likadant… 🙁 Det skulle gå att teckna en
                          >specialförsäkring
                          >och då skulle trimmet räknas, men den premien var inte att
                          >leka med! 😮
                          >Kör försiktig! och framförallt… bli inte påkörda! :+

Gäller samma sak vid stöld? (att man endast blir ersatt med beloppet för en standardbil)

/K

Strat
                          Deltagare

>Gäller samma sak vid stöld? (att man endast blir ersatt med
                            >beloppet för en standardbil)
                            >
                            >/K

Japp.

If: ”Det vill säga att du får ersättning för vad en likadan bil är värd i orginaölutförande oavsett om du lagt 100.000:- på styling och trim eller inte.”

Strat
                            Deltagare

>Gäller samma sak vid stöld? (att man endast blir ersatt med
                              >beloppet för en standardbil)
                              >
                              >/K

Japp.

If: ”Det vill säga att du får ersättning för vad en likadan bil är värd i orginaölutförande oavsett om du lagt 100.000:- på styling och trim eller inte.”

Oscar
                              Deltagare

Vad jag menade är att om du t.ex krockar med din bil och försäkringsbolaget kan bevisa att bilen t.ex är chippad, då anser de att bilen avviker från helbilsgodkännandet (du har ju försäkrat en bil med t.ex 218hk inte 300).
                                Alltså ingående avtal med försäkringsbolget är inte korrekt och försäkringen gäller inte.

down_the_drain
                                Deltagare

Jag har inte hafr några problem att få ut några pengar från LF. Har haft ett inbrott där de tog min navigering,tog ca 1v sen pungade de ut ca 19000:- direkt utan problem.Hade även ett godkännt larm så jag slapp den självrisken.Har även fått bilen repad. Inga probs. 1000:- i självrisk sen var det klart.
                                  Har en aning om att de inte gillar mig som kund;) Betalar juh inte mer än ca 7000:- helår för försäkringen.
                                  Måste tyvärr utnyttja den igen tror jag. Hade en närkontakt med en buske när jag lekte i snön för ca en vecka sen. Lack har lossnat från spoliern samt en liten bubbla i huven. Kul var det i allfall 😉

/P

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 37 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.