› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Försäkring och trimmade bilar.
- Detta ämne har 36 svar, 2,573 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
skytiskapilen.
-
FörfattareInlägg
-
14 mars, 2005 kl. 19:44 #93616
LOScooby
DeltagareHej,
Efter att ha läst igenom svaren pa denna trad sa maste jag säga att försäkringsbolagen är väldigt frikostiga i Sverige…
Jag bor för tilfället i Tyskland och här betalar inte försäkringsbolagen ett öre om dom märker att bilen är modifierad, det räcker men en icke godkänd slutdämpare(den enda pryl som dom godkänner om den uppfyller TÜv-krav).
Om man krockar sa far man betala rubbet själv dvs försäkringsbolaget star inte för aterställande till original.
Du blir dessutom skyldig att betala högre skatt retroaktivt om du blir ertappad med trim…Jag tycker att försäkringsbolagen är helt ok i Sverige 🙂
Det ska bli riktigt skönt att komma tillbaka i sommar!
/L-O
19 december, 2005 kl. 06:19 #93617Manor
Deltagare>Skickade iväg lite mer detaljerade frågor med några exempel.
>Nu blev det ett rakare svar:
>
>”Vi ersätter endast bilen så att den motsvarar
>orginalutförandet vid en skada.”
>
>Så då vet man.
>Vad var det för frågor som du ställde?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #93620Manor
DeltagareHej !
Jag betalar extra till Trygg-Hansa för extrautrustning upp till 25.000:-. Då kan man få ersättning för en värre stereo åtminstone.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #93619Manor
Deltagare>Skickade iväg lite mer detaljerade frågor med några exempel.
>Nu blev det ett rakare svar:
>
>”Vi ersätter endast bilen så att den motsvarar
>orginalutförandet vid en skada.”
>
>Så då vet man.
>Vad var det för frågor som du ställde?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #93618Manor
DeltagareHej !
Jag betalar extra till Trygg-Hansa för extrautrustning upp till 25.000:-. Då kan man få ersättning för en värre stereo åtminstone.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #93622skytiskapilen
DeltagareDetta gällde(gäller?) inte hos Trygg Hansa. Enligt handläggaren jag pratade med ersätter de extraprylar så länge det inte handlar om rena excesser(fälgar för 8000kr styck, vingar för 20papp osv). Jag har också fått ersättning för ickeorginal aga och stänkskydd som exempel.
Däremot hade de en gräns för stereo-prylar på 5000 kr./Andreas

– Original Gangster –19 december, 2005 kl. 06:19 #93621skytiskapilen
DeltagareDetta gällde(gäller?) inte hos Trygg Hansa. Enligt handläggaren jag pratade med ersätter de extraprylar så länge det inte handlar om rena excesser(fälgar för 8000kr styck, vingar för 20papp osv). Jag har också fått ersättning för ickeorginal aga och stänkskydd som exempel.
Däremot hade de en gräns för stereo-prylar på 5000 kr./Andreas

– Original Gangster – -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.