› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Försäkring vid banåka
- Detta ämne har 20 svar, 1,263 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 2 månader sedan av
Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
22 november, 2005 kl. 17:46 #102224
MDE
DeltagareDet finns inga oriktiga banor enl min mening. bara olika typer av banor tex mantorp är godkänd för stcc medans mittsverige är inte osv.
den lokala folkracebanan är också en bana….
har försäkringbolagen nån lista på vilka imprezan är godkända att åka på.en isbana kan ju också bli en riktigt bana beror ju på hur den plogas det tävlas ju varje vinter på såna tex SM i isracing.
det känns lite luddigt det här har dom full koll tro!!!!
/MDE
23 november, 2005 kl. 08:33 #102234Niklas
DeltagareVar dock en Nissan 200 som rullade på Japmeet 2003 på Gelleråsen, något som jag ser som nästintill omöjligt att lyckas med på en frusen sjö med nysnövallar.
Nja, kanske inte håller med om att det är näst intill omöjligt att volta på isen. http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=27801&mesg_id=27801&page=3Handlar nog mer om vilka förutsättningar man har, fräscha fulldubb i kombination med Murphy kan allt ställa till det där också./K
Som jag skrev, inget är omöjligt. Det jag menar är att jag tror risken att någon får sin bil skadad på bana är större än vad det är på isen.
23 november, 2005 kl. 13:51 #102223Lefty
Deltagareftp://saftp01.salusansvar.se/civilmotor_/villkor_/s2324villkorbil/s2324villkorbil.pdf – Deras villkor men eftersom att en del inte verkar tro på att detta stämmer så ställde jag frågan till kundservice.
”Hej Anders!
Det stämmer att vi tillåter att man kör på bana, dock ej tävling eller träning inför tävling. Vid eventuell skada gäller försäkringen men man kan få sänkt ersättning eller bli utan om det framkommer att olyckan skett på grund av uppsåt eller vårdslöshet.
Vi har ingen lista över banor som är godkända.
Med vänliga hälsningar
SalusAnsvar
Niclas Ivarsson”Det räcker för mig… jag tror inte att bolaget helt plötsligt hittar på punkter som inte står i villkoret och bestämmer sig att inte betala vid tex ev avåkning där man inte varit ”vårdslös”.
23 november, 2005 kl. 14:04 #102235Niklas
DeltagareDe lär få många nya kunder. 😀
Vad har de i årspremie föresten? 😉
23 november, 2005 kl. 17:36 #102225MDE
Deltagarevi som har IF borde då få köra på is för att det är inte inhängat tävlingområde som det står i villkoren.
samt ha bilen på is verkar vara ok!! saxar lite text från villkoren
Innan fordonet
används på isbelagt
vatten ska föraren
förvissa sig om att
isen har tillräcklig
bärighet./MDE
23 november, 2005 kl. 18:30 #102218Janne248
DeltagareAh! Dyrt!
IF 4400:-/år halv (har vagnskada ännu)
Salusvar 8000:-/år halv (har vagnskada ännu) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.