SSC Allmänt snack Allmänt småprat Försäkringsfråga

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 35 totalt)
  • Författare
    stockis
    Deltagare

Hejsan.

Vet att det kan skilja otroligt mycket på vart man bor och olika bolag.

Men vilket bolag vet NI om som är billiga och bra? Kollade på folksam, 1200kr månaden för helförsäkring. Är 23 år och bor i lägenhet.

Och ja, jag är sugen på en impreza igen. Sålde min förra sommaren men har fått nytt jobb nu 😉

stockis
      Deltagare

Hejsan.

Vet att det kan skilja otroligt mycket på vart man bor och olika bolag.

Men vilket bolag vet NI om som är billiga och bra? Kollade på folksam, 1200kr månaden för helförsäkring. Är 23 år och bor i lägenhet.

Och ja, jag är sugen på en impreza igen. Sålde min förra sommaren men har fått nytt jobb nu 😉

Pasi_k
        Deltagare

Ring Sveland och kolla…
          http://www.sveland.se/

Billigaste jag fick på min.. 😀

Pasi_k
          Deltagare

Ring Sveland och kolla…
            http://www.sveland.se/

Billigaste jag fick på min.. 😀

Mats
            Deltagare

http://www.salusansvar.se

Var billigast för mig. Ganska bra villkor också. Tar du extra försäkringen för 800spänn om året så är det ingen självrisk på skadegörelse och p-skador. Bli support-medlem i MHF så får du ännu billigare premie.

Mats GBG/medlem i MHF :+
              Regionsansvarig Göteborg

Mats
              Deltagare

http://www.salusansvar.se

Var billigast för mig. Ganska bra villkor också. Tar du extra försäkringen för 800spänn om året så är det ingen självrisk på skadegörelse och p-skador. Bli support-medlem i MHF så får du ännu billigare premie.

Mats GBG/medlem i MHF :+
                Regionsansvarig Göteborg

Niklas
                Deltagare

IF är mycket billigare för mig (läs: frun) än vad Trygghansa är.

Niklas
                  Deltagare

IF är mycket billigare för mig (läs: frun) än vad Trygghansa är.

GRID
                    Deltagare

Jag har fått en kännsla av att när folk är missnöjda med ersättning från försäkringsbolag så är det rätt ofta det är IF det handlar om, så billigast behöver ju inte vara bäst jämt.

GRID
                      Deltagare

Jag har fått en kännsla av att när folk är missnöjda med ersättning från försäkringsbolag så är det rätt ofta det är IF det handlar om, så billigast behöver ju inte vara bäst jämt.

Koffe
                        Keymaster

Subaruförsäkringar var billigast för mig. De bjöd dessutom på ”Stor Bilextra” första året (självriskreducering vid viltolycka och uppsåtlig skadegörelse samt billigare hyrbil vid behov tror jag det var).

MVH
                          //Koffe

Koffe
                          Keymaster

Subaruförsäkringar var billigast för mig. De bjöd dessutom på ”Stor Bilextra” första året (självriskreducering vid viltolycka och uppsåtlig skadegörelse samt billigare hyrbil vid behov tror jag det var).

MVH
                            //Koffe

MariaimprezaGT
                            Deltagare

när jag hade imprezan var sveland billigast, bra att ha å göra med också!!! nu har jag Salus ansvar, de är med bra, man får dessutom köra på bana då under vissa föreskrifter =)

Maria

Audi is teh ####!!

MariaimprezaGT
                              Deltagare

när jag hade imprezan var sveland billigast, bra att ha å göra med också!!! nu har jag Salus ansvar, de är med bra, man får dessutom köra på bana då under vissa föreskrifter =)

Maria

Audi is teh ####!!

tendency
                                Deltagare

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ovrigt/bredd.jpg
                                  Folksam har ingen självrisk vid viltolyckor och det påverkar inte ”skadefria år-bonusen”.

Det fick jag veta häromdan efter att sambon fått uppleva ett självmordsrådjur hoppa ut
                                  framför bilen hon körde (ej Imprezan).

Impreza GT sedan 1999

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 35 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.