SSC Allmänt snack Allmänt småprat Försäkringsfråga

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 35 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ovrigt/bredd.jpg
      Folksam har ingen självrisk vid viltolyckor och det påverkar inte ”skadefria år-bonusen”.

Det fick jag veta häromdan efter att sambon fått uppleva ett självmordsrådjur hoppa ut
      framför bilen hon körde (ej Imprezan).

Impreza GT sedan 1999

555_STI
      Deltagare

Jag kör med Salus också och som Maria säger så får man kör bana under vissa förutsättningar också..

De var billigast och mest interessant hittils (550kr/månad). IF skulle jag aldrig välja igen.

555_STI
        Deltagare

Jag kör med Salus också och som Maria säger så får man kör bana under vissa förutsättningar också..

De var billigast och mest interessant hittils (550kr/månad). IF skulle jag aldrig välja igen.

.zip
          Deltagare

Tidigare hade jag Sveland, nu när premien gick ut så ringde jag runt och kollade.
            Dom som blev billigast för mig är Dina försäkringar.
            På sveland betalade jag 14.000:-/år för hel.
            Hos ”Dina” betalar jag nu 9.800:-/år för hel.
            Dock så är jag bara 24år. Brytpunkten hos dom flesta bolag ligger på 25år. Så det är bara att bita i det sura äpplet och vänta ett år till.

Det lönar sig helt klart att ringa runt. Glöm inte att säga att bilen har startspärr etc. Min premie blev lite billigare pga just det + glaskross sensor, tilt sensor m,m.

//.zip

.zip
            Deltagare

Tidigare hade jag Sveland, nu när premien gick ut så ringde jag runt och kollade.
              Dom som blev billigast för mig är Dina försäkringar.
              På sveland betalade jag 14.000:-/år för hel.
              Hos ”Dina” betalar jag nu 9.800:-/år för hel.
              Dock så är jag bara 24år. Brytpunkten hos dom flesta bolag ligger på 25år. Så det är bara att bita i det sura äpplet och vänta ett år till.

Det lönar sig helt klart att ringa runt. Glöm inte att säga att bilen har startspärr etc. Min premie blev lite billigare pga just det + glaskross sensor, tilt sensor m,m.

//.zip

Andersson
              Deltagare

Kolla även Länsförsäkringar 4888kr halvförsäkring/år

MVH C Andersson
                Full fart, spar tid!
                Det va inte bättre förr, det är bara sämre nu!

Andersson
                Deltagare

Kolla även Länsförsäkringar 4888kr halvförsäkring/år

MVH C Andersson
                  Full fart, spar tid!
                  Det va inte bättre förr, det är bara sämre nu!

Chewie
                  Deltagare

Fråga dig själv en sak! Ska du köra på bana? Dom som gör det och inte har Salus får inte ut ett jota på en storträff tex. vid olycka. Det finns folk som kan intyga detta lite varstans. En kompis till mig körde in i räcket och fick allt fixat av Salus utan problem.
                    Så billig eller inte. Håller du dig ifrån bana så ta det billigaste, men kolla tilläggen som sagt. Ska du köra bana så finns det inget att diskutera. Salus är det ända som gäller! Dyrt eller ej. Det kan bli jävligt dyrt den dag det händer något. Typ inte få ut något alls för bilen……

Chewie
                    Deltagare

Fråga dig själv en sak! Ska du köra på bana? Dom som gör det och inte har Salus får inte ut ett jota på en storträff tex. vid olycka. Det finns folk som kan intyga detta lite varstans. En kompis till mig körde in i räcket och fick allt fixat av Salus utan problem.
                      Så billig eller inte. Håller du dig ifrån bana så ta det billigaste, men kolla tilläggen som sagt. Ska du köra bana så finns det inget att diskutera. Salus är det ända som gäller! Dyrt eller ej. Det kan bli jävligt dyrt den dag det händer något. Typ inte få ut något alls för bilen……

MariaimprezaGT
                      Deltagare

Fråga dig själv en sak! Ska du köra på bana? Dom som gör det och inte har Salus får inte ut ett jota på en storträff tex. vid olycka. Det finns folk som kan intyga detta lite varstans. En kompis till mig körde in i räcket och fick allt fixat av Salus utan problem.Så billig eller inte. Håller du dig ifrån bana så ta det billigaste, men kolla tilläggen som sagt. Ska du köra bana så finns det inget att diskutera. Salus är det ända som gäller! Dyrt eller ej. Det kan bli jävligt dyrt den dag det händer något. Typ inte få ut något alls för bilen……

Dessutom är Salus mkt billigare än många andra bidrag. Så jag håller med Magnus, kör man på bana så är det jävligt dumt att snåla på försäkring, kostar mer än 2000 mellanskillnad å laga.. lacka en skärm är ju vad man får för de pengarna. Å det räcker ju oftast inte långt..

Maria

Audi is teh ####!!

MariaimprezaGT
                        Deltagare

Fråga dig själv en sak! Ska du köra på bana? Dom som gör det och inte har Salus får inte ut ett jota på en storträff tex. vid olycka. Det finns folk som kan intyga detta lite varstans. En kompis till mig körde in i räcket och fick allt fixat av Salus utan problem.Så billig eller inte. Håller du dig ifrån bana så ta det billigaste, men kolla tilläggen som sagt. Ska du köra bana så finns det inget att diskutera. Salus är det ända som gäller! Dyrt eller ej. Det kan bli jävligt dyrt den dag det händer något. Typ inte få ut något alls för bilen……

Dessutom är Salus mkt billigare än många andra bidrag. Så jag håller med Magnus, kör man på bana så är det jävligt dumt att snåla på försäkring, kostar mer än 2000 mellanskillnad å laga.. lacka en skärm är ju vad man får för de pengarna. Å det räcker ju oftast inte långt..

Maria

Audi is teh ####!!

maxan
                          Deltagare

Får man något bra pris från den dealen subaru gjorde reklam för i lådan… Jag skickade den reklamen (som all annan), försöker hitta någon info så man kan kolla om det bara är att lägga ner eller teckna, gissar på det första 🙂

Lefty
                            Deltagare

Trygg hansa var billigast för mig när jag kollade runt och sen fick man ju bostadsförsäkringen billigare när man redan hade en försäkring hos dem – de e najs.

yngwie
                              Deltagare

salu ansvar var billigast för mej 10k året, då ingick även maskinförsäkring. självrisk 6k å jag är 24 år.

Toxicator
                                Deltagare

Fick tips i helgen av Josef. Han bytte till ett bolag som heter Vesta (http://www.vesta.se)
                                  Han klev ned ifrån 17.000:-/år till 11.000:-/år om ja inte missminner mig.
                                  Så de kan vara värt att kolla upp.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 35 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.