› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Försäkringsfråga
- Detta ämne har 34 svar, 3,324 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 6 månader sedan av
rickey.
-
FörfattareInlägg
-
30 maj, 2007 kl. 13:33 #113900
tendency
Deltagarehttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ovrigt/bredd.jpg
Folksam har ingen självrisk vid viltolyckor och det påverkar inte ”skadefria år-bonusen”.Det fick jag veta häromdan efter att sambon fått uppleva ett självmordsrådjur hoppa ut
framför bilen hon körde (ej Imprezan).30 maj, 2007 kl. 14:21 #113915555_STI
DeltagareJag kör med Salus också och som Maria säger så får man kör bana under vissa förutsättningar också..
De var billigast och mest interessant hittils (550kr/månad). IF skulle jag aldrig välja igen.
30 maj, 2007 kl. 14:21 #113916555_STI
DeltagareJag kör med Salus också och som Maria säger så får man kör bana under vissa förutsättningar också..
De var billigast och mest interessant hittils (550kr/månad). IF skulle jag aldrig välja igen.
30 maj, 2007 kl. 14:36 #113913.zip
DeltagareTidigare hade jag Sveland, nu när premien gick ut så ringde jag runt och kollade.
Dom som blev billigast för mig är Dina försäkringar.
På sveland betalade jag 14.000:-/år för hel.
Hos ”Dina” betalar jag nu 9.800:-/år för hel.
Dock så är jag bara 24år. Brytpunkten hos dom flesta bolag ligger på 25år. Så det är bara att bita i det sura äpplet och vänta ett år till.Det lönar sig helt klart att ringa runt. Glöm inte att säga att bilen har startspärr etc. Min premie blev lite billigare pga just det + glaskross sensor, tilt sensor m,m.
//.zip
30 maj, 2007 kl. 14:36 #113914.zip
DeltagareTidigare hade jag Sveland, nu när premien gick ut så ringde jag runt och kollade.
Dom som blev billigast för mig är Dina försäkringar.
På sveland betalade jag 14.000:-/år för hel.
Hos ”Dina” betalar jag nu 9.800:-/år för hel.
Dock så är jag bara 24år. Brytpunkten hos dom flesta bolag ligger på 25år. Så det är bara att bita i det sura äpplet och vänta ett år till.Det lönar sig helt klart att ringa runt. Glöm inte att säga att bilen har startspärr etc. Min premie blev lite billigare pga just det + glaskross sensor, tilt sensor m,m.
//.zip
31 maj, 2007 kl. 20:33 #113907Andersson
DeltagareKolla även Länsförsäkringar 4888kr halvförsäkring/år
MVH C Andersson
Full fart, spar tid!
Det va inte bättre förr, det är bara sämre nu!31 maj, 2007 kl. 20:33 #113908Andersson
DeltagareKolla även Länsförsäkringar 4888kr halvförsäkring/år
MVH C Andersson
Full fart, spar tid!
Det va inte bättre förr, det är bara sämre nu!1 juni, 2007 kl. 06:03 #113905Chewie
DeltagareFråga dig själv en sak! Ska du köra på bana? Dom som gör det och inte har Salus får inte ut ett jota på en storträff tex. vid olycka. Det finns folk som kan intyga detta lite varstans. En kompis till mig körde in i räcket och fick allt fixat av Salus utan problem.
Så billig eller inte. Håller du dig ifrån bana så ta det billigaste, men kolla tilläggen som sagt. Ska du köra bana så finns det inget att diskutera. Salus är det ända som gäller! Dyrt eller ej. Det kan bli jävligt dyrt den dag det händer något. Typ inte få ut något alls för bilen……1 juni, 2007 kl. 06:03 #113906Chewie
DeltagareFråga dig själv en sak! Ska du köra på bana? Dom som gör det och inte har Salus får inte ut ett jota på en storträff tex. vid olycka. Det finns folk som kan intyga detta lite varstans. En kompis till mig körde in i räcket och fick allt fixat av Salus utan problem.
Så billig eller inte. Håller du dig ifrån bana så ta det billigaste, men kolla tilläggen som sagt. Ska du köra bana så finns det inget att diskutera. Salus är det ända som gäller! Dyrt eller ej. Det kan bli jävligt dyrt den dag det händer något. Typ inte få ut något alls för bilen……2 juni, 2007 kl. 09:52 #113910MariaimprezaGT
DeltagareFråga dig själv en sak! Ska du köra på bana? Dom som gör det och inte har Salus får inte ut ett jota på en storträff tex. vid olycka. Det finns folk som kan intyga detta lite varstans. En kompis till mig körde in i räcket och fick allt fixat av Salus utan problem.Så billig eller inte. Håller du dig ifrån bana så ta det billigaste, men kolla tilläggen som sagt. Ska du köra bana så finns det inget att diskutera. Salus är det ända som gäller! Dyrt eller ej. Det kan bli jävligt dyrt den dag det händer något. Typ inte få ut något alls för bilen……
Dessutom är Salus mkt billigare än många andra bidrag. Så jag håller med Magnus, kör man på bana så är det jävligt dumt att snåla på försäkring, kostar mer än 2000 mellanskillnad å laga.. lacka en skärm är ju vad man får för de pengarna. Å det räcker ju oftast inte långt..
Maria
Audi is teh ####!!
2 juni, 2007 kl. 09:52 #113912MariaimprezaGT
DeltagareFråga dig själv en sak! Ska du köra på bana? Dom som gör det och inte har Salus får inte ut ett jota på en storträff tex. vid olycka. Det finns folk som kan intyga detta lite varstans. En kompis till mig körde in i räcket och fick allt fixat av Salus utan problem.Så billig eller inte. Håller du dig ifrån bana så ta det billigaste, men kolla tilläggen som sagt. Ska du köra bana så finns det inget att diskutera. Salus är det ända som gäller! Dyrt eller ej. Det kan bli jävligt dyrt den dag det händer något. Typ inte få ut något alls för bilen……
Dessutom är Salus mkt billigare än många andra bidrag. Så jag håller med Magnus, kör man på bana så är det jävligt dumt att snåla på försäkring, kostar mer än 2000 mellanskillnad å laga.. lacka en skärm är ju vad man får för de pengarna. Å det räcker ju oftast inte långt..
Maria
Audi is teh ####!!
25 juni, 2007 kl. 11:25 #113892maxan
DeltagareFår man något bra pris från den dealen subaru gjorde reklam för i lådan… Jag skickade den reklamen (som all annan), försöker hitta någon info så man kan kolla om det bara är att lägga ner eller teckna, gissar på det första 🙂
25 juni, 2007 kl. 12:29 #113895Lefty
DeltagareTrygg hansa var billigast för mig när jag kollade runt och sen fick man ju bostadsförsäkringen billigare när man redan hade en försäkring hos dem – de e najs.
25 juni, 2007 kl. 20:21 #113921yngwie
Deltagaresalu ansvar var billigast för mej 10k året, då ingick även maskinförsäkring. självrisk 6k å jag är 24 år.
7 augusti, 2007 kl. 15:51 #113904Toxicator
DeltagareFick tips i helgen av Josef. Han bytte till ett bolag som heter Vesta (http://www.vesta.se)
Han klev ned ifrån 17.000:-/år till 11.000:-/år om ja inte missminner mig.
Så de kan vara värt att kolla upp. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.