SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Förskutet framdäck

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    killer
    Deltagare

Har efter ett besök i diket just fått tillbaka bilen från verkstaden. Allt är frid och fröjd förutom att höger framdäck är förskutet bakåt ca 1 cm vilket resulterar i att det skrapar i innerskärmen ibland när jag svänger eller när det kränger lite. Bilen drar även lite åt höger.

Enligt meken så är karossen och alla balkar och ramar raka. Han kan inte med ögat se att det är nått som är krokigt. Har fått lite tips om att det kan vara bärarmen eller fästet till bärarmen. Meken kunde som sagt inte se nått men ha sa att det måste ju börjas nånstans så han skulle beställa hem en ny bärarm och se om det fixade problemet.

Kan vi vara på rätt spår eller är det nån som har nån annan ide om vad det kan vara???

SecretAgentMan
      Deltagare

Det är med största sannorlikhet bärarmen, låt någon framvagnsfirma mäta lite…

/J

killer
        Deltagare

Det är gjort en fyrhjulsinställning. Dom hittade inget konstigt. Dock så tror jag att det var castern eller om det var chambern som diffade en del. 1,7 höger och 2,8 vänster.

Strat
          Deltagare

Om däcket sitter för långt bak borde castern vara betydligt mindre på den sidan, vilket också hjulinställningen pekade på.

killer
            Deltagare

Om däcket sitter för långt bak borde castern vara betydligt mindre på den sidan, vilket också hjulinställningen pekade på.

Ok, då ska jag ringa och höra om dom kan kolla upp det igen

killer
              Deltagare

Har ringt och kollat nu. Tydligen så ligger det inom dom värden som Subaru han angivit.

Det ska bytas bärarm och sen görs det en ny hjulinställning. Hoppas det blir bra efter det

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.