- Detta ämne har 10 svar, 888 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 11 månader sedan av SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
22 januari, 2004 kl. 13:41 #21818griml0ckDeltagare
Kom på en liten grej vi skulle kunna ändra på så det blir lättare att tilltala varandra på träffar och så. Typ om man kollar på folks profiler så ger den inte speciellt mycket info. Man skulle ju vilja veta stad och namn. Om man angav iaf sitt första namn i profilen alt. posterna. Det är inte så lätt o lära sig namn på träffarna om man inte träffats några ggr. Alternativt om 0z0 inte vill ändra nått kan man ju bara ange första namn och stad längst ner i sin signatur. Jag skulle isf ha:
Johan Gävle
Låter inte så pjåkigt eller?
22 januari, 2004 kl. 14:15 #186687StratDeltagareTjår! Bra ide. Men jag skulle egentligen vilja ha bilder på alla också. Annars vet man ju ändå inte vem nån är då man träffas :+ Kanske bara då man är inloggad på medlemssidorna?
22 januari, 2004 kl. 15:31 #186691griml0ckDeltagare0z0: går det o fixa in detta i profilen eller ska vi skriva de i signaturen istället?
Det blir ju bra mycket lättare för nya användare på detta sätt o även för oss o veta vad dom heter/bor.
22 januari, 2004 kl. 18:05 #186685OzODeltagareDetta ligger i samma todo-fack som att koppla forumet till medlemsregistret. Att lagra samma info på 2 olika platser är helt ute.
Alltså, att göra är att kunna spara sitt medlemsnummer i forumprofilen. Sen syns det då en länk på forumet under sitt namn till våra medlemssidor. Där kan man läsa allt om er. Nåt mer lägger jag inte in i forumet.
På medlemssidorna kanske man skulle göra så man kan lagra fler bilder. Alternativt väljer man en finfin bild på sig själv som avatar i forumet (skulle inte jag göra iofs).
Jag är himla omotiverad att göra något överhuvudtaget just nu, men vem vet jag kanske får en spark i baken och gör nåt… (ju fler förslag (som detta) och bidrag och tecken på att folk bryr sig, desto mer motiverad blir jag)
::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::22 januari, 2004 kl. 18:32 #186692griml0ckDeltagareVi kan la köra med “namn stad” i singaturen så länge då kanske. Men alla info som står på medlemssidorna känner jag inte att jag behöver. Stad och namn är det enda jag skulle vilja veta. Sedan om någon annan har nått fler förslag på vad man kanske skulle vilja veta är det ju bara o adda det här i denna tråd.
22 januari, 2004 kl. 18:55 #186690skytiskapilenDeltagare>På medlemssidorna kanske man skulle göra så man kan lagra
>fler bilder. Alternativt väljer man en finfin bild på sig
>själv som avatar i forumet (skulle inte jag göra iofs).Vadå Göran? Du har ju en bild på dig själv:D:D
Straffspark? Ja…
/Andreas
http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
– Original Gangster –22 januari, 2004 kl. 22:12 #186686OzODeltagare>Vi kan la köra med “namn stad” i singaturen så länge då
>kanske.
—Stad finns i profilen så det är bara att fylla i. Namn är av någon knäpp anledning gömd, det kan jag se till att lägga dit.
>Men alla info som står på medlemssidorna känner jag
>inte att jag behöver. Stad och namn är det enda jag skulle
>vilja veta.
—Just “Stad och namn” finns på medlemssidorna… :P;)
Sedan om någon annan har nått fler förslag på vad
>man kanske skulle vilja veta är det ju bara o adda det här i
>denna tråd.
—Vad vill man veta förutom det som står i medlemssidorna? 😮
Alltså:
1. Jag ogömmer namn i profilen
2. Jag fixar möjlighet att spara medlemsnummer i profilen och vips dyker länk till era medlemssidor upp under ert namn (eller nåt).Problem löst? 🙂
PS. Det är visst jag på avataren! Har bara glömt att torka av sminket… :+
::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::23 januari, 2004 kl. 00:24 #186693griml0ckDeltagareFixar du bara fram namn i profilen så är jag nöjd iaf 😀 Sedan kanske det är så att vissa inte fyllt i sin info som man ska klaga på istället för hur forumet e uppbyggt ;-). Vet jag har gluttat på många profiler men har aldrig sett någon ha med vilken stad dom bor i. Men nu när du säger det så finns ju den biten med, problemet har kanske snarare varit att folk inte fyllt i sin profil :o. Man kan inte tvinga folk o fylla i de då typ som att man måste fylla i sitt lösenord?
19 december, 2005 kl. 06:20 #186684SecretAgentManDeltagareMats….så det är du som är Vanessa_17….!??! 😮 😮 😮 😮 😀
/J – som är för iden som sådan
19 december, 2005 kl. 06:20 #186688ManorDeltagareNej, det låter betydligt ju bättre än “Jävla Johan” i varje fall :D.
Jag håller med, det är en sak att ha ett alias i ett forum…och en annan sak vad man vill bli kallad när man träffas. Mitt alias i detta forum fungerar dock bra då jag faktiskt heter Mats (och N:et för Nordkvist), men i andra forum kan man ju heta vad som helst (typ Vanessa_17 etc. ;)). Jag har många gånger försökt att åtminstone få reda på hemorten för vissa personer i forumet, men då upptäckt att många helt saknar inmatade uppgifter.
Som sagt jag stödjer med glädje Griml0cks (Johans) förslag !!!
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:20 #186689ManorDeltagare>Mats….så det är du som är Vanessa_17….!??! 😮 😮 😮 😮
>:D
>
>/J – som är för iden som sådanJapp, man får chatta mycket med en sån alias…av gubbar i min och även din ålder 😉 😉 😉 😛 :D.
mvh Mats N
PS. Testa inte med Bertil_53_horny…då blir det inget chatt alls :D. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.