› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Förslag på bil :-)
- Detta ämne har 65 svar, 3,836 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 1 månad sedan av
pannan.
-
FörfattareInlägg
-
17 mars, 2007 kl. 22:26 #112184
alrik
DeltagareMissförstånd ifrån båda sidor. Allt tillrättat 🙂
Fan Johan trodde ett tag att Nettan på Finax var ute jaga dig med blåslampa 😉 😀 Hamnar snart där själv 😀
Fan, jag som trodde de fortfarande vad Bosse på Finax 😀
/Mikael
20 mars, 2007 kl. 17:54 #112145Subarumicke
DeltagareKöp en Subaru och inse att dom är roligast 😉
Obs det andra är löst 🙂
21 mars, 2007 kl. 07:50 #112169pannan
DeltagareNu har jag kollat runt lite efter bil.
RA väger mindre och man kan få den i 4 dörrars. Sista årsmodellen av Impreza STI Type RA verkar riktigt fin och ligger i rätt pengazon också. Nu gäller det bara att bli av med Ådin som kanske inte är det lättaste. Fast RA har väl 5 vxl låda?
21 mars, 2007 kl. 07:53 #112158Mats
DeltagareRA har 5 växlad låda ja.
Men mycket kortare drevning än GT:n. Samt att vissa modeller har en längre 5 monterad. Dock kortare än en GT.Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg21 mars, 2007 kl. 07:59 #112170pannan
DeltagareDå är det en väldigt låg toppfart på RA:n misstänker jag?
Vad är fördelen med closed deck block? Är det vattenkanalerna?
21 mars, 2007 kl. 08:29 #112155griml0ck
DeltagareDå är det en väldigt låg toppfart på RA:n misstänker jag?Vad är fördelen med closed deck block? Är det vattenkanalerna?
Toppfarten är ca 240 om du varvar ur 5:an.
21 mars, 2007 kl. 09:12 #112171pannan
DeltagareHur fort går en Type R då? är det också dött vid 240 km/h?
21 mars, 2007 kl. 09:22 #112157Grusdraparn
DeltagareHur fort går en Type R då? är det också dött vid 240 km/h?
Svårt att säga, men nålen vandrar ju iaf gott och väl över trip-mätaren 😉
/K – R-kokare med 180 km/h som max gradering på mätaren
21 mars, 2007 kl. 09:22 #112159Mats
DeltagareJepp.
Om du inte har den längre 5:an monterad förståss. Finns bra listor på detta på 22b.com. Alla utväxlingar för respektive låda osv…Mats GBG/som nog aldrig kört över 210 me R-kokarn…
Regionsansvarig Göteborg21 mars, 2007 kl. 11:57 #112151Kvarnis
DeltagareDå är det en väldigt låg toppfart på RA:n misstänker jag?Vad är fördelen med closed deck block? Är det vattenkanalerna?
Det är bara ph1 Ra’s som har CDB’s.
Fördelen är när man börjar byta kolvar och vevar på riktigt ladd typ +1.6Bar, och då slipper få rörelser i fodren som skapar HG problem21 mars, 2007 kl. 12:13 #112181STIred
DeltagareDå är det en väldigt låg toppfart på RA:n misstänker jag?Vad är fördelen med closed deck block? Är det vattenkanalerna?
Det är bara ph1 Ra’s som har CDB’s.Fördelen är när man börjar byta kolvar och vevar på riktigt ladd typ +1.6Bar, och då slipper få rörelser i fodren som skapar HG problem
Mao om du bestämmer dig för o trimma lite så kommer själva blocket i sig hålla mycket bättre än ett öppet eller
semiclosed. Då kan du fixa din 2liters racer som du var ute efter 😉 Här har du skillnaden på bild 🙂http://www.cgperformance.com/images/cg%20closed%20deck%20block%20LWP.jpg
http://www.cgperformance.com/images/cg%20stk%20block%20WP.jpg
21 mars, 2007 kl. 14:24 #112172pannan
DeltagareNjae tänkte nöja mig med en vanlig Ecutek denna gången Raul 🙂 och andra fuelrails för att ligga på den säkra sidan. Sedan får det vara bra. Väghållning blir alltså prio 1.
21 mars, 2007 kl. 22:41 #112173pannan
DeltagareTackar Grimlock för en trevlig åktur ikväll med en hel del stora ställ 🙂
Nu vart ju suget efter en Type RA eller Type R inte mindre om man säger så, ingen dålig sång i den kärran och hmm ja man kände varje gupp m.m rakt upp i ryggraden.
Nu gäller det bara att leta fram en riktigt fin bil i England sedan slå till.
mvh
J22 mars, 2007 kl. 06:26 #112156griml0ck
DeltagareLugnt, hojta till när du handlat bil så åker vi ut o sladdar tillsammans 😀 Lacka alla kurvor på solvalla svarta? 😛
// J – nöjd Ra ägare
22 mars, 2007 kl. 06:34 #112134syke
BlockeradJag vill också!
… så fort jag fått bilen mappad. *mummel mummel*
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.