SSC Allmänt snack Allmänt småprat Första bil köp!

Visar 7 inlägg - 106 till 112 (av 112 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Tänkte väcka denna tråd till liv. :-)Nu är det så att jag fyllt 18

GRATTIS! :+ 🙂

Men det känns också som att unga Impreza förare ses med sneda ögon så att säga. Om det är för försäkrins skjäl, avundsjuka eller annat låter jag vara upp till var och en

Har du läst det här på forumet eller sett i andra sammanhang?

men det som jag tycke är synd är att jag funderar om jag vill gå med i SSI längre. Visst, snyft, snyft. Men jag menar, jag ska betala 300 spänn pär år för att få komma på olika klubb evenemang (vilket iofs värkar hur kul som helst) och köra i konor så jag lär mig flitigare körning och blir säkrare i trafiken. Men om jag ska möta denna mentalitet att en (stor?) del ser ner på mig för att jag är ung så känns det måttligt lockande att stödja klubben både finnansiellt och med tid och möda (jag skulle inte vara rädd för att hjälpa till att arangera saker och ting)om det är det beömtande jag kommer å få på träffar osv.

Har du fått detta intryck från denna tråd, eller??? Känns som förutfattade meningar. Kom till någon surra-och-fika-träff och lär känna oss först!

Nu vill jag inte dra alla över en kant inte alls! Tror flera hära är riktigt trevliga personer men ”you get my point”.

Bra, var öppen!

Nu kanske jag är trög men vad vill du eg. ha svar på med ditt inlägg?

Grattis till en Impreza och välkommen till forumet!

Angren
      Deltagare

Hejsan!

Tack för det första! 🙂 ( Har haft bilen sen i sommras efter klarat körkort så har varit 18 ett tag iaf)

Nej det är inte bara den här tråden jag fått den uppfattningen utan även någon klumpig kommentar i några trådar. iofs, så kan jag ha missbedömt det men det är väll några saker som jag fastat för dock kommer jag inte alls ihåg i vilka trådar. Men men.

Det är inte häller bara på forumet jag sett det utan när man vart ute och åkt själv och mött någon samt även när man snackat med motorintreserade. Men igen jag tror det beror på mycket på personen ifråga.
        Jag tänkte väll inte ett direkt SVAR på frågan, tänkte mer bara berätta vilket intryck jag fått. Dock som sagt, ska inte dra alla över en kant jag tycker det värkar finnas en hel del trevliga personer. Men även en liten otrevlig del i en stor klubb kan vara jobbig att bemöta på möten. Ja såkalart, man kan inte vara rädd eller så naiv, klart det altid finns annorlunda folk. Dock vet jag det var inte fördommar som jag har som jag gick på utan bara ett intryck.

Det vore trevligt att få komma å kika runt, hade tänkt göra det också. Bor nu i Piteå och jag vet inte riktigt vad som händer här just nu dock.

Hade fint!
        //Angrén

Niklas
        Deltagare

Så länge du bor hemma hos dina föräldrar är det i mina (och försäkringsbolagens) ögon helt ok att försäkringen står på dina föräldrar. Reglerna är att vem som helst i hushållet får ha försäkringen. Men flyttar du kan du ju vara schysst mot oss andra och ta över försäkringen.

Tills den dagen, lägg alla pengarna (som du annars skulle lagt på försäkringen) på lånet till bilen så du blir av med det. Utan lån är det inga problem att ha försäkringen på bilen själv…

Fransson
          Deltagare

Hejsan!
            Grattis och välkommen för det första.
            Det var synd du bor så föba*** avsides, annars vore de kul att möta dig. skämt å sido. Som trådskapare av denna tråd så kan jag faktiskt hålla med dig om dina åsikter. Men det är ingen fara du blir bra bemött av oss yngre och även av de gamla rävarna i klubben. Vi har ju faktiska samma intresse allihop och låt oss då dela detta med varandra. Jaja slut tjatat om det.

Jag vill gärna se lite bilder på din bil så släng upp dem i galleriet så fort du fått alla inloggnings koder.

Så kör försiktigt man lär sig faktiskt med tiden.
            /Nicke

Janne248
            Deltagare

Bor nu i Piteå och jag vet inte riktigt vad som händer här just nu dock.Hade fint!//Angrén

Piteå tillhör Norra Norrland som är utan regionsansvarige just nu tyvärr.

.zip är reggis för Södra Norrland och han försöker fixa igång aktiviteter så lyssna med han vet jag.

Tycker defenitift att du skall ansöka om att bli medlem i klubben, har du intresse för Imprezan och gillar att vara md och fixa och träffa andra och använda bilen aktivt så är SSI rätt plats.

Om du går med nu (efter 27/10) bilr du ju dessutom medlem till 2009-12-31 för din 3-hundring!

Angren
              Deltagare

HEH ja tackar! Jo avsides bor man väll… Allt är väll relativt! Men ja väntar nog med medlemskap fram till den 27/10 så jag får för 2009 också!

kaakaa
                Deltagare

min första bil var en volvo 240 🙂 som jag köpte när jag var 18, den sladdade jag runt med i ett halvår kanske. sedan var jag utan bil ett tag och köpte en impreza gt 99 (19 år nu)
                  och visst har den kostat mig pengar men det är den värd 😉
                  jag har då inga problem med vad jag ska göra av med mina sommarjobbspengar, tur att man har jobbat mycket övertid 😉 😀

/oskar, ska ut i garaget å skruva i bilen

http://www.kaakaa.pixbox.se

Visar 7 inlägg - 106 till 112 (av 112 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.