› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Försvunnen – vad göra?
- Detta ämne har 10 svar, 1,330 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
OzO.
-
FörfattareInlägg
-
30 september, 2005 kl. 08:21 #16147
tendency
DeltagareOm man lyckas slarva bort sin ena nyckel/larmdosa och ej återfinner den.. och den andra larmdosan inte fungerar (behöver kodas om eller ngt). Vad ska man ta sig till då?
Man kan ju alltid låsa upp dörren med nyckeln, men larmet går när den öppnas. Även om den andra larmdosan fungerade vågar man ju inte ta bilen ngnstans, eftersom den bortslarvade nyckeln/dosan säkert är i orätta händer!
SS-bilder: SSi vs EVO (inte så mkt action, filmade mest när det kördes)
Impreza GT sedan 199930 september, 2005 kl. 09:13 #163694down_the_drain
Deltagarefler larmdosor går att beställa, tror man måste kolla upp serie nummer eller nått liknande på larmcentralen i bilen.Kan va olika från märke till märke. Kolla med tillverkaren av larmet.
/P
30 september, 2005 kl. 10:28 #163699Fisherman
DeltagareSom sagt ovan kolla med larmtillverkaren eller firman som satte in larmet. Vet att med DEFA-larmen ”lär” man larmet vilka larmdosor som ska fungera så det är bara att köpa en ny larmdosa och koda om larmet så fungerar bara dom som du ”lärt” larmet och inte den borttappade, så larmet ska nog inte vara något problem.
Tror att man kan koda om bilen också så att startspärren inte godkänner den borttappade nyckeln, detta är jag dock osäker på.
Kostar en slant om man vill byta alla låsen, har kollat.Lycka till.
Mvh Fisherman.30 september, 2005 kl. 11:18 #163695tendency
Deltagarefler larmdosor går att beställa, tror man måste kolla upp serie nummer eller nått liknande på larmcentralen i bilen.Kan va olika från märke till märke. Kolla med tillverkaren av larmet./P
Fast fler larmdosor än 1 behöver jag inte. Men däremot skulle det vara bra med en extranyckel! För att kunna kolla upp serienr måste jag göra det med larmet igång, roligt. Det är larmet som sitter original i GTn, dvs CarGard 9000nånting. Får väl leta upp ngt nummer att ringa.
Vet att med DEFA-larmen ”lär” man larmet vilka larmdosor som ska fungera så det är bara att köpa en ny larmdosa och koda om larmet så fungerar bara dom som du ”lärt” larmet och inte den borttappade, så larmet ska nog inte vara något problem.Tror att man kan koda om bilen också så att startspärren inte godkänner den borttappade nyckeln, detta är jag dock osäker på.Kostar en slant om man vill byta alla låsen, har kollat.Lycka till.Mvh Fisherman.
Jo, det ska ju gå att koda om dosan jag har kvar. Men den är inte kodad nu verkar det som, det stänger inte av larmet iaf.
Koda om startspärren kan väl inte fungera om båda nycklarna är identiska med varann?SS-bilder: SSi vs EVO (inte så mkt action, filmade mest när det kördes)
Impreza GT sedan 19998 oktober, 2005 kl. 03:29 #163698tendency
DeltagareWoho, nyckeln & larmdosan är tillbaka i dess rätta händer, dvs mina egna! Vilken lättnad och lycka, helt otroligt.
Impreza GT sedan 199919 december, 2005 kl. 06:20 #163690OzO
DeltagareDet finns väl en avstängningsknapp till larmet gömd nånstans i bilen? Under rattstången kanske? Så det är bara att öppna och sen stänga av larmet med knappen… 🙂 (Så har jag iaf…assäkert!)
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::19 december, 2005 kl. 06:20 #163691Manor
DeltagareDet finns väl en avstängningsknapp till larmet gömd nånstans i bilen? Under rattstången kanske? Så det är bara att öppna och sen stänga av larmet med knappen… 🙂 (Så har jag iaf…assäkert!)_______________________________________________________________________________::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::
Öppna…vrida om tändningsnyckeln…trycka på knappen…tror jag är rätt beskrivning om det gäller CarGuard. Jag har en gömd knapp, men jag har aldrig testat om den fungerar. Jag har inte ens bytt batteri i fjärrdosan på 6,5 år :-).
Det sitter ingen originallarm på en GT, utan alla är eftermonterade.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:20 #163692Manor
DeltagareÖppna…vrida om tändningsnyckeln…trycka på knappen…tror jag är rätt beskrivning om det gäller CarGuard. Jag har en gömd knapp, men jag har aldrig testat om den fungerar. Jag har inte ens bytt batteri i fjärrdosan på 6,5 år :-).Det sitter ingen originallarm på en GT, utan alla är eftermonterade. mvh Mats N
Bara man hittar knappen snabbt, så inte någon tror att man stjäl bilen ;pFråga 1; Även efter man stängt av larmet med knappen kan man väl inte starta/anv bilen pga startspärren? Är grymt beroende av bil, då jag pendlar till jobbet. :\Ookay, men CarGard verkar vara det larm som är vanligast.Fråga 2; Det är omkodning av dosan som gäller, men är det tillräckligt? Är det bara att tuta & köra efter det?Tack för alla svar hittills! *bockar*SS-bilder: SSi vs EVO (inte så mkt action, filmade mest när det kördes)Impreza GT sedan 1999
När du väl fått av larmet så är det bara att tuta och köra. Min granne tappade bort sin fjärrdosa och tutade under någon månad varje dag x( när han skulle iväg med bilen. Han hade ett Audi originallarm och då tog det TID att få hem en ny.
En ny CarGuard-nyckel bör du kunna få hem på någon dag. CarGuard ligger väl på Lidingö (strax utanför Stockholm) om det skulle knipa…
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:20 #163693Manor
DeltagareNär du väl fått av larmet så är det bara att tuta och köra. Min granne tappade bort sin fjärrdosa och tutade under någon månad varje dag x( när han skulle iväg med bilen. Han hade ett Audi originallarm och då tog det TID att få hem en ny.En ny CarGuard-nyckel bör du kunna få hem på någon dag. CarGuard ligger väl på Lidingö (strax utanför Stockholm) om det skulle knipa…mvh Mats N
Hahaha XDJag ordnade iaf skjuts till jobbet nu, men det går bara tillfälligt. Hoppas allt går smidigt nu, får ringa imorn och höra mig för.Med CarGard-nyckel menar du fjärr/larmdosan?SS-bilder: SSi vs EVO (inte så mkt action, filmade mest när det kördes)Impreza GT sedan 1999
Japp, jag menar fjärr/larmdosan.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:20 #163696tendency
DeltagareÖppna…vrida om tändningsnyckeln…trycka på knappen…tror jag är rätt beskrivning om det gäller CarGuard. Jag har en gömd knapp, men jag har aldrig testat om den fungerar. Jag har inte ens bytt batteri i fjärrdosan på 6,5 år :-).Det sitter ingen originallarm på en GT, utan alla är eftermonterade. mvh Mats N
Bara man hittar knappen snabbt, så inte någon tror att man stjäl bilen ;p
Fråga 1; Även efter man stängt av larmet med knappen kan man väl inte starta/anv bilen pga startspärren? Är grymt beroende av bil, då jag pendlar till jobbet. :\Ookay, men CarGard verkar vara det larm som är vanligast.
Fråga 2; Det är omkodning av dosan som gäller, men är det tillräckligt? Är det bara att tuta & köra efter det?
Tack för alla svar hittills! *bockar*
Impreza GT sedan 199919 december, 2005 kl. 06:20 #163697tendency
DeltagareNär du väl fått av larmet så är det bara att tuta och köra. Min granne tappade bort sin fjärrdosa och tutade under någon månad varje dag x( när han skulle iväg med bilen. Han hade ett Audi originallarm och då tog det TID att få hem en ny.En ny CarGuard-nyckel bör du kunna få hem på någon dag. CarGuard ligger väl på Lidingö (strax utanför Stockholm) om det skulle knipa…mvh Mats N
Hahaha XD
Jag ordnade iaf skjuts till jobbet nu, men det går bara tillfälligt. Hoppas allt går smidigt nu, får ringa imorn och höra mig för.Med CarGard-nyckel menar du fjärr/larmdosan?
Impreza GT sedan 1999 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.