Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    adam.b.w
    Deltagare

hej nu tycker säker vissa att jag är mindre begåvad osv. Som inte ver vad som gäller om jag byter färc på bilen. Fick nämligen en ide att dra plasti dipp. Över hela bilen i en annan färg än jag har nu.
      Det är altså nästan samma sak som att folera bilen.

Nu till min fråga. Måste jag göra någon form av registrering för detta? Eftersom jag lätt kan återställa den till orginal färgen ” de som står i reggbeviset” Någon som vet hur de liggertill tänkte så man inte blir stannad av farbror blå och åkef på massa onödig böter och gnäll.
      Otroligt tacksam för svar!

Mvh adam

Manor
      Deltagare

Det ska inte vara något problem alls att byta färg på bilen utan att regga om den.

Jag såg ett klipp på Youtube som jag tror var “plasti dipp” (eller något liknande)…hela bilen gjordes mattsvart, och resultatet blev riktigt bra. Jag antar dock att det är svårare än det ser ut…det är säkerligen ett visst kunnande att få till det bra.

Lycka till.

andreasivarsson
        Deltagare

Min bil är folierad men inte reggad med bytt färg och det har aldrig varit något problem när snuten tittat på den.

Zlasher
          Deltagare

http://www.Dipyourcar.com
            Det ser ut att bli riktigt bra.
            Har själv funderingar på att köpa ett kitt för att spraya hela bilen.
            Finns svenska sidor att få tag på saker ifrån. Då jänkar land inte får skicka några större mängder kemikalier till privatpersoner i EU.

adam.b.w
            Deltagare

Tack för snabba och trevliga svar. Då vet jag vad jag ska göra i vinter 😉 de blir nog riktigt grymt. Vad jag läst och hört av folk som provat är de bus enkelt. Dippit.se tror jag den svenska sidan heter. 5400 kostar det flr att få allt man behöver lackspruta osv. Tycker det låter riktigt prisvärt. Med tanke på resultatet.

Zlasher
              Deltagare

Tack för snabba och trevliga svar. Då vet jag vad jag ska göra i vinter 😉 de blir nog riktigt grymt. Vad jag läst och hört av folk som provat är de bus enkelt. Dippit.se tror jag den svenska sidan heter. 5400 kostar det flr att få allt man behöver lackspruta osv. Tycker det låter riktigt prisvärt. Med tanke på resultatet.

Japp är riktigt prisvärt.
                Men är du smart köper du bara färgen av dem.
                Lackspruta kan du köpa för 300 pix på biltema. Funkar lika bra.
                Även tejpen du kan tänkas behöva finns ju där.

Arson
                Deltagare

Jag har PlastiDippat en del detaljer på min bil, ex. gälarna på fronten och läppen. Resultatet blir bra på detaljerna, men jag skulle aldrig bli nöjd med finishen på en hel bil med PlastiDip.

Hade mycket hellre valt foliering som ett alternativ om du ska byta färg. Ganska skeptisk till att dippingen på större ytor kommer stå emot speciellt bra under vintertiden.

Foliering vet vi att det håller, men har någon kört dippad bil i minus 30 grader och vägarna fulla av salt?

Tänk även på att DipYourCar ej skickar till Sverige.

Dippad gäl på ena sidan 🙂

adam.b.w
                  Deltagare

Jag har PlastiDippat en del detaljer på min bil, ex. gälarna på fronten och läppen. Resultatet blir bra på detaljerna, men jag skulle aldrig bli nöjd med finishen på en hel bil med PlastiDip.

Hade mycket hellre valt foliering som ett alternativ om du ska byta färg. Ganska skeptisk till att dippingen på större ytor kommer stå emot speciellt bra under vintertiden.

Foliering vet vi att det håller, men har någon kört dippad bil i minus 30 grader och vägarna fulla av salt?

Tänk även på att DipYourCar ej skickar till Sverige.

Ser riktigt bra ut. De finns en svensk sida som säljer hela kitt som skickas i sverige. Jag tänkte prova. Så jag kan göra en tråd om degt så ni kan ha mig som test docka. Igår började jag läsa runt på olika forum ordänkligt. Och jag tycker att detta verkar vara värt att prova. Enligt vad folk sejer.

Arson
                    Deltagare

Ok, spännande!

Dokumentera gärna noggrant under den pågående processen så vi andra får ta del av det hela 🙂

Zlasher
                      Deltagare

Ser riktigt bra ut. De finns en svensk sida som säljer hela kitt som skickas i sverige. Jag tänkte prova. Så jag kan göra en tråd om degt så ni kan ha mig som test docka. Igår började jag läsa runt på olika forum ordänkligt. Och jag tycker att detta verkar vara värt att prova. Enligt vad folk sejer.

Helt klart värt att testa.
                        Det ska tydligen skydda bra mot just salt.
                        Och bor man som jag i stockholm är det inte -30 speciellt ofta:)
                        men men, lossnar skiten får man väl göra om det.
                        Är ju inte direkt dyrt.

Zlasher
                        Deltagare

Snyggt Arson=) gick det åt en hel sprayburk för båda gälarna?

adam.b.w
                          Deltagare

De lovar jag att göra ska ta mycke bilder och även filma lite under prosessen.;-)

Arson
                            Deltagare

Snyggt Arson=) gick det åt en hel sprayburk för båda gälarna?

Tackar 🙂

Njae, sprayade läppen, gälar x2 och emblemet på fronten och har närmare 1/3:e del kvar av sprayburken 🙂

Zlasher
                              Deltagare

Tackar 🙂

Njae, sprayade läppen, gälar x2 och emblemet på fronten och har närmare 1/3:e del kvar av sprayburken 🙂

Okej. Jo iofs folk sprayar ju sina 4 fälgar med 4-5 lager på 2 st burkar

Lätt värt pengarna. En spray burk får man ju för typ 120 spänn.

Arson
                                Deltagare

Okej. Jo iofs folk sprayar ju sina 4 fälgar med 4-5 lager på 2 st burkar

Lätt värt pengarna. En spray burk får man ju för typ 120 spänn.

Jepp! Jag köpte två burkar för 199 kr/st från Dipit.se.

Den Engelska sidan skulle ha 33 GBP i frakt till Sverige för 1 burk vilket inte kändes speciellt prisvärt.

Lade 3-4 lager på mina detaljer!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.