› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › fråga ang. en bil på blocket
- Detta ämne har 26 svar, 2,180 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 9 månader sedan av
karlzzon.
-
FörfattareInlägg
-
15 januari, 2008 kl. 14:38 #44873
Adam K
DeltagareFör att om den inte är ommappad i UK för åtminstone 99oktan så är den fabriksmappad för Japansk 100 oktan, det står högst i listan på alla engelska import komihåg 🙂
Man kunde tycka att om eu-sprut kan anpassa sig för 95oktan så borde JDm kunna samma-lika men det verkar inte så. En ska är förstås att sprutet på de lite äldre inte är så smidigt vad gäller backning av tändning.Se Griml0cks tråd om att köpa kokare i England för all info som behövs för inreggning.
Av vilken anledning måste den mappas om?
15 januari, 2008 kl. 17:28 #44888twank
DeltagareOkej, men vad kan hända om man inte mappar om?
15 januari, 2008 kl. 17:28 #44892twank
DeltagareOkej, men vad kan hända om man inte mappar om?
15 januari, 2008 kl. 19:09 #44869Mats
DeltagareDu kan få ett totalras med hål i kolvar osv osv.
Bilen spikar alltså. Sök på vad spikningar eller ”knock” kan orsaka, det är ganska allvarliga saker…Mats
Type R ’9915 januari, 2008 kl. 19:09 #44871Mats
DeltagareDu kan få ett totalras med hål i kolvar osv osv.
Bilen spikar alltså. Sök på vad spikningar eller ”knock” kan orsaka, det är ganska allvarliga saker…Mats
Type R ’9915 januari, 2008 kl. 20:36 #44889twank
DeltagareHm, men är det verkligen så stor skillnad mellan 98 oktan och 100? Kan det verkligen orsaka ras om det är sån liten skillnad? 95 och 100 är juh en annan sak..
15 januari, 2008 kl. 20:36 #44890twank
DeltagareHm, men är det verkligen så stor skillnad mellan 98 oktan och 100? Kan det verkligen orsaka ras om det är sån liten skillnad? 95 och 100 är juh en annan sak..
15 januari, 2008 kl. 20:36 #44893twank
DeltagareHm, men är det verkligen så stor skillnad mellan 98 oktan och 100? Kan det verkligen orsaka ras om det är sån liten skillnad? 95 och 100 är juh en annan sak..
15 januari, 2008 kl. 20:36 #44894twank
DeltagareHm, men är det verkligen så stor skillnad mellan 98 oktan och 100? Kan det verkligen orsaka ras om det är sån liten skillnad? 95 och 100 är juh en annan sak..
16 januari, 2008 kl. 15:14 #44872Mats
DeltagareDu kan leta på engelska subaru forum efter ”big end” så får du se.
Alla har kanske inte med detta att göra, men det är RIKTIGT dumt att snåla på denna punkt och riskera ett ras för x antal tiotusenkronor…
Mats
Type R ’9916 januari, 2008 kl. 15:14 #44870Mats
DeltagareDu kan leta på engelska subaru forum efter ”big end” så får du se.
Alla har kanske inte med detta att göra, men det är RIKTIGT dumt att snåla på denna punkt och riskera ett ras för x antal tiotusenkronor…
Mats
Type R ’9921 januari, 2008 kl. 19:08 #44880karlzzon
Deltagarehitta på en till bil som jag vart lite sugen på, den här http://www.blocket.se/vi/14874458.htm?ca=9_s
men vad är det som skiljer den mot en lite nyare som en -99 t.ex?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
