› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › fråga ang. en bil på blocket
- Detta ämne har 26 svar, 2,180 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 3 månader sedan av
karlzzon.
-
FörfattareInlägg
-
12 januari, 2008 kl. 20:30 #1424
karlzzon
Deltagarenågon som vet nått om denna bil http://www.blocket.se/vi/14304729.htm
vad är det för speciellt som skiljer en vanlig gt mot denna wrx sti?12 januari, 2008 kl. 20:30 #44878karlzzon
Deltagarenågon som vet nått om denna bil http://www.blocket.se/vi/14304729.htm
vad är det för speciellt som skiljer en vanlig gt mot denna wrx sti?13 januari, 2008 kl. 08:37 #44883larsallan
DeltagareGrymt pris fär man lov att säga. KÖP!
Mycket bättre än en vanlig GT då det är 60hk mer. Smidda delar, lättat och balanserat i motorn. Växellådan håller bättre och är mer tätstegad. Diffbromsar. IC spray. Hårdare fjädrar m.m.
Tänk på att om den inte är mappad så måste det göras.
13 januari, 2008 kl. 08:37 #44881larsallan
DeltagareGrymt pris fär man lov att säga. KÖP!
Mycket bättre än en vanlig GT då det är 60hk mer. Smidda delar, lättat och balanserat i motorn. Växellådan håller bättre och är mer tätstegad. Diffbromsar. IC spray. Hårdare fjädrar m.m.
Tänk på att om den inte är mappad så måste det göras.
13 januari, 2008 kl. 09:12 #44877karlzzon
Deltagareden är ju inte inreggad, men det kanske inte är några större svårigheter?
skiljer sig v-lådan nått mot denna och mot en vanlig GT?13 januari, 2008 kl. 09:12 #44879karlzzon
Deltagareden är ju inte inreggad, men det kanske inte är några större svårigheter?
skiljer sig v-lådan nått mot denna och mot en vanlig GT?13 januari, 2008 kl. 10:17 #448855vensson
DeltagareOch man får inte glömma att ratten sitter på höger sida.
/Johan
Impreza WRX STi -02
13 januari, 2008 kl. 10:17 #448865vensson
DeltagareOch man får inte glömma att ratten sitter på höger sida.
/Johan
Impreza WRX STi -02
13 januari, 2008 kl. 10:55 #44875alrik
DeltagareOch man får inte glömma att ratten sitter på höger sida./JohanImpreza WRX STi -02
Vanesak. Tog mig några dagar att komma in i det.
/Mikael – växlar med vänstern
13 januari, 2008 kl. 10:55 #44876alrik
DeltagareOch man får inte glömma att ratten sitter på höger sida./JohanImpreza WRX STi -02
Vanesak. Tog mig några dagar att komma in i det.
/Mikael – växlar med vänstern
13 januari, 2008 kl. 11:23 #44882larsallan
DeltagareOm alla papper finns så är det inga problem att registrera den.
Registreringsbevis, inte från Japan för då kan det bli svårt. Troligtvis har den ett engelskt registreringsbevis. Om inte effekt, totalvikt och tjänstevikt finns med på registreringsbeviset så måste du ha papper från International Motors (generalagent för subaru) eller en instruktionsbok där dessa uppgifter finns med eller ett registreringnummer från en likadan bil. Är inte säker men man måste kanske ha ett besiknings papper från det land den är registrerad i. Det hade jag med mig i alla fall.
Lamporna ska även vara bytta till lampor för högertrafik.
Värt att tilläga är att 1997 gjordes reglerna i rally om och det medförde att gatbilarna blev lite mjukare så en -96:a eller äldre är faktiskt ett bättre köp men -97:orna går ju inte av för hackor dom heller.
13 januari, 2008 kl. 11:23 #44884larsallan
DeltagareOm alla papper finns så är det inga problem att registrera den.
Registreringsbevis, inte från Japan för då kan det bli svårt. Troligtvis har den ett engelskt registreringsbevis. Om inte effekt, totalvikt och tjänstevikt finns med på registreringsbeviset så måste du ha papper från International Motors (generalagent för subaru) eller en instruktionsbok där dessa uppgifter finns med eller ett registreringnummer från en likadan bil. Är inte säker men man måste kanske ha ett besiknings papper från det land den är registrerad i. Det hade jag med mig i alla fall.
Lamporna ska även vara bytta till lampor för högertrafik.
Värt att tilläga är att 1997 gjordes reglerna i rally om och det medförde att gatbilarna blev lite mjukare så en -96:a eller äldre är faktiskt ett bättre köp men -97:orna går ju inte av för hackor dom heller.
15 januari, 2008 kl. 13:50 #44887twank
DeltagareAv vilken anledning måste den mappas om? Och icspray är den inte på den där modellen original (har en likadan).
Type-R och Type RA och eventuellt special edition hade det.Även så är det sjukt bra pris, betalade rätt så mycket mer för min förra året, dock så var den reggad och klar.
15 januari, 2008 kl. 13:50 #44891twank
DeltagareAv vilken anledning måste den mappas om? Och icspray är den inte på den där modellen original (har en likadan).
Type-R och Type RA och eventuellt special edition hade det.Även så är det sjukt bra pris, betalade rätt så mycket mer för min förra året, dock så var den reggad och klar.
15 januari, 2008 kl. 14:38 #44874Adam K
DeltagareFör att om den inte är ommappad i UK för åtminstone 99oktan så är den fabriksmappad för Japansk 100 oktan, det står högst i listan på alla engelska import komihåg 🙂
Man kunde tycka att om eu-sprut kan anpassa sig för 95oktan så borde JDm kunna samma-lika men det verkar inte så. En ska är förstås att sprutet på de lite äldre inte är så smidigt vad gäller backning av tändning.Se Griml0cks tråd om att köpa kokare i England för all info som behövs för inreggning.
Av vilken anledning måste den mappas om?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.