SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Fråga ang solfilm runt om…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Mp Special
    Deltagare

Tänkte bara fråga om det är många som har blivit stoppade av snuten när dom har haft tonade fram rutor, tonade nämligen runt om på min silver sti och det blev grymt nice:9

SecretAgentMan
      Deltagare

Främre sidorutorna på Silverpilen är tonade (med ljus sådan), och kling&klang har stoppat mig 2 ggr…utan att kommentera dem.

Men till besiktningen åker andra rutor dit. 🙂

/J

Mp Special
        Deltagare

Det var ju skönt o höra:-) Som tur är slipper man besikta på ett tag, hoppas man bara slipper flygande:( besiktningar…

MickeM
          Deltagare

Jag blev stoppad 4 veckor efter jag satt in toning fram. Dom väntade
            på jobbet och körde efter mig… slog på blåljusen och stoppade mig.
            ”Väck!” Sa dom.

daniel83
            Deltagare

Aj då.
              Det är bättre om man bara tonar bakom föraren.Då är det mindre risk att man blir stoppad.

SecretAgentMan
              Deltagare

Det är enligt lag krav på ett visst genomsläpp av ljus på främre sidorutorna och framrutan (70% någonting), och problemet är att knappt en ofärgad ruta grejar det..
                Mao är det stopp hur ljus filmen än är – och det är helt ok att tona från b-stolpen och bakåt.

/J

Mp Special
                Deltagare

Man får väl försöka undvika kling o klang….men iofs, man kör ju inte den diskretaste bilen så det blir nog svårt:-(

MickeM
                  Deltagare

77% ljusgenomsläpp på vindrutan.
                    75% ljusgenomsläpp på framdörrsrutor.
                    Film tror jag inte man får använda alls på ovanstående

Tycker det är lite löjligt. Den film jag använde så såg man hur bra som helst igenom glasen. Irriterande reflexer och bländande bilar försvann och man hade mycket bättre överblick över trafik och omgivning. Bara när det var viss skymning som det var lite svårt, men inte störande.

Jag har 22% ljusgenomsläpp på sidorn och 16% bak.
                    Funderar på tona igen… bilen är nybesiktigad och kanske skulle parkera bilen på jobbet lite klokare. =)

Jag hann iaf ta kort på bilen innan de åkte bort. Dock ett bra tag sen, bilen ser ut som original. 🙂
                    1 http://www.savv3.com/gallery/view_photo.php?full=1&set_albumName=album14&id=DSCF0044
                    2 http://www.savv3.com/gallery/view_photo.php?full=1&set_albumName=album14&id=DSCF0036
                    3 http://www.savv3.com/gallery/view_photo.php?full=1&set_albumName=album14&id=DSCF0023
                    4 http://www.savv3.com/gallery/view_photo.php?full=1&set_albumName=album14&id=receequip2

/MickeM

Mp Special
                    Deltagare

Bilen såg mycket fin ut med toning….såå….det är väl bara att tona om bilen:D 😀 😀 Det gäller bara att man kollar en extra gång efter farbror BLÅ;-)

daniel83
                      Deltagare

Ser du han så är det bara ner med rutorna. Då ser han inte toningen.

MickeM
                        Deltagare

>Ser du han så är det bara ner med rutorna. Då ser han inte
                          >toningen.

Hehe, för mig hjälpte inte det… jag körde ner rutor och taklucka
                          och allt som gick.. men dom hade ju spanat in bilen ordentligt före
                          när den stod parkerad på jobbet. Så tipset är… ha dem ned”vevade”
                          när du parkerar bilen!? Hmm…:(

2ny
                          Deltagare

jag har hört att vissa lackar rutorna fram och att det skalla vara godkänt. har inte nått konkret bevis på det men men…

SecretAgentMan
                            Deltagare

Är det en ljus toning, och inte helt självklart syns att det är tonat, och ingen tejpkant syns, då kan jag tänka mig att en röktoning lirar…men det blir drygt om man åker på en 2:a. 😉

/J

MickeM
                              Deltagare

Sen när det är dags att ta bort toningsfilmen… dra bort den
                                saaaaaaakta… då kommer klistret med och rutan blir ren 🙂
                                Och det som blir kvar tar man bort kvickt med Xylen och skrapa
                                eller dränkt trasa. 🙂

SecretAgentMan
                                Deltagare

…nu har jag inte kikat, men bakrutan har ju en värmetråd, sitter denna inne i rutan, eller utanpå (mao, har den en tendens att följa med filmen?).

/J – funderar faktiskt på att plocka bort raggartejpen helt.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.