› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Fråga ang solfilm runt om…
- Detta ämne har 25 svar, 1,609 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
5 april, 2005 kl. 18:12 #158090
SecretAgentMan
Deltagare*asg*
Ålder kallas det visst. 😀 Eller så vill man inte utmana ödet mer än nödvändigt, hellre kul bitar under skalet, än plast som lyser ”ge mig böter”.
/J
5 april, 2005 kl. 20:50 #158096MickeM
Deltagare>…nu har jag inte kikat, men bakrutan har ju en värmetråd,
>sitter denna inne i rutan, eller utanpå (mao, har den en
>/J – funderar faktiskt på att plocka bort raggartejpen helt.Värme borde väl få det att släppa? Tror jag… värmepistol eller
nåt sånt… Men å andra sidan så skall den toningsfilm jag har
tåla värmen som trådarna utvecklas utan att påverkas… humm…17 april, 2005 kl. 22:19 #158106jenza
DeltagareReagerar farbror blå på om man har skapligt ”fet”
board på framrutan ?Mena jag ser vell under den 😛
//jenza
18 april, 2005 kl. 07:49 #158108BeerG
Deltagareallt beror på polisen som stannar dig.. han kanske inte har fått något på länge, då kan han klaga på alltmöjligt. det ända jag kan avråda dig att göra då e att inte påpeka att hans sexliv e dåligt.. han kan bli rätt sur då!!!
Mvh Jonas
18 april, 2005 kl. 10:40 #158107jenza
Deltagarehehe okej = ))
Om man tar bort boarden fram till..vad är de bästa
medlet att använda sig av då för att tvätta bort eventuellt spår
av ”klister” ?// jenza
18 april, 2005 kl. 10:49 #158109Niklas
DeltagareHar klarat mig genom både poliskontroller och besiktning med min streamer som inte släpper genom något ljus och är 20cm längst ut på sidorna.
EDIT: Men kan ju ha haft tur de gångerna.
18 april, 2005 kl. 11:17 #158110Niklas
Deltagare>/J – funderar faktiskt på att plocka bort raggartejpen helt.
Trist, toning gör ju sig så bra på bilar med lack i silver.
Angeående värmeslingorna så går de garanterat ytligt, bara för att göra allt så jävligt så möjligt. Satte en WRC-dekal i bakrutan för något år sedan, nästan helt säker på att det blev små väck längs slingorna men är inte helt säker. Kan ha drömt.
/N – som drömde att han skulle få massa gratisgrejor till bilen av ett företag som lånat bilen. 😀
18 april, 2005 kl. 14:11 #158097MickeM
Deltagare>Reagerar farbror blå på om man har skapligt ”fet”
>board på framrutan ?Jag bor ju iofs på Åland, kanske andra bestämmelser här. Jag frågade
bilprovningen/besiktningen. De sade att vindrutan måste vara 100% fri
från dekaler. Undantag kunde finnas om det finns färdigt original-
toning i övre kant.>Om man tar bort boarden fram till..vad är de bästa
>medlet att använda sig av då för att tvätta bort eventuellt
>spår av ”klister” ?Xylen!!! 🙂 Men akta gummilisterna och lacken. Använd en lätt
indränkt trasa.19 april, 2005 kl. 17:39 #158102apache54
DeltagareReglerna för en streamer är luddiga men enkelt sagt så får du inte ha nått som skymmer siktfältet.
Siktfältet räknas om du sitter i din bil så ska du kunna lägga ett A4 papper ovanpå ratten och inget får skymma i den rutan.
Problemet är väl att om du är kort eller har ställbar ratt så blir det svårt att bedömma och som vanligt är besikningsgubbens ord lag ;(19 april, 2005 kl. 19:56 #158098MickeM
Deltagare>och som vanligt är
>besikningsgubbens ord lag ;(Och två minuter efter du godkänts av besiktningsgubben kan blågubben hugga till… man e aldrig säker. 🙁
19 december, 2005 kl. 06:19 #158091Manor
Deltagare>…nu har jag inte kikat, men bakrutan har ju en värmetråd,
>sitter denna inne i rutan, eller utanpå (mao, har den en
>tendens att följa med filmen?).
>
>/J – funderar faktiskt på att plocka bort raggartejpen helt.Jerry, du är en mycket mycket sjuk människa. Snart sitter du i en originalbil som du håller på ;).
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.