› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Fråga: Ang tickande motorljud ?
- Detta ämne har 7 svar, 1,547 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 8 månader sedan av
Falkestal.
-
FörfattareInlägg
-
16 april, 2007 kl. 13:57 #3697
Falkestal
DeltagareNär motorn är varm å står på tomgång så tickar den. Låter precis som på vissa audibilar
ventilknack ?? Även när den är kall å på tomgång fast inte lika mycket då.
Bilen har rullat lite över 2000 mil bara. 06a WRX uttagen i agusti föra året.
Jag har ju hört att inte boxermotorn låter som andra bilar men det här verkar
ju inte va normalt ?
Ljudet verkar också ha ökat dom senaste månaderna.
Låter även skumt när man gasar på 1,2,3,4,5 när man liger på 2000 rpm till 3000 rpm
sen slutar det.
Å olja det finns det i, bilen är servad för bara 500 mil sen. Kan det va att det e dålig
olja dom använt ??Mvh Anders Falkestål.
;(16 april, 2007 kl. 14:30 #60754Manor
DeltagareVisst kan det vara tickande ventiler. Det går att justera med shims, men ingår inte som någon servicepunkt…men troligtvis på garantin om det låter mycket på en ny bil.
Kontrollera om det tickande ljudet kommer från höger fjäderben (passagerarsidan). I så fall så kan det vara ”solenoiden” som låter. Inte ett vanligt problem…men jag har åtminstone läst om det tidigare och det kanske även kan drabba nyare WRX:er.
16 april, 2007 kl. 16:59 #60757Falkestal
DeltagareOK Kanske ska åka ner till torvala bil å se vad dom säger.
Ljudet kommer ifrån mitten fram, framför alla drivremmar
det är där det låter som mest iaf om man
lägger örat inärheten.16 april, 2007 kl. 17:23 #60760Heatseeker
DeltagareJag hade med ett tickande ljud.. sen bytte jag tändstift i helgen det visade sig att ett satt löst så jag skruvade dit 4st nya nu är det så tyst och fint 🙂
16 april, 2007 kl. 18:31 #60758Falkestal
DeltagareJag hade med ett tickande ljud.. sen bytte jag tändstift i helgen det visade sig att ett satt löst så jag skruvade dit 4st nya nu är det så tyst och fint 🙂
Humm aa det skulle man ju kunna prova ! Sätta dit lite bättre än dom som sitter orginal iaf
17 april, 2007 kl. 09:22 #60755Manor
Deltagare…kan det kanske vara en kammremsspännare som är glapp?
Ta en sväng förbi verkstaden, det är väl lättast.17 april, 2007 kl. 14:09 #60756Desen
DeltagareSpridarna ger ifrån sig ett tickande ljud, det är normalt.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!18 april, 2007 kl. 13:51 #60759Falkestal
DeltagareKan ju bara hoppas att det ska va så, men det låter fan inte bra det överröstar nästan mitt avgassystem (3″från downpipen raka rör)
hoppas att det håller bara ifall det e nått, ska till värkstan på
fredag förhoppningsvis. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.