SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Fråga angånde trimning ??

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

Spec ”stage 2” sitter på Silverpilen och har grejat >500 Nm… 😉 Men det är inget jag rekommenderar på en europalåda, den är lite vass för det, organiska lameller är att föredra.

/J

STIred
      Deltagare

Spec ”stage 2” sitter på Silverpilen och har grejat >500 Nm… 😉 Men det är inget jag rekommenderar på en europalåda, den är lite vass för det, organiska lameller är att föredra./J

Hade nästan för mig att spec kopplingarna var sjyssta grejer 🙂 vet inte vart jag hade hört det innan, måste vart nån av doktorerna som nämnde det nån gång 😀

Lite OT: kanske en spec stage2 kan vara nåt för en röd STI, har ju iofs en helt ny organisk exedy liggandes hemma…

Motsvarande den som jrm säljer för 6900… jag kan nog sälja min för 6000kr

Köpte den från crawford en gång i tiden….
        Här finns länk till den: http://www.crawfordperformance.com/products/db_part_info.cgi?id=135

SoumI
        Deltagare

Så slutsatsen är denna,då jag redan har KN filter + 3″system så saknas detta för att uppfylla mitt mål:
          *Turbo: TD05 16/18G
          *Fmic
          *Ecutek 3
          *Wallbro bränslepump
          *Bränsletrycksregulator
          *Spridare 630cc ( för samvetet 😀 )
          *Uppgraderings koppling(organisk)/svänghjul.

Får tacka så himmla mycket för all hjälp och lärdom man fått av det här 😀

SecretAgentMan
          Deltagare

Det ser ut som en sund lista. 🙂

Spridarna…Tomei/Nismos 740 är det jäkligt rätt kurs på, och får man tag på spridarkontakter från en Nissan 200SX/S14 så är det busenkelt att få till kontakter som passar direkt på (spridarna passar i bränsleröret).

/J – kör just de spridarna…

SecretAgentMan
            Deltagare

FMIC handlar du av Streetpower – de har ett erbjudande ligger här någonstans – även en sådan sitter på mitt bygge, och fungerar kanon.

/J

STIred
              Deltagare

FMIC handlar du av Streetpower – de har ett erbjudande ligger här någonstans – även en sådan sitter på mitt bygge, och fungerar kanon./J

Eller en aps fiina grejer 🙂 iofs har inte sett nån live på just gt tyvär är aps grejer rättså dyra 🙁

Sen är frågan om du behöver regulator om du skaffar större spridare, tar du 740cc som mr. Jerry säger så kan du verkligen skippa regulatorn, om du nu inte känner att du måste ha en 😉

SoumI
                Deltagare

FMIC handlar du av Streetpower – de har ett erbjudande ligger här någonstans – även en sådan sitter på mitt bygge, och fungerar kanon./J

Eller en aps fiina grejer 🙂 iofs har inte sett nån live på just gt tyvär är aps grejer rättså dyra :-(Sen är frågan om du behöver regulator om du skaffar större spridare, tar du 740cc som mr. Jerry säger så kan du verkligen skippa regulatorn, om du nu inte känner att du måste ha en 😉

Ja en aps fmic skulle inta vara fel men det är ju 18tkr :S. Sen att man var dum och köpte en forge dump innan vintern var ju lite dumt också då om man nu byter till fmic.
                  Fast hur är aps tmic??

lika bra att fixa så att man har regulator också, och se till att man har soppa flöde så det räker till flera gåger om 😀

SecretAgentMan
                  Deltagare

Köp Hybridkittet via Streetpower…under 5000:-, och det rockar, att köpa en annan toppmonterad är att pissa bort pengarna, visst blir det liiite bättre kanske, men det är ingen större mening med det.

/J

Kvarnis
                    Deltagare

Spec ”stage 2” sitter på Silverpilen och har grejat >500 Nm… 😉 Men det är inget jag rekommenderar på en europalåda, den är lite vass för det, organiska lameller är att föredra./J

Hade nästan för mig att spec kopplingarna var sjyssta grejer 🙂 vet inte vart jag hade hört det innan, måste vart nån av doktorerna som nämnde det nån gång 😀

Tja jag har väl bara installerat en ca 4st av dom ….2st Stage1&2.

Har funkat bra om man ser till att svänghjulet är fräscht oxå annars hugger dom nå grymnt om man lär nöta ner lammeln ganska fort om man inte är van…jag började öva med en sinter i min GT från dag 1 😉

Kvarnis
                      Deltagare

Eller en aps fiina grejer 🙂 iofs har inte sett nån live på just gt tyvär är aps grejer rättså dyra :-(Sen är frågan om du behöver regulator om du skaffar större spridare, tar du 740cc som mr. Jerry säger så kan du verkligen skippa regulatorn, om du nu inte känner att du måste ha en 😉

APS är skräp på en GT lr inte IC’n men rören..är inte alls optimala för våra bilar, tror tom Partcos gjorde om ett av rören till sin för ~kostanden av en hybrid.

orginal soppa regulatorn gilar inte dirkt fetare pumpar en annan regulator är nästan ett måste om man ska få det att lira hyfsat säkert.

Sen så får man mycket bättre spridnings bild vid 3.2Bar på 740cc’s.

STIred
                        Deltagare

Tja jag har väl bara installerat en ca 4st av dom ….2st Stage1&2.Har funkat bra om man ser till att svänghjulet är fräscht oxå annars hugger dom nå grymnt om man lär nöta ner lammeln ganska fort om man inte är van…jag började öva med en sinter i min GT från dag 1 😉

Låter ju bra, får väl se om jag får sålt den andra som ligger ute bara, lite dumt ha för många nya kopplingar liggandes hemma 😉

STIred
                          Deltagare

APS är skräp på en GT lr inte IC’n men rören..är inte alls optimala för våra bilar, tror tom Partcos gjorde om ett av rören till sin för ~kostanden av en hybrid.

Där ser man då har de ju iaf lärt sig nåt under årens lopp 🙂 som sagt hade aldrig sett live på gt utan bara på senare modell…

SoumI
                            Deltagare

Köp Hybridkittet via Streetpower…under 5000:-, och det rockar, att köpa en annan toppmonterad är att pissa bort pengarna, visst blir det liiite bättre kanske, men det är ingen större mening med det./J

ok. var inne och titta på deras sida och fan ett fmic kit för 6395:-
                              är det samma som du menar?? ”SUBARU IMPREZA GC8 WRX”

sen när det är nere på den kostnaden så är det ju hel klart pris värt.
                              Vill ju försöka att inte överstiga 50tkr. då bilens små skavanker ska fixas bort och även uppdatera utseendet på den

SecretAgentMan
                              Deltagare
                                lunkan
                                Deltagare

Varför inte köra slut på orginal kopplingen först o uppgradera sen!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.