SSC Allmänt snack Träffar Fråga till Göteborgsregionens medlemmar!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Just try
    Deltagare

Hej på era alla goa glada medlemmar i regionen!

Här kommer en fråga till er i regionen från Mig och Tuggarn ( regisar gbg ).

Frågan lyder helt enkelt vad ni medlemmar helst vill ha för aktiviteter i regionen under hösten och vintern. Vi har lagt ut trådar om go-kart och säsongsavslutning men responsen har tyvärr varit svag. Som det ser ut nu så blir det ingenting med go-kart turneringen eller säsongsavslutningen. Planer finns dock på en liten go-kart cup på dom tre inomhusbanorna i Göteborg om intresse finns.

Men som sagt ordet är fritt! Både jag och tuggarn vill gärna ha in förslag på aktiviteter som ni är sugna på.

Mvh Magnus och Tuggarn.

challe
      Deltagare

Jag tycker att det låter kanon, både med en go-cart cup och en avslutning på laserdome. 🙂

Jag antar att detta inte bara är riktat till medlemmar i GBG regionen utan ALLA i hela klubben och eftersom (iaf avslutningen) verkar vara planerad till en helg :7 så förstår jag inte varför intresset varit så tamt…

Jag menar typ *host* spike, yonaz *host* det är inte en halv kontinent ner till GBG 🙂 :* sängplats finns alltid

Just try
        Deltagare

Kanon med lite respons. Avslutningen är mycket riktigt öppen för alla i klubben.

Rudis
          Deltagare

Hej.

Jag tycker att vi ska köra lite konbaner eller liknande nånstans i närheten av göteborg. Det hade nog blivit roligare än go-kart.

specialized
            Deltagare

Hej. Jag tycker att vi ska köra lite konbaner eller liknande nånstans i närheten av göteborg. Det hade nog blivit roligare än go-kart.

+1
              Verkar ju dessutom som Vårgårda Flygfält numera sköts av Vårgårda Motorklubb, vilket borde underlätta en del…

Just try >

Tycker inte det är helt konstigt att det är lite seg respons då ni faktiskt varit inaktiva (inom regionen) under en period, men nu verkar vaknat upp igen 😉

En aktiv region och aktiva medlemmar kan trots allt vara något man får jobba fram 🙂

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
              ———————————-
              Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Rudis
              Deltagare

Ja upp och hoppa. Jag är ganska sugen på att prova den nya bilen jag inhandlade förra veckan.

Just try
                Deltagare

Hej. Jag tycker att vi ska köra lite konbaner eller liknande nånstans i närheten av göteborg. Det hade nog blivit roligare än go-kart.

+1Verkar ju dessutom som Vårgårda Flygfält numera sköts av Vårgårda Motorklubb, vilket borde underlätta en del… Just try > Tycker inte det är helt konstigt att det är lite seg respons då ni faktiskt varit inaktiva (inom regionen) under en period, men nu verkar vaknat upp igen ;)En aktiv region och aktiva medlemmar kan trots allt vara något man får jobba fram :)Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857———————————-Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Konbana tycker jag låter som en riktigt bra ide. Ska ta och kolla upp möjligheterna för detta med Tuggarn. Men först så står SS på emmaboda i focus. Hoppas jag får se många medlemmar från regionen.
                  Personligen så annser inte jag att vi varit inaktiva under sommaren. Jag har varit på näst intill alla träffar som klubben varit delaktig i och några till. tex vallåkra, gatebil mm. Under sommaren är det tufft att hinna med mer. Håller dock med om att det är skönt att vaknat med nya krafter igen 😉 . Kommer förhoppningsvis att bli lite mer aktiviteter under hösten vintern och våren i regionen.

Mvh Magnus

Rudis
                  Deltagare

Det låter bra, nu så ska man bara lösa medlemskapet så man FÅR vara med och köra när det ska köras.

PetterSolberg
                    Deltagare

vad gäller vårgårda så är det nog fortfarande fallskärmsklubben som håller i de.. men nu framåt hösten så hoppar dom väl inte så ofta..
                      så då borde ni kunna komma in där tycker jag..

Patrik
                      STi-06 PSE III Till salu!!

Chewie
                      Deltagare

+1Verkar ju dessutom som Vårgårda Flygfält numera sköts av Vårgårda Motorklubb, vilket borde underlätta en del… Just try > Tycker inte det är helt konstigt att det är lite seg respons då ni faktiskt varit inaktiva (inom regionen) under en period, men nu verkar vaknat upp igen ;)En aktiv region och aktiva medlemmar kan trots allt vara något man får jobba fram :)Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857———————————-Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Måste hålla med Just Try i detta! Båda vi Magnusarna har försökt att vara aktiva med att få med ”våra” medlemmar från Götet med omnejd men dessa har vi kunnat räkna på en hand på SSIs EGNA träffar.
                        Hade Gokart körning som jag annordnade i våras senast, innan sommaraktiviteterna drog igång från klubben och blev då stående med för lite folk som plötsligt inte dök upp. Blev blev tvungen att betala för dom ur egen ficka.

Så när vi försöker dra igång nått så se till att komma. Inte sitta hemma 😉 😉

Var har ni varit när klubben anordnat bankörningar och Superstage???? Det är ju dessa träffar som det körs som bara fan, vi skojar och ALLA har roligt i klubben son gillar att köra. Eller är det så att bensinkontot inte tillåtit för att notan ska gå till krogbesök istället? Jag värderar mina pengar mer än att slösas på krogen och ha fikaträffar.

Träffas med medlemmar, ja hur kul som helst 😉 men att köra med medlemmarna och se oss alla utvecklas är ännu roligare 🙂

Så vakna nu allihopa ur era iden och se till att komma på klubbens träffar och fyll på de aktiviteter som jag och Just Try kommer med under hösten. Ska det planeras så ska det planeras ordentligt 😉 😉

specialized
                        Deltagare

Måste hålla med Just Try i detta! Båda vi Magnusarna har försökt att vara aktiva med att få med ”våra” medlemmar från Götet med omnejd men dessa har vi kunnat räkna på en hand på SSIs EGNA träffar.Hade Gokart körning som jag annordnade i våras senast, innan sommaraktiviteterna drog igång från klubben och blev då stående med för lite folk som plötsligt inte dök upp. Blev blev tvungen att betala för dom ur egen ficka.Så när vi försöker dra igång nått så se till att komma. Inte sitta hemma 😉 ;-)Var har ni varit när klubben anordnat bankörningar och Superstage???? Det är ju dessa träffar som det körs som bara fan, vi skojar och ALLA har roligt i klubben son gillar att köra. Eller är det så att bensinkontot inte tillåtit för att notan ska gå till krogbesök istället? Jag värderar mina pengar mer än att slösas på krogen och ha fikaträffar.Träffas med medlemmar, ja hur kul som helst 😉 men att köra med medlemmarna och se oss alla utvecklas är ännu roligare :-)Så vakna nu allihopa ur era iden och se till att komma på klubbens träffar och fyll på de aktiviteter som jag och Just Try kommer med under hösten. Ska det planeras så ska det planeras ordentligt 😉 😉

Hallå 🙂

Min definition på ` aktiv` är ju inte huruvida ni åker på träffar/aktiviteter anordnade av andra eller inte… för det verkar ni ju onekligen haft fullt upp med 😉

Vad jag menar, är att ni inte ordnat några EGNA aktiviteter, som i egenskap av `regionsansvariga` kanske åligger er…

Jag skrev att ni inte varit aktiva inom regionen på ett tag..Då menar jag att ni inte själva ordnat och fixat aktiviteter för GBG-regionen

Att hänvisa till massa andra träffar , så även SS och storträffar, är ju inte samma sak som att anordna något själv.
                          Och verkar i mina ögon ganska vagt om man tagit på sig rollen som regionsansvariga..

Alla har ju faktiskt inte tid/möjlighet/lust/ att avsätta en hel helg för aktiviteter.

Tråkigt att höra du tvingats lägga upp pengar ur egen ficka vid gocartkörningen i våras.
                          Men detta borde väl dock ligga i ditt intresse att fixa en deal med gocart-firman så att det inte blir så ??
                          Alternativt, anmälningslista med bindande anmälan…svårare än så är det väl inte ?

No offence 🙂

Mvh Mattias

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
                          ———————————-
                          Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Chewie
                          Deltagare

Om det nu är som du säger så se till att anmäla dig till de aktiviteter vi faktiskt lagt upp och sluta klaga. Har lagt ut tråd om gokart turnering och en avslutning på säsongenfest. Gokart turneringen har vi planerat för hela vintersäsongen, det kallar jag aktivitet. Då är det trist att det inte varit något gensvar från ”ER” medlemmar i regionen.
                            I den tråden är det sen den 26 augusti två pers som berömmer för bra initiativ och ett tips pga bantillgång. 🙁

Inga förslag på banor för områdena eller hjälp då vi ber er medlemmar om det för att vi inte bor där.
                            Vi är en klubb där ”ALLA” ska vara aktiva och hjälpa varann istället för att spy galla över dom som ändå anstränger sig och tagit på sig rollen.

Någon som har något att klaga på hos mig så får ”ni” gärna ta över och göra det bättre. Men på senaste storträffen då alla medlemmar BÖR vara med på ”klubbmötet” för att göra sina röster då det är här det fattas beslut om framtiden, så fanns det ingen annan som ville ta rollen då jag sa att jag inte ville ta rollen. Var var du??????

Så sluta klaga öppet och vänd dig till oss om du har något att säga. Tycker inte att en person ska dra ner stämningen och få oss att framstå som oengagerade.

Resten av ni medlemmar i GBGområdet. Var är ni med erat engagemang för att göra SSI till bästa klubben. Tre personer med förslag i denna tråden! Inget kul när man försöker och inte får något gensvar. Få tummen ur ändan nu 😉

Grusdraparn
                            Deltagare

Vi verkar väl alla kunna enas om att det inte varit så mycket aktiviteter på regional nivå kring Gbg-trakten senaste året. Anledningarna till detta är många bl.a. medlemmar som fått andra prioriteringar (hus & kottar), eldsjälar som flyr landet till förmån för bastubad och björkris, kokaråkare som drabbats av hojklåda eller porschefeber, godsägare som rustar dalslandsstugor inför tyskarnas antågande, behandling av spritklåda eller allmän

Just try
                              Deltagare

Äntligen! Kanon med lite respons och förslag på aktiviteter. Ut och köra ett gäng ihop låter som en bra ide helt klart noterat. Mer åsikter och förslag välkommnas!!

Nordwall
                                Deltagare

I våras så byggdes en kanon fin gokart bana här i Lidköping, det är Uddevallas gokart grabbar som byggt denna fantastiska bana. Den ska var en av Sveriges längsta bana, vågar inte säga om den är den längsta. Den är i topp klass och fått beröm om att vara 5 bästa bana i Europa!

Jag har kört där relativt mycket och känner dem väldigt väl. Jag kan fixa ett bra pris men då vore det bra om så många som möjligt kunde komma!! 😛

Jag har för mig att de skulle ha öppet så länge som möjligt i höst, men jag kan kolla om de kommer köra med vinter däck..

//Björn Nordwall

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.