Visar 12 inlägg - 136 till 147 (av 147 totalt)
  • Författare
    adrenalin
    Deltagare

Tjenare tänkte bara säga att jag är ny här samt och helt ny på subaru livet så det ska bli kul och spännade:)
      samt att man får mycket nytta av cluben o forumet!:)hare

Välkommen! 😀

challe
      Deltagare

Härlig inställning d—0.o—b
        Välkommen till forumet 🙂

karlberg
        Deltagare

Någon som vet om en komplett armatur med en walbro 255 pump från en MY2005 passar i min impreza type r MY2000?

Tack på förhand för svar

Christian S
          Deltagare

Någon som vet om en komplett armatur med en walbro 255 pump från en MY2005 passar i min impreza type r MY2000?

Tack på förhand för svar

problemet med den som vi har i garaget (den som stefan tipsade om) är att den är moddad i anslutningarna så orginal kopplingarna passar inte.

Nordstrom
            Deltagare

Välkommen! 😀

tackar!::D

Nordstrom
              Deltagare

Härlig inställning d—0.o—b
                Välkommen till forumet 🙂

tackar!:)

Gloremir
                Deltagare

Satt o kollade olika försäkringar. men har en fråga. någon som lyckats försäkra sin importerade bil hos länsförsäkringar?

I deras texter står det såhär:

Importerade fordon:
                  För att kunna teckna försäkring på importerade fordon krävs det att du har ditt boende försäkrat hos Länsförsäkringar Södermanland. (check det har jag)
                  Har fordonet varit registrerat i Sverige kortare tid än tre år kräver vi även att du visar fordonet för oss. Kontakta oss för mer information.

Nu är det ju så att min bil importerades i slutet av 2010. (vad jag vet iaf)
                  Men ändå kräver LF att jag ska visa upp bilen på verkstad, samt betala den kostnaden. 900kr om jag ens vill få ett kostnadsförslag.

Billigaste jag hittat just nu är subarus egna försäkring. 9000kr helförsäkring/helår.

Igge
                  Deltagare

Har du testat att ringa igen i hopp om att hamna hos en annan handläggare?

För det känns ju lite märkligt att de går emot sina egna krav

Gloremir
                    Deltagare

Har du testat att ringa igen i hopp om att hamna hos en annan handläggare?

För det känns ju lite märkligt att de går emot sina egna krav

Pratat med 3st olika handläggare. Alla säger samma sak.
                      Vill ju inte riskera att visa upp bilen, betala 900 spänn, och sen är försäkringen dyrare än vad den är hos subaru.

Skickade ett mail till dom. se vad jag får för svar på det.

karlberg
                      Deltagare

problemet med den som vi har i garaget (den som stefan tipsade om) är att den är moddad i anslutningarna så orginal kopplingarna passar inte.

Okej :/ synd

Gloremir
                        Deltagare

Jaha LF har ju då skickat mail med svar:

Hej Björn.

Du har helt rätt i att du inte behöver visa upp bilen när den varit i Sverige i mer än tre år.

Dessvärre kan vi inte försäkra denna bil då den är en allt för stor risk för oss. Jag önskar dig lycka till i din fortsatta jakt på en bra försäkring till bilen. Hör av dig om du har några funderingar.

Ha en fortsatt bra dag!

Så hade jag gjort som dom sa över telefonen. Åkt och visat upp bilen, pyntat 900kr. Så hade det varit som att kasta pengarna i sjön.

Jaha bara o leta vidare då 😛

pettsun
                          Deltagare

skiljer mellanaxeln mellan wrx och gt’n?
                            Är de skillnad mellan växellänkagen?

Visar 12 inlägg - 136 till 147 (av 147 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.