Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 147 totalt)
  • Författare
    berne
    Deltagare

någon som vet var man kan köpa spacers från 5-112 till 5/100 som de är på GT?

berne
      Deltagare

vad kan man få för en STI ic? en v3?

calle gsi
        Deltagare

Vad såldes förra Legacymodellen med för motorallternativ i sverige?

Bodyshot
          Deltagare

vad kan man få för en STI ic? en v3?

1500-2000kr borde nån kunna ge för den, borde ju kyla lite bättre än tex en orginal GT-tmic

Mumin
            Deltagare

Vad såldes förra Legacymodellen med för motorallternativ i sverige?

Om du menar upp till 09 så 2.0, 2.5, 3.0 och spec b. och dieseln kom ju 08,

calle gsi
              Deltagare

Om du menar upp till 09 så 2.0, 2.5, 3.0 och spec b. och dieseln kom ju 08,

Tackar. Trodde dieseln kom 10.

Mumin
                Deltagare

Tackar. Trodde dieseln kom 10.

Nja nya karossen kom då.. ganska fin iaf Legacy sedan med sport paket 🙂

berne
                  Deltagare

har en liten fundering, min växel spak är VÄLDIGT slapp, kan dra ca 5-10 cm å sidorna, ja de är som en riktigt slapp task.

men hjälper de att byta till short shift eller är de ett nyss spakställ som behövs?
                    kan man köpa de på ebay, vad heter de på eng i såna fall?

mvh

specialized
                    Deltagare

har en liten fundering, min växel spak är VÄLDIGT slapp, kan dra ca 5-10 cm å sidorna, ja de är som en riktigt slapp task.

men hjälper de att byta till short shift eller är de ett nyss spakställ som behövs?
                      kan man köpa de på ebay, vad heter de på eng i såna fall?

mvh

Ett paket såna här löser dina problem 😉

Jimzon
                      Deltagare

HAHA, dagens!

Gilarski
                        Deltagare

Hahahaha 🙂

Berne, kolla på en sprängskiss runt spaken, borde finnas nån hård gummipackning alt är det nån borta vid växellådan, där ju växelspakens arm ansluter.

berne
                          Deltagare

hahahhahahahahhahah fint, de men dom är i minsta laget, bara 50MG man får ju i alla fall ha en 150-200mg i alla fall då är den inte slapp:D

berne
                            Deltagare

Lösningen finns och den heter Kartboy, finns både bakre och främre infästning av växellänkaget, och Kartboy är MYCKET MYCKET styvare än org gummiskit som är gjort för att vibrationer inte ska nå ut i växelspaksknoppen…

Dock blir det väll till att handla från USA då, själv köpte jag bussningar till hela växellänkaget (totalt 3 olika ställen) + en knopp, åkte på moms och tull som gick på 550kr för dom små skitsakerna.. 🙁

är de svårt att byta?
                              behöver man plocka ner låda för de? å vilka ska ja byta? så jag inte beställer hem fel, var köpte du i från?

tacksam för svar(et)

Snofi
                              Deltagare

Hur ser det ut med “OM” man ska banköra och åker av, finns det nån försäkring som täcker det? eller är det att om man kör bana så blir bilen “oförsäkrad” där?

Ringde LF och dom sa att dom hade inget som täckte bankörning.

Mvh Stoffe

berne
                                Deltagare

Nä du behöver inte plocka ned lådan. Dock kan eventuellt kardan och avgasrör vara ivägen, inte helt säker eftersom jag skruvade bort mitt länkage när avgas och kardan redan var borta.

Ja köpte mitt ifrån http://www.turninconcepts.com/

okej tack så mkt,

men jag kan inte hitta min bil? hittar WRX men inte -99
                                  å vilka ska ja byta?

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 147 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.