Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 147 totalt)
  • Författare
    andreaswrx
    Deltagare

Var de från och med 2003 som de kom dccd på sti i bilarna?
      Ellr är de bara pse somhar de?

2004 var det

calle gsi
      Deltagare

Pinsam fråga men jag kommer inte ihåg om det behövs en kopparpackning till oljepluggen på gt:n eller inte.

Tänkte jag skulle åka till OK/Q8 och byta olja i eftermiddag.

tendency
        Deltagare

Pinsam fråga men jag kommer inte ihåg om det behövs en kopparpackning till oljepluggen på gt:n eller inte.

Jo, du ska ha en metallpackning, men just koppar måste det ju inte vara. 🙂

alrik
          Deltagare

Går bra att återanvända den gamla såvida den inte varit återanvänd 10 ggr. 2-3 ggr per packning är ingen fara.

calle gsi
            Deltagare

Går bra att återanvända den gamla såvida den inte varit återanvänd 10 ggr. 2-3 ggr per packning är ingen fara.

Jo, du ska ha en metallpackning, men just koppar måste det ju inte vara. 🙂

Tackar för svaren. dom hade packningar på macken så det löste sig 🙂

En annan fråga när jag ändå är igång. Kan man plocka av railsen på taket utan att behöva svetsa igen hål och lacka om hela taket?

johan_gt
              Deltagare

Någon som vet om hastighetsmätaren använder sig av samma givare som trippelmätaren?
                Är så att min hastighetsmätare slutar att fungera ibland men trippelmätaren fungerar.

Tror att det är själva mätaren det är fel på, då den alltid krånglar när bilen stått stilla.

AndreS
                Deltagare

Ser att Subaru Nordic AB har bokat Mittsverigebanan Tisdag 5 okt. Någon som vet vad som händer där, kan det vara någon intern grejj eller ordentliga testkörningar av STIn?

Sternborn
                  Deltagare

Vilken olja ska jag ha i min Impreza GT -00 nu under vinterhalvåret?
                    bilen är i stort sett original.
                    Mobil 1 eller Castrol är dom oljorna jag har rabatt på så nån av dom märkena

Har för mig att jag hört att Mobils 5w/40 ska vara bra under vintern men jag vet inte om det var nåt jag hörde medans jag hade Evon eller om det var nu med Imprezan.

tendency
                    Deltagare

Vilken olja ska jag ha i min Impreza GT -00 nu under vinterhalvåret?
                      bilen är i stort sett original.
                      Mobil 1 eller Castrol är dom oljorna jag har rabatt på så nån av dom märkena

Har för mig att jag hört att Mobils 5w/40 ska vara bra under vintern men jag vet inte om det var nåt jag hörde medans jag hade Evon eller om det var nu med Imprezan.

Står det inte i handboken? 5-10w/40 funkar bra under vintertid, inte lägre viskositet än så iaf.

edbe
                      Deltagare

Ser att Subaru Nordic AB har bokat Mittsverigebanan Tisdag 5 okt. Någon som vet vad som händer där, kan det vara någon intern grejj eller ordentliga testkörningar av STIn?

Man kanske borde åka dit och kolla 🙂

Christian S
                        Deltagare

varför säger endel insektsskruv och insektsnyckel när det heter insexskruv och insexnyckel?

Erok
                          Deltagare

varför säger endel insektsskruv och insektsnyckel när det heter insexskruv och insexnyckel?

För att folk inte vet bättre skulle jag tro :p

specialized
                            Deltagare

För att de läste på garaget att någon stavat så, och därmed måste det ju stämma till 100 % :rolleyes:

Yonaz
                              Deltagare

Eller insestnyckel? 😉

Sexkantsnyckel, IKEA-multitool…

Tacka vet jag törk’s!

OzO
                                Deltagare

När ska Subaru släppa en riktig off-road version av t.ex. Forester? 🙁 En som är extrahög, hasplåtar, ballongdäck, lågväxel, osv osv… Visst mesversioner måste finnas för allmänheten, men om man vill ha nåt extra då? 😎

(Vill inte vara beroende av plogning i vinter :D)

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 147 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.