› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Frågor ang Gt/Wrx
- Detta ämne har 9 svar, 1,006 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av
Bael.
-
FörfattareInlägg
-
17 juli, 2012 kl. 04:25 #28791
Bael
DeltagareHej allesammans!
jag är då en ny användare här och slö surfade lite på sidan utan att hitta det jag letade efter innan jag reggade mig.
men nu är det så att jag är sugen på att införskaffa mig en imperza antingen en gt eller wrx.
men när man ska åka och kolla på en vad är värt att tänka på och kolla riktigt noga efter små detaljer som kan bli vansiningt stora fel osv.
bra att veta om bilarna fel och brister, bra och positivt om dom.
årsmodells radien jag hade tänkt är 98 – 01
hoppas på svar
Mvh Krille
17 juli, 2012 kl. 04:43 #245755Manor
DeltagareJag tycker att du ska satsa på en GT 99-00.
Kolla främst upp rosten…t.ex skärmkanter bak.17 juli, 2012 kl. 04:49 #245760Bael
DeltagareJag tycker att du ska satsa på en GT 99-00.
Kolla främst upp rosten…t.ex skärmkanter bak.är det något speciellt med dom bortsätt från att dom är snygga och har nyare inredning?
vad har dom för fel och brister?
misstänker att lådan inte pallar för mycket tryck.
vad klarar egentligen original motor utan att rasa?17 juli, 2012 kl. 07:49 #245756challe
Deltagarevad klarar egentligen original motor utan att rasa?
Hur långt är ett snöre?
Det finns dom som lyckas rasa motorn med org effekt och sen finns dom som har kört tusentalsmil med 300+ och klarar det galant.
Men generellt är väl ca 350 hk ungefär va en org GT motor mäktar med, och lådan gillar heller inte när effekten börjar komma dit upp.
Det finns ca 35798791st trådar om detta ( känns det som det iaf 😀 ) sök på ”köpråd GT” så bör du hitta lite 🙂
17 juli, 2012 kl. 13:53 #245761Bael
DeltagareEn GT och WRX är ju nästan samma bil förutom att WRX är mycket fulare, tyngre och har bättre krocksäkerhet i form av en mycket stadigare kaross än en GT.
Rosten är största bekymret, mekaniska fel går alltid att åtgärda men när rosten har gått för långt så går det aldrig att få det bra igen.
Växellådan kan gå sönder ja, men WRX har inte mycket bättre låda, treans drev är vanligast att man rensar.
Kolla så bilen inte är tattartrimmad med tex stor IC, luftfilter, höjt laddtryck och hela tjofan utan att vara ommappad, vilket vissa bilar är. Lite högt laddtryck och avgassystem är OK utan ommappning.hur mycketär lite högt ladd. tunr 1 – 1.2 bar antar jag nu?
vad är original ecun mappningsbar i gt/wrx/wrx sti?
eller så kanske man skaffar sig en emulator?17 juli, 2012 kl. 14:40 #245757Twinturbo
DeltagareJapp, du kan mappa originalecu’n själv med hjälp av Romraider 🙂
17 juli, 2012 kl. 18:47 #245758Christian S
DeltagareJapp, du kan mappa originalecu’n själv med hjälp av Romraider 🙂
om man har en 99 eller nyare ja, 98 och äldre går inte 😉
17 juli, 2012 kl. 23:47 #245762Bael
Deltagarehur är det med rost på dessa bilar drar dom till sig mycket eller är det ganska liten. ställen man ska vara extra noga att kolla på när man kollar på en subaru?
då jag aldrig äkt en subaru än så vet jag absolut inget om dom bilarna18 juli, 2012 kl. 02:39 #245759Tobben
Deltagarehur är det med rost på dessa bilar drar dom till sig mycket eller är det ganska liten. ställen man ska vara extra noga att kolla på när man kollar på en subaru?
då jag aldrig äkt en subaru än så vet jag absolut inget om dom bilarnaBakskärmarna och trösklarna
18 juli, 2012 kl. 10:34 #245763Bael
Deltagareövriga fel och brister man bör kolla efter? är det något man ska see/ lyssna efter i motor utrymmet m.m
visst är det efter 98 så gott som alla bilar går under typgodkännande lagen eller har subaru något speciall med det?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.