› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Frågor ang Impreza
- Detta ämne har 9 svar, 1,248 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av
NickeH.
-
FörfattareInlägg
-
14 april, 2011 kl. 20:03 #25649
Subaru-Calle
DeltagareTjenare!
Vill börja med att säga att jag är ny här och därför kanske jag inte placerade denna tråd helt rätt , men vilket fall som helst!Har planer på att införskaffa mig drömbieln inom kort , vilket är en Impreza såklar 😉 Men behöver lite hjälp ang. frågorna nedan!
Har läst mig till lite och fått hört en massa olika saker hit å dit , utan att ha fått någon hel klarthet på det hela , därför vänder jag mig till er som vet och kan helt , på förhoppningar om bra svar 🙂
Jag vill då ha en , Subaru Impreza wrx sti pse..
1.Vilka olika inställningar är det beroende på årsm : Framförallt , kraftfördelingen i DCCD’n? Plus andra finesser och tillval.
2.Vill ha 06:ans front , och läst att 06 så kommer 2.5L vilket tydligen inte är den bästa motorn har jag hört. Skitsnack elr sanning?
3.Om jag då t.ex. väljer årsm 05 säger vi.. Vad innebär det för åtgärder om jag då vill montera dit en 06 fronten? (Behöver andra delar också bytas då? t.ex. huven osv)
Jag uppskattar all information jag kan få , även utöver det jag frågat om. Hoppas på att ni kan hjälpa mig att lösa detta dilemma så jag verkligen kommer hem med rätt bil 😛
Tack så jätte mycket på förhand! 🙂
//Calle 🙂
14 april, 2011 kl. 20:13 #222610TomK
DeltagareHej och välkommen!
Du gör helt rätt i att skaffa en Impreza roligare bil får man leta efter.Fräga nr 1 har jag inget svar på då jag inte är insatt i dccd.
Fråga nr 2, dom har problem med kolvarna samt stakar. Men är dom rätt mappade och moderat med effekt så är det inga problem.
Nr 3, inga problem alls att byta front du behöver stötfångare, huv, lysen, skärmar och lite fästen. Kostar mellan 10-20000 beroende på var du handlar delarna.Hoppas du blev lite klokare. 🙂
14 april, 2011 kl. 20:18 #222612Subaru-Calle
DeltagareOkejOkej.
Dår får vi hoppas att någon med koll på detta kan slänga in ett svar 🙂
Okej , ang fråga 2. Så det jag hört är att det är risk för ras över typ 350 hk .. :S15 april, 2011 kl. 09:13 #222611Garagekungen
DeltagareTrimma…
…har du provat nån än?Jag brukar ställa mig frågan:
– Behövde jag bromsa innan kurvan?Om svaret är ”JA”, skulle jag lägga pengarna på väghållning och sedan bromsar innan trimning står högst på listan.
PS.
Du får gärna åka med mig om du vill få en referens…
…å jag åker otrimmad klen 2,5l motor, Muhahahaha !!!
😉15 april, 2011 kl. 14:20 #222608Bodyshot
DeltagareTjenare!
Vill börja med att säga att jag är ny här och därför kanske jag inte placerade denna tråd helt rätt , men vilket fall som helst!Har planer på att införskaffa mig drömbieln inom kort , vilket är en Impreza såklar 😉 Men behöver lite hjälp ang. frågorna nedan!
Har läst mig till lite och fått hört en massa olika saker hit å dit , utan att ha fått någon hel klarthet på det hela , därför vänder jag mig till er som vet och kan helt , på förhoppningar om bra svar 🙂
Jag vill då ha en , Subaru Impreza wrx sti pse..
1.Vilka olika inställningar är det beroende på årsm : Framförallt , kraftfördelingen i DCCD’n? Plus andra finesser och tillval.
2.Vill ha 06:ans front , och läst att 06 så kommer 2.5L vilket tydligen inte är den bästa motorn har jag hört. Skitsnack elr sanning?
3.Om jag då t.ex. väljer årsm 05 säger vi.. Vad innebär det för åtgärder om jag då vill montera dit en 06 fronten? (Behöver andra delar också bytas då? t.ex. huven osv)
Jag uppskattar all information jag kan få , även utöver det jag frågat om. Hoppas på att ni kan hjälpa mig att lösa detta dilemma så jag verkligen kommer hem med rätt bil 😛
Tack så jätte mycket på förhand! 🙂
//Calle 🙂
05ans front och hela bilen egentligen är ju klart snyggast! Sen finns det färre 05or än 06-07 så förstör inte en sådan vacker orginalbil om du hittar dig en 🙂
15 april, 2011 kl. 14:29 #222606andreaswrx
DeltagareÅker du inte på att byta framplåten som sitter bakom stötfångaren också?
japp så kap och annat måste fram och man får riva ner en hel del
15 april, 2011 kl. 15:37 #222613Subaru-Calle
Deltagarehaha , får vell se hur det blir med fronten där 😉 men är helt såld på 06:ans 😛 ..
Men någon som har koll på vad kraftfördelningen ligger på i % på 05:an? 🙂
15 april, 2011 kl. 15:40 #222607Pedersen
DeltagareCiterar mig själv 😉
DCCD MY05:
”Ny momentkvot för DCCD, 65:35 isf 60:40 (gick tillbaks till 61:39 2006)”16 april, 2011 kl. 11:50 #222614Subaru-Calle
DeltagareCiterar mig själv 😉
DCCD MY05:
”Ny momentkvot för DCCD, 65:35 isf 60:40 (gick tillbaks till 61:39 2006)”Jag tackar så jätte mkt Pedersen! 🙂
Nämligen så att jag hört alla möjliga siffror ang. DCCD’n 😛
70:30 har många sagt 😛 ..20 april, 2011 kl. 14:46 #222609NickeH
DeltagareVill du ha en 06 så köp en 06, bygga om en 05 förhöjer knappast andrahandsvärdet, snarare tvärtom.
En bonus är att 06 har xenon-ljus vilket är trevligt och inge strul med bes då det är orginal.Ska du trimma din 06 så räcker steg 1 mappning avgas(JRM anger 350HK) för dom flesta och ska du gå längre så kan du byta kolvar och stakar i motorn blir kanappast dyrare än att byta front och med smidd motor kommer du höja bilens andrahandvärde. Sen är 2,5 liter motorn mycket fint vrid så jag skulle titta på SPIKE:s 06 som är till salu under säljes.
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=89018Lycka till
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.