SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Frågor ang Impreza

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Subaru-Calle
    Deltagare

Tjenare!
      Vill börja med att säga att jag är ny här och därför kanske jag inte placerade denna tråd helt rätt , men vilket fall som helst!

Har planer på att införskaffa mig drömbieln inom kort , vilket är en Impreza såklar 😉 Men behöver lite hjälp ang. frågorna nedan!

Har läst mig till lite och fått hört en massa olika saker hit å dit , utan att ha fått någon hel klarthet på det hela , därför vänder jag mig till er som vet och kan helt , på förhoppningar om bra svar 🙂

Jag vill då ha en , Subaru Impreza wrx sti pse..

1.Vilka olika inställningar är det beroende på årsm : Framförallt , kraftfördelingen i DCCD’n? Plus andra finesser och tillval.

2.Vill ha 06:ans front , och läst att 06 så kommer 2.5L vilket tydligen inte är den bästa motorn har jag hört. Skitsnack elr sanning?

3.Om jag då t.ex. väljer årsm 05 säger vi.. Vad innebär det för åtgärder om jag då vill montera dit en 06 fronten? (Behöver andra delar också bytas då? t.ex. huven osv)

Jag uppskattar all information jag kan få , även utöver det jag frågat om. Hoppas på att ni kan hjälpa mig att lösa detta dilemma så jag verkligen kommer hem med rätt bil 😛

Tack så jätte mycket på förhand! 🙂

//Calle 🙂

TomK
      Deltagare

Hej och välkommen!
        Du gör helt rätt i att skaffa en Impreza roligare bil får man leta efter.

Fräga nr 1 har jag inget svar på då jag inte är insatt i dccd.
        Fråga nr 2, dom har problem med kolvarna samt stakar. Men är dom rätt mappade och moderat med effekt så är det inga problem.
        Nr 3, inga problem alls att byta front du behöver stötfångare, huv, lysen, skärmar och lite fästen. Kostar mellan 10-20000 beroende på var du handlar delarna.

Hoppas du blev lite klokare. 🙂

Subaru-Calle
        Deltagare

OkejOkej.
          Dår får vi hoppas att någon med koll på detta kan slänga in ett svar 🙂
          Okej , ang fråga 2. Så det jag hört är att det är risk för ras över typ 350 hk .. :S

Garagekungen
          Deltagare

Trimma…
            …har du provat nån än?

Jag brukar ställa mig frågan:
            – Behövde jag bromsa innan kurvan?

Om svaret är ”JA”, skulle jag lägga pengarna på väghållning och sedan bromsar innan trimning står högst på listan.

PS.
            Du får gärna åka med mig om du vill få en referens…
            …å jag åker otrimmad klen 2,5l motor, Muhahahaha !!!
            😉

Bodyshot
            Deltagare

Tjenare!
              Vill börja med att säga att jag är ny här och därför kanske jag inte placerade denna tråd helt rätt , men vilket fall som helst!

Har planer på att införskaffa mig drömbieln inom kort , vilket är en Impreza såklar 😉 Men behöver lite hjälp ang. frågorna nedan!

Har läst mig till lite och fått hört en massa olika saker hit å dit , utan att ha fått någon hel klarthet på det hela , därför vänder jag mig till er som vet och kan helt , på förhoppningar om bra svar 🙂

Jag vill då ha en , Subaru Impreza wrx sti pse..

1.Vilka olika inställningar är det beroende på årsm : Framförallt , kraftfördelingen i DCCD’n? Plus andra finesser och tillval.

2.Vill ha 06:ans front , och läst att 06 så kommer 2.5L vilket tydligen inte är den bästa motorn har jag hört. Skitsnack elr sanning?

3.Om jag då t.ex. väljer årsm 05 säger vi.. Vad innebär det för åtgärder om jag då vill montera dit en 06 fronten? (Behöver andra delar också bytas då? t.ex. huven osv)

Jag uppskattar all information jag kan få , även utöver det jag frågat om. Hoppas på att ni kan hjälpa mig att lösa detta dilemma så jag verkligen kommer hem med rätt bil 😛

Tack så jätte mycket på förhand! 🙂

//Calle 🙂

05ans front och hela bilen egentligen är ju klart snyggast! Sen finns det färre 05or än 06-07 så förstör inte en sådan vacker orginalbil om du hittar dig en 🙂

andreaswrx
              Deltagare

Åker du inte på att byta framplåten som sitter bakom stötfångaren också?

japp så kap och annat måste fram och man får riva ner en hel del

Subaru-Calle
                Deltagare

haha , får vell se hur det blir med fronten där 😉 men är helt såld på 06:ans 😛 ..

Men någon som har koll på vad kraftfördelningen ligger på i % på 05:an? 🙂

Pedersen
                  Deltagare

Citerar mig själv 😉

DCCD MY05:
                    ”Ny momentkvot för DCCD, 65:35 isf 60:40 (gick tillbaks till 61:39 2006)”

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=64199

Subaru-Calle
                    Deltagare

Citerar mig själv 😉

DCCD MY05:
                      ”Ny momentkvot för DCCD, 65:35 isf 60:40 (gick tillbaks till 61:39 2006)”

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=64199

Jag tackar så jätte mkt Pedersen! 🙂
                      Nämligen så att jag hört alla möjliga siffror ang. DCCD’n 😛
                      70:30 har många sagt 😛 ..

NickeH
                      Deltagare

Vill du ha en 06 så köp en 06, bygga om en 05 förhöjer knappast andrahandsvärdet, snarare tvärtom.
                        En bonus är att 06 har xenon-ljus vilket är trevligt och inge strul med bes då det är orginal.

Ska du trimma din 06 så räcker steg 1 mappning avgas(JRM anger 350HK) för dom flesta och ska du gå längre så kan du byta kolvar och stakar i motorn blir kanappast dyrare än att byta front och med smidd motor kommer du höja bilens andrahandvärde. Sen är 2,5 liter motorn mycket fint vrid så jag skulle titta på SPIKE:s 06 som är till salu under säljes.
                        http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=89018

Lycka till

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.