› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Frågor ang motorblocket och effect begränsningar
- Detta ämne har 46 svar, 5,598 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av
adrenalin.
-
FörfattareInlägg
-
15 mars, 2014 kl. 11:03 #266002
kleinis
Deltagarekör också manley nu innan körde jag med Wiseco kolvar dom har också Coating och funka riktigt bra!
kör man e85 så kan man komphöja Manley har 8:5:1 och 9:8:1 till 2,5 liters motorn. då får man ut mer botten ur motorn
säger jag rätt om
2.0 lites motorn har 8:0:1 i komp original
och 2,5 lites motorn har 8:5:1 ?15 mars, 2014 kl. 13:50 #266011adrenalin
Deltagarekör också manley nu innan körde jag med Wiseco kolvar dom har också Coating och funka riktigt bra!
kör man e85 så kan man komphöja Manley har 8:5:1 och 9:8:1 till 2,5 liters motorn. då får man ut mer botten ur motorn
säger jag rätt om
2.0 lites motorn har 8:0:1 i komp original
och 2,5 lites motorn har 8:5:1 ?8.2:1 har väl EJ257?
15 mars, 2014 kl. 22:34 #266003kleinis
Deltagare8.2:1 har väl EJ257?
Det har du säkert rätt i eller beror de på årtal också ? Har faktiskt lite dålig koll på de :p
16 mars, 2014 kl. 00:03 #266024important
DeltagareNi som kör med manley har ni piston slap när motorn är kall? Eller är den helt tyst som I varmt tillstånd?
16 mars, 2014 kl. 00:23 #265987Christian S
Deltagarevet inte, har inte startat upp motorn ännu.
ska bli riktigt intressant när man vevar igång den för första gången:)16 mars, 2014 kl. 11:33 #266017clasen
DeltagareHar wiseco i min och kan inte påstå att jag hör något skrammel vid kallstart
16 mars, 2014 kl. 11:40 #266004kleinis
DeltagareWiseco kolvarna var jag riktigt nöjd med inget skrammel alls och lättare än original de gillar vi ! 😉
Startar nya motorn denna vecka då kan jag komma med svar om hur manley kolvarna till 79mm veven låter 🙂
16 mars, 2014 kl. 12:38 #266009Igge
DeltagareHur blir det med balansen om man har kolvar som är lättare än original? 🙂
16 mars, 2014 kl. 13:20 #266025important
DeltagareHur blir det med balansen om man har kolvar som är lättare än original? 🙂
Lär iallafall ändå inte spela någon roll på en boxer med tanke på att dom ändå inte har några motvikter på veven.
17 mars, 2014 kl. 22:04 #266018Dannesundin
DeltagareFör att svara på din fråga:
Större spridare. Jag har 800CC.
Större turbo. (Turbo Dynamics MDX555-500 passar ”bolt on” med org ic. JRM fick dock modifiera block och annan uppipe+perrin insugsslang för att få det att passa.
3″ DP, avgasrör är väl att föredra.
Öppet luftfilter
Smidd botten. (räcker väl egentligen med kolvar..)
Lär vilja ha större oljepump (Cosworth säljer en)
jag kör även ARP-bult.
Kanske någon värre toppackning, återigen, cosworth säljer denna.
fräscha tändstift är ALDRIG fel, å du lär behöva en 255l/h pump.Är väl ungefär det du behöver för 400 bromsade hästkrafter. Jag har ovanstående och det levererar..
17 mars, 2014 kl. 23:24 #266012adrenalin
DeltagareFör att svara på din fråga:
Större spridare. Jag har 800CC.
Större turbo. (Turbo Dynamics MDX555-500 passar ”bolt on” med org ic. JRM fick dock modifiera block och annan uppipe+perrin insugsslang för att få det att passa.
3″ DP, avgasrör är väl att föredra.
Öppet luftfilter
Smidd botten. (räcker väl egentligen med kolvar..)
Lär vilja ha större oljepump (Cosworth säljer en)
jag kör även ARP-bult.
Kanske någon värre toppackning, återigen, cosworth säljer denna.
fräscha tändstift är ALDRIG fel, å du lär behöva en 255l/h pump.Är väl ungefär det du behöver för 400 bromsade hästkrafter. Jag har ovanstående och det levererar..
MDX555 är väl en 500hk turbo? Känns lite onödigt i så fall. 400hk kan man ju i princip köra på originalbotten på en 2.0l som important har. Jag personligen tycker det är onödigt att öppna en motor och inte köra mer effekt, men alla får tycka olika. d—0.o—b
18 mars, 2014 kl. 05:33 #266005kleinis
DeltagareFör att svara på din fråga:
Större spridare. Jag har 800CC.
Större turbo. (Turbo Dynamics MDX555-500 passar ”bolt on” med org ic. JRM fick dock modifiera block och annan uppipe+perrin insugsslang för att få det att passa.
3″ DP, avgasrör är väl att föredra.
Öppet luftfilter
Smidd botten. (räcker väl egentligen med kolvar..)
Lär vilja ha större oljepump (Cosworth säljer en)
jag kör även ARP-bult.
Kanske någon värre toppackning, återigen, cosworth säljer denna.
fräscha tändstift är ALDRIG fel, å du lär behöva en 255l/h pump.Är väl ungefär det du behöver för 400 bromsade hästkrafter. Jag har ovanstående och det levererar..
stakarna då ? de har ju hänt att dessa går av vid 380-400 whk så ska man bygga smidd så rekommenderar jag de.
Från Realstretfreformans i usa så finns kolvar/stakar kitt som har riktigt bra priser. då kan man köpa en aromitive 320L/h pump så sätter denna inga begrännsningar häller, ska man köra E85 kan man istället köra 2 pumpar om man är sugen
18 mars, 2014 kl. 16:21 #266019Dannesundin
DeltagareAllt beror väl på hur hållbart man vill ha, å hur man kör. Jag har hört att stakar inte behövs bytas, men jag hade bytt oavsett vad folk säger då det inte kostar många kronor mer att uppdatera stakar också.
Aha, det var en 2.0!
Turbon var kanske å ta i, en liten mindre modell. Men det är den enda jag kan komma på (då jag inte kikat så mycket) med originalvinkel:) Finns väl td’s twinscroll och övriga MD-modeller på turbos som passar också?18 mars, 2014 kl. 22:03 #266026important
DeltagareKöpte denna pumpen http://www.blocket.se/goteborg/AEM_Branslepump_320L__in_tank__E85_51070968.htm?ca=15&w=3&last=1
Det star 700 e85 hast, tror ni verkligen det? pumpen var extremt liten men sjukt tung och gedigen. Känns som att en ensam intankpump I den storleken inte ens borde kunna ge 400 e85 hk, någon som provat pumpen? Annars får la jag testa.
19 mars, 2014 kl. 08:42 #266013adrenalin
DeltagareKöpte denna pumpen http://www.blocket.se/goteborg/AEM_Branslepump_320L__in_tank__E85_51070968.htm?ca=15&w=3&last=1
Det star 700 e85 hast, tror ni verkligen det? pumpen var extremt liten men sjukt tung och gedigen. Känns som att en ensam intankpump I den storleken inte ens borde kunna ge 400 e85 hk, någon som provat pumpen? Annars får la jag testa.
Det är en 320L pump så den klarar nog en del iaf 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.