SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Frågor ang motorblocket och effect begränsningar

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 47 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #266002
    kleinis
    Deltagare

      kör också manley nu innan körde jag med Wiseco kolvar dom har också Coating och funka riktigt bra!

      kör man e85 så kan man komphöja Manley har 8:5:1 och 9:8:1 till 2,5 liters motorn. då får man ut mer botten ur motorn

      säger jag rätt om
      2.0 lites motorn har 8:0:1 i komp original
      och 2,5 lites motorn har 8:5:1 ?

      #266011
      adrenalin
      Deltagare

        kör också manley nu innan körde jag med Wiseco kolvar dom har också Coating och funka riktigt bra!

        kör man e85 så kan man komphöja Manley har 8:5:1 och 9:8:1 till 2,5 liters motorn. då får man ut mer botten ur motorn

        säger jag rätt om
        2.0 lites motorn har 8:0:1 i komp original
        och 2,5 lites motorn har 8:5:1 ?

        8.2:1 har väl EJ257?

        #266003
        kleinis
        Deltagare

          8.2:1 har väl EJ257?

          Det har du säkert rätt i eller beror de på årtal också ? Har faktiskt lite dålig koll på de :p

          #266024
          important
          Deltagare

            Ni som kör med manley har ni piston slap när motorn är kall? Eller är den helt tyst som I varmt tillstånd?

            #265987
            Christian S
            Deltagare

              vet inte, har inte startat upp motorn ännu.
              ska bli riktigt intressant när man vevar igång den för första gången:)

              #266017
              clasen
              Deltagare

                Har wiseco i min och kan inte påstå att jag hör något skrammel vid kallstart

                #266004
                kleinis
                Deltagare

                  Wiseco kolvarna var jag riktigt nöjd med inget skrammel alls och lättare än original de gillar vi ! 😉

                  Startar nya motorn denna vecka då kan jag komma med svar om hur manley kolvarna till 79mm veven låter 🙂

                  #266009
                  Igge
                  Deltagare

                    Hur blir det med balansen om man har kolvar som är lättare än original? 🙂

                    #266025
                    important
                    Deltagare

                      Hur blir det med balansen om man har kolvar som är lättare än original? 🙂

                      Lär iallafall ändå inte spela någon roll på en boxer med tanke på att dom ändå inte har några motvikter på veven.

                      #266018
                      Dannesundin
                      Deltagare

                        För att svara på din fråga:

                        Större spridare. Jag har 800CC.
                        Större turbo. (Turbo Dynamics MDX555-500 passar ”bolt on” med org ic. JRM fick dock modifiera block och annan uppipe+perrin insugsslang för att få det att passa.
                        3″ DP, avgasrör är väl att föredra.
                        Öppet luftfilter
                        Smidd botten. (räcker väl egentligen med kolvar..)
                        Lär vilja ha större oljepump (Cosworth säljer en)
                        jag kör även ARP-bult.
                        Kanske någon värre toppackning, återigen, cosworth säljer denna.
                        fräscha tändstift är ALDRIG fel, å du lär behöva en 255l/h pump.

                        Är väl ungefär det du behöver för 400 bromsade hästkrafter. Jag har ovanstående och det levererar..

                        #266012
                        adrenalin
                        Deltagare

                          För att svara på din fråga:

                          Större spridare. Jag har 800CC.
                          Större turbo. (Turbo Dynamics MDX555-500 passar ”bolt on” med org ic. JRM fick dock modifiera block och annan uppipe+perrin insugsslang för att få det att passa.
                          3″ DP, avgasrör är väl att föredra.
                          Öppet luftfilter
                          Smidd botten. (räcker väl egentligen med kolvar..)
                          Lär vilja ha större oljepump (Cosworth säljer en)
                          jag kör även ARP-bult.
                          Kanske någon värre toppackning, återigen, cosworth säljer denna.
                          fräscha tändstift är ALDRIG fel, å du lär behöva en 255l/h pump.

                          Är väl ungefär det du behöver för 400 bromsade hästkrafter. Jag har ovanstående och det levererar..

                          MDX555 är väl en 500hk turbo? Känns lite onödigt i så fall. 400hk kan man ju i princip köra på originalbotten på en 2.0l som important har. Jag personligen tycker det är onödigt att öppna en motor och inte köra mer effekt, men alla får tycka olika. d—0.o—b

                          #266005
                          kleinis
                          Deltagare

                            För att svara på din fråga:

                            Större spridare. Jag har 800CC.
                            Större turbo. (Turbo Dynamics MDX555-500 passar ”bolt on” med org ic. JRM fick dock modifiera block och annan uppipe+perrin insugsslang för att få det att passa.
                            3″ DP, avgasrör är väl att föredra.
                            Öppet luftfilter
                            Smidd botten. (räcker väl egentligen med kolvar..)
                            Lär vilja ha större oljepump (Cosworth säljer en)
                            jag kör även ARP-bult.
                            Kanske någon värre toppackning, återigen, cosworth säljer denna.
                            fräscha tändstift är ALDRIG fel, å du lär behöva en 255l/h pump.

                            Är väl ungefär det du behöver för 400 bromsade hästkrafter. Jag har ovanstående och det levererar..

                            stakarna då ? de har ju hänt att dessa går av vid 380-400 whk så ska man bygga smidd så rekommenderar jag de.

                            Från Realstretfreformans i usa så finns kolvar/stakar kitt som har riktigt bra priser. då kan man köpa en aromitive 320L/h pump så sätter denna inga begrännsningar häller, ska man köra E85 kan man istället köra 2 pumpar om man är sugen

                            #266019
                            Dannesundin
                            Deltagare

                              Allt beror väl på hur hållbart man vill ha, å hur man kör. Jag har hört att stakar inte behövs bytas, men jag hade bytt oavsett vad folk säger då det inte kostar många kronor mer att uppdatera stakar också.

                              Aha, det var en 2.0!
                              Turbon var kanske å ta i, en liten mindre modell. Men det är den enda jag kan komma på (då jag inte kikat så mycket) med originalvinkel:) Finns väl td’s twinscroll och övriga MD-modeller på turbos som passar också?

                              #266026
                              important
                              Deltagare

                                Köpte denna pumpen http://www.blocket.se/goteborg/AEM_Branslepump_320L__in_tank__E85_51070968.htm?ca=15&w=3&last=1

                                Det star 700 e85 hast, tror ni verkligen det? pumpen var extremt liten men sjukt tung och gedigen. Känns som att en ensam intankpump I den storleken inte ens borde kunna ge 400 e85 hk, någon som provat pumpen? Annars får la jag testa.

                                #266013
                                adrenalin
                                Deltagare

                                  Köpte denna pumpen http://www.blocket.se/goteborg/AEM_Branslepump_320L__in_tank__E85_51070968.htm?ca=15&w=3&last=1

                                  Det star 700 e85 hast, tror ni verkligen det? pumpen var extremt liten men sjukt tung och gedigen. Känns som att en ensam intankpump I den storleken inte ens borde kunna ge 400 e85 hk, någon som provat pumpen? Annars får la jag testa.

                                  Det är en 320L pump så den klarar nog en del iaf 😉

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 47 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.