Ang kolvar, kan man köpa smidda kolvar I orginaldimension om cylinderloppen är ”snorfräscha”? Och lämna in på honing de sista 0,0xmm eller vad det nu är för att spara på orginalfoder och där med få starkare cylinderlopp?
http://www.ebay.com/itm/Manley-Pistons-Eagle-H-Beam-Rods-WRX-EJ205-EJ207-92mm-/270782383998?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f0be3477e&vxp=mtr
Om jag köper det kittet så lär kolvarna passa I orginalloppen fast dom nyper för att dom sväller mera? Så ofta kanske man köper onödigt stora om man har fina lopp. vad sager experterna?
Eller innebär 92mm att kolvarna är det eller att dom är anpassade för 92mm bore
Originalkolvarna på en Impreza är ju olika stora, vet dock inte om det räcker med att hona eller om man måste borra för att få det 100. Eftersom att bilen har ett par år på nacken så är det nog rekommenderat att borra blocket. Tror heller inte blocket faller ihop för att man borrat 0,5mm 🙂