› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Frågor om impreza type-r (drivlina,motor)
- Detta ämne har 12 svar, 1,416 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av
ostmacka1.
-
FörfattareInlägg
-
7 september, 2012 kl. 13:24 #29162
ostmacka1
DeltagareHej!
jag har en Impreza type r. och undrar om det går att shimsa om diffen eller det är quife diff som gäller (bak diff).
Sen en annan fråga hur mycket hk håller motorn och växellådan för?
tack på förhand =)
7 september, 2012 kl. 13:59 #247886goffemannen
DeltagareDet är en lamell diff bak, det går att köpa nya lamellplattor om den inte tar riktigt.
Lådan håller väl för 350-370hk kanske. Vrid vet jag inte riktigt men de är väl kanske 450-500 kanske. Det beror ju hur man kör med bilen. Det är ju vridet som är det som dödar lådan.
Dessa lådor håller ju mer pga lägre utväxling och ryktas om lite starkare drev också.
/ David J – Superior Media
7 september, 2012 kl. 16:23 #247890ostmacka1
DeltagareDet är en lamell diff bak, det går att köpa nya lamellplattor om den inte tar riktigt.
Lådan håller väl för 350-370hk kanske. Vrid vet jag inte riktigt men de är väl kanske 450-500 kanske. Det beror ju hur man kör med bilen. Det är ju vridet som är det som dödar lådan.
Dessa lådor håller ju mer pga lägre utväxling och ryktas om lite starkare drev också.
/ David J – Superior Media
Okej! ja dem tar jätte dåligt i dags läget. Men vart kan man köpa nya lamellplattor hän?
okej låter bra så man vet vart man ska lägga gränserna. =)
Men hur är motorerna dem säger ju att dem är smidda men vad håller dem för egentligen har aldrig fått något hum om det.
7 september, 2012 kl. 18:37 #247889Marcus_petersson
DeltagareOkej! ja dem tar jätte dåligt i dags läget. Men vart kan man köpa nya lamellplattor hän?
okej låter bra så man vet vart man ska lägga gränserna. =)
Men hur är motorerna dem säger ju att dem är smidda men vad håller dem för egentligen har aldrig fått något hum om det.
Ang motorerna så är det bara kolvarna som är smidda. Vevstakarna är lite klena om man ska upp i effekt.
MVH // Marcus Petersson
7 september, 2012 kl. 19:30 #247887goffemannen
DeltagareStakarna har sin gräns vid typ 360-370hk och 500-550nm.
/ David J – Superior Media
7 september, 2012 kl. 21:00 #247891ostmacka1
DeltagareStakarna har sin gräns vid typ 360-370hk och 500-550nm.
/ David J – Superior Media
okej. men vart kan man köpa lamellplattor till dem?
7 september, 2012 kl. 22:12 #247883Turbovin
Deltagare8 september, 2012 kl. 06:08 #247892ostmacka1
DeltagareJag köpte lameller från Japanparts.
diffar den bra efter dem igen då eller ska man satsa på en quife diff?
8 september, 2012 kl. 13:22 #247888goffemannen
DeltagareÄr det lamellplattorna som är slitna så ska den funka kanon bra efter du bytt dem.
8 september, 2012 kl. 17:13 #247884Turbovin
DeltagareDen blev hur bra som helst, du ställer ju förspänningen som du själv vill ha den så du kan åka nästan som AGA-diffat om du vill. Quaifediff skulle jag verkligen inte slösa pengar på. Det finns andra tryckringar med längre rampvinklar från STI också om man vill att diffen ska låsa lättare men tror det är överkurs för gata.
9 september, 2012 kl. 12:47 #247893ostmacka1
DeltagareTack för all hjälp =) Men det finns ingen svensk sida som kan fixa dessa plattor?
9 september, 2012 kl. 14:01 #247885Turbovin
DeltagareVäldigt tveksam till det, du har ju artikelnumret där som är Subaru original så det borde ju gå att beställa från Subaruhandlaren, men tror det kommer dröja lika länge och förmodligen blir det en del dyrare.
API i England kunde fixa fram då också men han kunde inte matcha priset.
14 september, 2012 kl. 12:58 #247894ostmacka1
DeltagareByter man dessa plattor lätt själv eller dem nya ska shimsa in dem nya med?
eller vet ni några bra företag som gör det?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.