› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Frågor om trim, avgas, tmic osv
- Detta ämne har 61 svar, 5,184 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av
Tribbe.
-
FörfattareInlägg
-
7 november, 2012 kl. 16:44 #248878
Tribbe
DeltagareAngående dumpen.. Kan man byta dump senare utan att behöva mappa om, för just nu hittar jag inget..
7 november, 2012 kl. 16:49 #248909pettsun
DeltagareAngående dumpen.. Kan man byta dump senare utan att behöva mappa om, för just nu hittar jag inget..
Jo. om du byter till en återcirkulerande.
7 november, 2012 kl. 16:55 #248879Tribbe
DeltagareOm man byter till öppen, kan man bygga om på något sätt då så att bilen inte tar skada eller chansar alla som kör med öppen? För öppna verkar det finnas bra mycket mer att välja mellan.
7 november, 2012 kl. 17:17 #248880Tribbe
Deltagare🙂
7 november, 2012 kl. 17:19 #248881Tribbe
DeltagareKöp en GFB hybrid som jag har så kan du välja om du vill köra halvöppen, helöppen eller återcirk. Så kan du labba dig fram själv med att ställa hårdheten osv. Tycker min är kanon. Ska vara en av de bästa som går att få tag på.
Okej och det är säkert för bilen ifall man kör halvöppen?
7 november, 2012 kl. 21:13 #248858Mumin
DeltagarePå min GT med sti ic och forge dump så har jag kanske 1mm spel mellan dump och tändspole. och få dit en orginal sti dump blir svårt då måste dra om slangen för återciruklationen. Mitt tips köp forge dump från scoobworlds.co.uk ta ny packning. Sen om du nu vill att ICn ska göra någon skillnad måste du bygga om undertrayen för sti icn. jag tog hem undertray listen från en sti 04 och sen var det kapa, borra nya fästen osv i orginal undertray för att få in så mycke kall luft som går. Annars sätter du bara dit en större ic men har samma luftflöde som du hade innan dvs ingen förbättring.
7 november, 2012 kl. 21:31 #248882Tribbe
DeltagarePå min GT med sti ic och forge dump så har jag kanske 1mm spel mellan dump och tändspole. och få dit en orginal sti dump blir svårt då måste dra om slangen för återciruklationen. Mitt tips köp forge dump från scoobworlds.co.uk ta ny packning
Nu är jag lite lost, om jag använder en forge dump måste jag alltså inte dra om slangen? :S
7 november, 2012 kl. 21:40 #248898Patrick P931
DeltagareSen om du nu vill att ICn ska göra någon skillnad måste du bygga om undertrayen för sti icn. jag tog hem undertray listen från en sti 04 och sen var det kapa, borra nya fästen osv i orginal undertray för att få in så mycke kall luft som går. Annars sätter du bara dit en större ic men har samma luftflöde som du hade innan dvs ingen förbättring.
Nej, detta stämmer inte. Logga insugstemp och du ser att en mer effektiv ic kommer att kyla bättre även vid samma luftflöde över.
Men, visst skadar det inte mer (än toppfarten) med mer luftflöde över ic’n men att byte inte gör skillnad stämmer inte. 😉
7 november, 2012 kl. 21:47 #248859Mumin
DeltagareMen om man anpassar undertrayet för icn får du maximal kylning villket det är man strävar efter. Ska man byta ic gör rätt från början 😉
8 november, 2012 kl. 14:06 #248863Fricke.w
DeltagareAngående återcirkulerande dumpar, så finns de faktist, bara man vet var man ska leta 🙂 perrin har tex, som du kan ställa fjäder trycket på med en enkel ratt, samt HKS ssqv går att få återcirkulerande, med en adapter man köper till, som tex jrm säljer, men visst dom 2 jag nämnt kosstar ju en del i inköp, men går ju alltid att hitta begagnade här, och på eBay 🙂
8 november, 2012 kl. 20:19 #248883Tribbe
DeltagareDet här är setupen som jag tänkt beställa måndag-tisdag nu som kommer.
3″Downpipe med ferrita katt Pratat med han som ska göra det.
HKS up-pipe utan katt
HKS tändstift Beställt NGK PLATINUM SPARK PLUG PFR7-B på ebay
Original luftfilter
Sti tmic Köpt en begagnad 03’a utan dump
Wallbro 255 pump Beställt på ebay
EBC bromsar (skivor och redstuff belägg runt om) Osäker på storleken på mina skivor? Värt att köpa skivor? bara satsa på belägg?Samt
Några ebay stänskydd Beställt på ebay
Castrol edge olja ( redan inhandlad.)
CDF Racing short shift. Osäker på om jag ska ha det.. kanske lägga pengarna på en dump istället?
Mappning på 98oktan JRMVad tror ni?
Lite hur det ligger till just nu. Up-pipe och original luftfilter hade jag tänkt beställa av Jrm.
Citat:
Ursprungligen postat av Mumin
På min GT med sti ic och forge dump så har jag kanske 1mm spel mellan dump och tändspole. och få dit en orginal sti dump blir svårt då måste dra om slangen för återciruklationen. Mitt tips köp forge dump från scoobworlds.co.uk ta ny packning
Nu är jag lite lost, om jag använder en forge dump måste jag alltså inte dra om slangen? :SJag är lite lost där.. ?
8 november, 2012 kl. 22:55 #248860Mumin
DeltagareForge dump som är öppen dvs du pluggar slangen för återcirkulationen. Gör allt på en gång och sen mappning bara så du inte börjar modda efter mappning 😉
9 november, 2012 kl. 05:34 #248884Tribbe
DeltagareEfter montering har jag 13-14mil att köra.. safe om man pluggar och har sig då?
9 november, 2012 kl. 06:07 #248910pettsun
DeltagareJO helt safe. bilen går bara lite fett mellan växlingarna och dyligt, då du lurar Lmm när du släpper ut luften i stället för att leda tillbak den i insugsröret.
Jag har en Forge öppen dump om du vill köpa. billig då funktionen är ösäker.9 november, 2012 kl. 06:44 #248861Mumin
DeltagarePlugga du ingen fara.. Men komihåg att köra forge till Sti ic och inte gt ic bara 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.