SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Frågor om trim, avgas, tmic osv

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 62 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #248878
    Tribbe
    Deltagare

      Angående dumpen.. Kan man byta dump senare utan att behöva mappa om, för just nu hittar jag inget..

      #248909
      pettsun
      Deltagare

        Angående dumpen.. Kan man byta dump senare utan att behöva mappa om, för just nu hittar jag inget..

        Jo. om du byter till en återcirkulerande.

        #248879
        Tribbe
        Deltagare

          Om man byter till öppen, kan man bygga om på något sätt då så att bilen inte tar skada eller chansar alla som kör med öppen? För öppna verkar det finnas bra mycket mer att välja mellan.

          #248880
          Tribbe
          Deltagare

            🙂

            #248881
            Tribbe
            Deltagare

              Köp en GFB hybrid som jag har så kan du välja om du vill köra halvöppen, helöppen eller återcirk. Så kan du labba dig fram själv med att ställa hårdheten osv. Tycker min är kanon. Ska vara en av de bästa som går att få tag på.

              Okej och det är säkert för bilen ifall man kör halvöppen?

              #248858
              Mumin
              Deltagare

                På min GT med sti ic och forge dump så har jag kanske 1mm spel mellan dump och tändspole. och få dit en orginal sti dump blir svårt då måste dra om slangen för återciruklationen. Mitt tips köp forge dump från scoobworlds.co.uk ta ny packning. Sen om du nu vill att ICn ska göra någon skillnad måste du bygga om undertrayen för sti icn. jag tog hem undertray listen från en sti 04 och sen var det kapa, borra nya fästen osv i orginal undertray för att få in så mycke kall luft som går. Annars sätter du bara dit en större ic men har samma luftflöde som du hade innan dvs ingen förbättring.

                #248882
                Tribbe
                Deltagare

                  På min GT med sti ic och forge dump så har jag kanske 1mm spel mellan dump och tändspole. och få dit en orginal sti dump blir svårt då måste dra om slangen för återciruklationen. Mitt tips köp forge dump från scoobworlds.co.uk ta ny packning

                  Nu är jag lite lost, om jag använder en forge dump måste jag alltså inte dra om slangen? :S

                  #248898
                  Patrick P931
                  Deltagare

                    Sen om du nu vill att ICn ska göra någon skillnad måste du bygga om undertrayen för sti icn. jag tog hem undertray listen från en sti 04 och sen var det kapa, borra nya fästen osv i orginal undertray för att få in så mycke kall luft som går. Annars sätter du bara dit en större ic men har samma luftflöde som du hade innan dvs ingen förbättring.

                    Nej, detta stämmer inte. Logga insugstemp och du ser att en mer effektiv ic kommer att kyla bättre även vid samma luftflöde över.

                    Men, visst skadar det inte mer (än toppfarten) med mer luftflöde över ic’n men att byte inte gör skillnad stämmer inte. 😉

                    #248859
                    Mumin
                    Deltagare

                      Men om man anpassar undertrayet för icn får du maximal kylning villket det är man strävar efter. Ska man byta ic gör rätt från början 😉

                      #248863
                      Fricke.w
                      Deltagare

                        Angående återcirkulerande dumpar, så finns de faktist, bara man vet var man ska leta 🙂 perrin har tex, som du kan ställa fjäder trycket på med en enkel ratt, samt HKS ssqv går att få återcirkulerande, med en adapter man köper till, som tex jrm säljer, men visst dom 2 jag nämnt kosstar ju en del i inköp, men går ju alltid att hitta begagnade här, och på eBay 🙂

                        #248883
                        Tribbe
                        Deltagare

                          Det här är setupen som jag tänkt beställa måndag-tisdag nu som kommer.

                          3″Downpipe med ferrita katt Pratat med han som ska göra det.
                          HKS up-pipe utan katt
                          HKS tändstift Beställt NGK PLATINUM SPARK PLUG PFR7-B på ebay
                          Original luftfilter
                          Sti tmic Köpt en begagnad 03’a utan dump
                          Wallbro 255 pump Beställt på ebay
                          EBC bromsar (skivor och redstuff belägg runt om) Osäker på storleken på mina skivor? Värt att köpa skivor? bara satsa på belägg?

                          Samt
                          Några ebay stänskydd Beställt på ebay
                          Castrol edge olja ( redan inhandlad.)
                          CDF Racing short shift. Osäker på om jag ska ha det.. kanske lägga pengarna på en dump istället?
                          Mappning på 98oktan JRM

                          Vad tror ni?

                          Lite hur det ligger till just nu. Up-pipe och original luftfilter hade jag tänkt beställa av Jrm.

                          Citat:
                          Ursprungligen postat av Mumin
                          På min GT med sti ic och forge dump så har jag kanske 1mm spel mellan dump och tändspole. och få dit en orginal sti dump blir svårt då måste dra om slangen för återciruklationen. Mitt tips köp forge dump från scoobworlds.co.uk ta ny packning
                          Nu är jag lite lost, om jag använder en forge dump måste jag alltså inte dra om slangen? :S

                          Jag är lite lost där.. ?

                          #248860
                          Mumin
                          Deltagare

                            Forge dump som är öppen dvs du pluggar slangen för återcirkulationen. Gör allt på en gång och sen mappning bara så du inte börjar modda efter mappning 😉

                            #248884
                            Tribbe
                            Deltagare

                              Efter montering har jag 13-14mil att köra.. safe om man pluggar och har sig då?

                              #248910
                              pettsun
                              Deltagare

                                JO helt safe. bilen går bara lite fett mellan växlingarna och dyligt, då du lurar Lmm när du släpper ut luften i stället för att leda tillbak den i insugsröret.
                                Jag har en Forge öppen dump om du vill köpa. billig då funktionen är ösäker.

                                #248861
                                Mumin
                                Deltagare

                                  Plugga du ingen fara.. Men komihåg att köra forge till Sti ic och inte gt ic bara 😉

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 62 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.