SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Främre droplinks sti type r version 5

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    goffemannen
    Deltagare

Iom det sitter alubärarmar på dessa så passar väl inte droplinksen som är till wrx/gt. Så vilka är det som passar på min??

roadtip85
      Keymaster

Jag köpte dessa till min Type-R:
        http://www.whiteline.com.au/product_detail.php?part_number=KLC139

Det står att de är för alu-armar.

goffemannen
        Deltagare

hmm. okej. de är väl de som är justerbara? Varför ska man ha dem justerbara? Och hur ska de justeras?

http://scoobyparts.co.uk/acatalog/WHITELINE_ADJUSTABLE_FRONT_DROP_LINKS.html

Adam K
          Deltagare

VArför skulle det inte passa med typ original-länkar? Det borde väl bara vara att montera bultarna åt varsit håll?

goffemannen
            Deltagare

Nae. de funkar inte va jag vet. Vet att Turbovin köpte CDF droplinks till sin type r. Men de passande inte.

Turbovin
              Deltagare

Ja tycker man det är lämpligt med en sån här vinkel så kan man ju köra på vanliga 😀 Jag kör på friska Type R original, de är rätt styva ändå till skillnad från dem där bak (samma som på GT).

goffemannen
                Deltagare

För det är helt annan infästning på alu vs stål armarna. 😉

Jag köpte justerbara Whiteline, som vi alla vet så har jag knappast provat dom men dom såg balla ut monterade iaf.. 😉 (Jag har ju köpt alu-armar till min..) Justerbara är dom för att man ska kunna montera dom utan spänning i krängningshämmaren, då måste man alltså montera dom med bilen nere på helt plan mark för att det ska fungera.

http://scoobyparts.co.uk/acatalog/WHITELINE_ADJUSTABLE_FRONT_DROP_LINKS.html Dessa alltså.

ahh..okej. de är justerbara för att få bort förspänningen på krängningshämmaren då eller? Får ta och använda en fyrpelarlyft när ja byter senare då.

goffemannen
                  Deltagare

Precis så!

Okej. Gött. Bilen borde bete sig å kännas lite bättre om man sätter dit dessa justerbara då eller?

roadtip85
                    Keymaster

Vad menar ni med att ta bort förspänningen?
                      Man kan väl inte ändra inställningen när dom är monterade i armen och krängarn?

goffemannen
                      Deltagare

Vad menar ni med att ta bort förspänningen?
                        Man kan väl inte ändra inställningen när dom är monterade i armen och krängarn?

Nej. Men monterar men dem när bilen står på hjulen så blir det ju ingen förspänning iom du måste justera droplinkesen så du får dit dem. Om jag nu fattar rätt =)

roadtip85
                        Keymaster

Nej. Men monterar men dem när bilen står på hjulen så blir det ju ingen förspänning iom du måste justera droplinkesen så du får dit dem. Om jag nu fattar rätt =)

Just det, så blir det förstås! 😀

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.