SSC Allmänt snack Allmänt småprat Från Finland?

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    kimppa
    Deltagare

Från Kemijärvi! Bor dock i Stockholm nu.

stockis
      Deltagare

Precis som mig då. Men är fortfarande 100% finsk i blodet. Men vem fan vill gör alumpen i finland? ^^

Mats
        Deltagare

Klart man vill. Man vill ju inte göra nån mes modell i sverige heller…:D

Mats GBG/duckar och tar skydd
          Svart e snyggast

Pasi_k
          Deltagare

Inte Lumpen i Finland.. såå med kikare i 2 meter snö och blicka in i Ryssland.. 😀

Blev Hobby-svensson samma dag som jag fick inkallelsen till Finska lumpen 😛

Svenska lumpen är juh rena sommar Kollot..

Edit (Hjärna och händer har ingen kontakt såhär tidigt)

stockis
            Deltagare

Hehe, jag hade fast arbete när jag slutade skolan så jag ville inte riskera att bli av med det pga lumpen. Men nu i efterhand ångrar jag mig. 😉

RK
              Deltagare

Klart man vill. Man vill ju inte göra nån mes modell i sverige heller…:D Mats GBG/duckar och tar skyddSvart e snyggast

Kanske du Mats har gjort din tjänstgöring i Dragsvik? isåfall vilket kompani?

Mats
                Deltagare

Klart man gjorde i Drakan.
                  Började på GRK under rekryt-tiden. Sen första delen av AUK på GRK linjen och andra delen i Niinisalo för motorunderofficers utbildningen. Efter det blev det PionK med de nya chaufförerna, samt som specialutbildare i bilskolan. Till sist låg jag på mitt krigstida kompani på KJK.

Mats GBG/Motorunderofficer och sergeant i reserven
                  Svart e snyggast

Manor
                  Deltagare

Japp, jag tror att (Göteborgs) Mats är från Finland…som tidigare ägde den svarta GT:n som Daniel83 numera äger.

mvh Mats N
                    PS. Kom fram ur garderoben MatsLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL ;).

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.