SSC Allmänt snack Allmänt småprat Franskt vs Japanskt

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

>vad gick snett? 😀 😉 :+

Sverige höll oss kvar. }(

dlehtihet
      Deltagare

Du har alltså inte sett reklamen för Toyota Corolla hör jag… ???

🙂

//D,

>Stanna eller inte stanna. Man vet aldrig vem som är psyksjuk,
        >mördare, osv, osv, osv. Jag stannar för tjejer i kortkort (och
        >sen kollar jag i ögonvrån efter mördarpojkvännen i fall
        >att….) 😀

pannan
        Deltagare

Har också en fin Fransk historia

Min lillasyster köpte för några år sedan en ny Peugeot 206 GTi. Den rullade väl ca 800 mil sedan rasade motorn ihop. Det visade sig att motorn bara gick på 3 cylindrar av någon konstig anledning. Efter att Peugeot haft bilen i ca 3 månader för utredning började vi ledsna på deras sätt hur de hanterar kunder och vi hotade med att gå ut i kvällstidningar om de inte gjorde något med bilen snarast då den bara stod på deras verkstad och samlade damm och min syster gick hemma och betalade för en bil hon inte kunde använda.

Tog en dag sedan ringde huvudkontoret till oss och berättade att min syster var välkommer att välja en ny bil ur deras sortiment utan någon kostnad (de vart väl rädda att bli kastade i soptunnan hos plus eller något :-D) Så det slutade med att hon fick en ny 206 GTI och allt var frid och fröjd tills efter 1500 mil då grejor har börjar rasa på den igen. Jag har aldrig varit med om ett bilmärke som måste ta in en modell så många gånger och rätta fel på dem efter de sålt dem. Det har varit kallstartsreläer, tutor m.m.

senast så rostade avgassystemet av och bilen har rullat 2500 mil!!!! jag körde min första bil som var en Honda i 10.000 mil utan att behöva byta annat än olja och kamrem. När jag förklarade detta för dem och ville att de skulle ersätta ett nytt avgassystem åt henne så menade de på att kör man korta sträckor så bildas det kondensvatten i avgassystemet och då rostar det av…

Nu skall hennes bil säljas och det blir antingen Svenskt eller Japanskt. Aldrig mer Franskt iallafall och synnerhet aldrig mer en Peugeot. Värre skitbil får man leta efter.

Niklas
          Deltagare

>Kläm ur er vad fittemaud betyder nu då! 🙂 Får ju ingen
            >träff på susning.nu heller… ;(

1. Tau edd brö (kan gau meh än bålle åsse)
            2. skär au ejn bid meh än kniv
            3. Bre pou regällt meh smörh
            4. Släng pou nudd gutt såm osth ällr kårv
            5. Grattis påg, nu har du gjårt di ehn fittemaud
            6. Ejhd o knib flabb

😀

modulated
            Deltagare

För den som inte är så bevandrad i danska följer här en översättning :

1. Ta ett bröd (Det kan gå med en bulle också)
              2. Skär av en bit med en kniv
              3. Bred på rejält med smör
              4. Släng på nått gott som ost eller korv
              5. Grattis grabben, nu har du gjort dig en smörgås
              6. Ät å håll tyst.

😉

Förövrigt så har topicen gått från franskt vs japanskt till ¨
              skåne vs sverige :)… festligt.

// Patrick P – äter gröt till frukost ibland.

Regionsansvarig Västerås

Blocken
              Deltagare

>(Lägger till ’fittemaud’ i svärordsfiltret tillsammans med
                >d*ck, k*k, skambud, osv) :+

Tillsammans med ”skambud”? :D:D:D ASGARV! 🙂

>
                >Stanna eller inte stanna. Man vet aldrig vem som är psyksjuk,
                >mördare, osv, osv, osv. Jag stannar för tjejer i kortkort (och
                >sen kollar jag i ögonvrån efter mördarpojkvännen i fall
                >att….) 😀

Blaha-blaha! Det gör du inte alls! Jag åkte med i din STENHÅRDA BelAir -57’a på Powermeet i somras och vad hände? Jo, samma som en månad senare i Norrtälje! Snyt till chipsluggen, ta av dig truckerkepsen och lova att Mr Bläck får åka med nästa år oxå – iförd endast lädertanga så ska du få se på saker!! :D:P:+

Såja, *host* tillbaka till topic!

/Black&Lecker

Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Niklas
                Deltagare

>Såja, *host* tillbaka till topic!
                  >
                  >/Black&Lecker

Jag tror det är omöjligt.

Blocken
                  Deltagare

>Jag tror det är omöjligt.

Ny tråd då? :+

Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Niklas
                    Deltagare

>Ny tråd då? :+

Visst kan man klaga mycket på franska bilar men jag tror inte jag har mer att ventilera…just nu. Återkommer kanske när jag skall försöka byta avgassystem… 😉
                      …tills dess kan vi ha tråden taffliga försök av svennarna att klanka ner på det bättre folket – skåningarna alltså. 😉

/N – som skall åka till Biltema och köpa ”fattigmansblitz” 😀

Manor
                      Deltagare

Hej !

Mina egna erfarenheter av franska bilar är en gammal Renault TS16 som jag köpte av min dåvarande chef (1981) för 300:-. Han hade haft den i 8 år och problemet var rost i balkarna…men den skulle vara en perfekt bil fram till besiktning. Jo tjosan..den höll i exakt 45 minuter efter race med fullgasväxlingar och hopp över cykelväg :o. Ja, det var tider det.

1985 köpte jag en ny Peugeot 205 GTi som väl var dåtidens Impreza. Nypriset var 67.000:- (med rabatt) och man var en lycklig ägare till en ”värsting”. Två år senare efter två stopp på samma motorväg med bara några veckors mellanrum (-25 grader i Stockholm) så såldes den för 55.000:-, vilket åtminstone hade inneburit ett ganska billigt ägande. Hållbarheten var dock som sagt inte Peugeot:ens starka sida ;).

mvh Mats N

Wallinen
                        Deltagare

>..var inte skåne på väg att bli danskt en gång i tiden – vad
                          >gick snett? 😀 😉 :+
                          >
                          >/J

Haha
                          😀

Kan meddela att det faktiskt har varit danskt men vid freden i Roskilde 1659 så ordnade allt till sig:-)

>Kläm ur er vad fittemaud betyder nu då! Får ju ingen träff på >susning.nu heller…

Första ledtråden.. det går att äta

🙂 (även om det nog inte är så gott)

Andra ledtråden.. är ganska fett eller fitt

tredje ledtråden.. maud eller mad eller kanske smörmad är en macka så..

en fittemaud är när man sparar fettet från någon matanrättning och brer på en macka för att sen avnjuta detta… urrrkkkk!!!!

Hoppas nu alla provar på en äkta fittemaud ikväll:D

/W

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.