- Detta ämne har 36 svar, 3,800 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av Manor.
-
FörfattareInlägg
-
18 maj, 2004 kl. 09:31 #39090HenkaDeltagare
Och så ja då som inte är insatt sådär… Vad ger det? Jag menar, det blir ju längre rör/slang innan man fått in luften. Är det inte mest tröjor och dekaler (alltså för sysn skull)???? Hur är det med utrymme där framme? Måste man kapa ur och grejja för att få dit det? Effekt siffror? Är det så att det inte stöds av en rejäl effekt ökning så vette tusan alltså…
18 maj, 2004 kl. 10:28 #39059OzODeltagare>Hur är det med utrymme där framme? Måste man kapa
>ur och grejja för att få dit det?
—Det är tajt. Av de kit som är “färdiga” för Imprezan så är det endast PACE som passar utan att man behöver kapa/skära. APS och HKS kräver förändringar i frontspoilern. (Rätta mig om jag har fel)
_______________________________________________________________________________
::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::18 maj, 2004 kl. 10:33 #39073KvarnisDeltagareFmic är till att börja med en säkerhets pryl för att hålla laddtrycks tempen nere !
visst om du bromsar en bil så ser man massiv skillnad …men det beror oftast på att fläktarna är gynsamt placerade för fmic’s vs. tmic
Så länge man håller sig under 320Bhp så beövs bara fmic för ban tok, som piskar varv på varv..typ ;):D.
18 maj, 2004 kl. 12:19 #39077nisseDeltagaremen hur långt räcker orginal ic, eller ska man kanske satsa på en topp monterad värsting om målet är ~300? klara man sig på orginal så sparar man ju en hel del pengar(som säkert går till annat godis endå 😉 )
18 maj, 2004 kl. 13:05 #39074KvarnisDeltagareen orginal tmic med samco slaangar lr liknade klara lätt 300bhp…Om turbon har lite mer att ge..
Om turbon måste ladda hårt för at nå 300Bhp så kommer man att behöva en bättre ic än orginal… fmic lr tmic.
Finns mycket bra större tmic typ MRT,AVO,Hyperflow etc som klara effekter upp till ~350Bhp
för +350Bhp skulle jag bara rekommendera fmic lr en charge cooler
18 maj, 2004 kl. 13:09 #39062StratDeltagareEtt annat problem med tmic är ju att den blir duktigt varm när man står still. Rödljus och rattlås typ 😉
Att PACE passade utan modifikation kanske inte stämde så grymt bra. Vet två lirare som svettades duktigt igår, stackare…
18 maj, 2004 kl. 13:26 #39060OzODeltagare>Att PACE passade utan modifikation kanske inte stämde så
>grymt bra. Vet två lirare som svettades duktigt igår,
>stackare…
—Där ser man. Vilket då åter igen bevisar att man aldrig kan lita på en säljare (eller en person som har kundansvar). Både PACE själva och Pete på Scoobysport sa till mig att det skulle fungera. Nåväl…
_______________________________________________________________________________
::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::18 maj, 2004 kl. 15:07 #39083RoggaDeltagare>en orginal tmic med samco slaangar lr liknade klara lätt
>300bhp…Om turbon har lite mer att ge..
>
>Om turbon måste ladda hårt för at nå 300Bhp så kommer man att
>behöva en bättre ic än orginal… fmic lr tmic.
>
>Finns mycket bra större tmic typ MRT,AVO,Hyperflow etc som
>klara effekter upp till ~350Bhp
>
>för +350Bhp skulle jag bara rekommendera fmic lr en charge
>coolerHur funkar det med original ic å en MD304:a då?
Om man vill komma upp mot ~350BhpBilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!
18 maj, 2004 kl. 15:46 #39057SecretAgentManDeltagare350 är vad den turbon levererar… 😉
Mao är du på gränsen, och då är *bra* och stabil laddluftkylning a och ö faktiskt. 🙂
Den turbon förtjänar en bra fmic – men det är inga problem att ta det lite varligare med laddtrycket och köra på standard ic.
Pace för övrigt måste vara en av världens mest tillkrånglade lösning, jösses sicket meck det har varit att få dit pryttlarna…och att sedan manualen inte stämmer för 5 öre vad gäller fläktar och vilka tåtar man skall pilla på…
/J – väldigt trött på engelsmän.
18 maj, 2004 kl. 18:09 #39067DawnDeltagareHopp!
Kvarnis hade lite rätt om min fmic från hybrid.
Fick betala ca en lusentapp till, i tull.
🙁18 maj, 2004 kl. 18:37 #39075KvarnisDeltagare>Hopp!
>Kvarnis hade lite rätt om min fmic från hybrid.
>Fick betala ca en lusentapp till, i tull.
>:(Been there doe that …That’s life 🙁
pace gjodes för övrigt för en 22B-98 …så om nån skulle frågat mig så skulle jag undvikit den…. för en MY99/00
Mallen gjordes på Adam M 22B vet jag, å det jag har hört så har det krånglat för många vid montering.
en MD304 med en större tmic typ MRT funkar mycket bra tom 😀
Det som är med 304:an är att den trivs som vattnet vid 1.25bar å då funkar det med en orginal IC utan problem !!!Om du vill ladda på med 1.5Bar så då är det en annan 5:a, har dock svårt att se nån annan turbo som funkar så bra med en tmic som MD304:a
Skulle va 20G då men den lirar i en anna liga än än vad orginal IC’n gör.TD05:an vill gära ha lite mer laddtryck för att komma till liv… å då har man gärna fmic
18 maj, 2004 kl. 19:05 #39084RoggaDeltagareOKey tack för svaren 😉 Då fortsäter jag med Original IC..
Om jag nu skulle vilja ladda på med 1.5Bar skulle en MRT tmic funka fint då? Sammt hur står sig en sån jämfört med en Fmic?
Man vill ju inte hålla på förstöra där frame ju.
Scoopet ha väl måste ju ha nån funkation 😉Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!
18 maj, 2004 kl. 19:12 #39078nisseDeltagarehur är det med VF35:an(tror att det är så den heter? kvarnis tips!) vilket laddtryck vill den ha?
pris på en vf 35:a vs en md304…
vad säger växellådan…
18 maj, 2004 kl. 19:35 #39085RoggaDeltagareJag ha iaf lärt mig en sak, MD304:an gör kaffe ved av växellådan om man ställer på }(
Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!
18 maj, 2004 kl. 20:06 #39076KvarnisDeltagareVF35:an funkar bra med orginal ic oxå så länge man inte tok laddar.
Det gäller för övrigt samtliga turbos…nästan !!
Har helt med flödes diagramet över just den turbon.VF35:a snabb spool(~26-2700rpm) hyfsad topp utmärkt gat turbo, MD304:a sämre spool(3-3300rpm) mer topp utmärkt 402m’s turbo :), har körts nästan en 11:a med en i en kombi i UK :D..men en låg 12:a är vad den klarar av.
btw rpm siffrona är för 1Bar alt 14.7Psi ;):D
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.