Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
  • Författare
    MittX
    Deltagare

var kan man få tag på denna utsökta front??

ni vet kanske vilken front ja menar, ni brukar kalla den “plogen” iaf

minid
      Deltagare

Finns bara i usa tror jag.
        Tillverkaren är Trust/Greddy

Gå in på http://www.greddy.com o titta, där bör de väl ha återförsäljar lista..

Manor
        Deltagare

Jag köpte min av janne (ViceOrdis) som köpt den från Florida USA. Jag tror dock att Dahlhem har haft den hemma för försäljning för något år sedan. De kanske kan ha något exemplar kvar!!?

.zip
          Deltagare

Förra veckan fanns den iaf på Dalhems. 3000:- + några hundringar.
            Jag själv är på jakt efter en sån men nästan 4 loppor för en plastbit är lite att ta i.

EDIT: Hittade direktlänk
            http://62.181.75.61/d.aspx?proditem=d6be4ef3-7da2-40b2-bfca-43eaa42f9384
            Sänkt pris till 3250:- + frakt

//.zip

MittX
            Deltagare

fan va nice… ja som trodde att det var hela fronten som skulle bytas…. men det var inte så farligt dyrt som ja trodde. får kolla mer på detta sen efter denan dagen då den ägnas åt det vanliga när nya året ska firas in.. tack för allt!

Manor
              Deltagare

Plogen är verkligen perfekt. Den ändrar frontutseendet en hel del, och på vintern tar man av “plogen” så att den inte agerar just som en PLOG ;). Under 4000:- är billigt…fråga Janne som betalade en hel del i frakt från USA.

MittX
                Deltagare

då behöver inte jag ta av den på “vintern” för min brukar stå inne hela vintern, man får la inte säga så om en impreza att den står inne hela vintern, men när en -00 gått nästan 17k så behöver den vila lite =)

hur sätts denna på då.. typ skruvar och lim lr? lätt monterat?

Manor
                  Deltagare

då behöver inte jag ta av den på “vintern” för min brukar stå inne hela vintern, man får la inte säga så om en impreza att den står inne hela vintern, men när en -00 gått nästan 17k så behöver den vila lite =)hur sätts denna på då.. typ skruvar och lim lr? lätt monterat?

Den trycks bara på plats och man använder de två original “clips:en” i nederkant av framskärmarna (i hjulhuset). Den del som trycks in under främre nummerplåt kan man limma, använda kardborreband, “apbajs” eller något annat klet. Jag har använt “apbajs” det senaste året, men inte använt något de andra åren. Den sitter som en smäck med en viss rörlighet om den skulle ta emot något.

MittX
                    Deltagare

ok d blir att beställa imöre när ja går upp… fan komemr sitta som smäcken detta.. ska ändå lacka lite annan skit så tar det samtidigt!

MittX
                      Deltagare

så då var den beställd….. var länge sen ja satte på nått på bilen så ska bli fin fint!!! 3-4 veckors leverans!

challe
                        Deltagare

Då får du allt ta o köra lite med bilen här i byn, så man kan se hur det blev.
                          Går också i tankar på att inhandla en läpp, men det blir nog en P1…

Kalleman
                          Deltagare

Jag köpte min från Dalhems för ca 1 år, gick på runt 3000:- ..
                            Blir ngt lägre med läppen på, speciellt med 30 mm sänkning då blir det nästan jobbigt.
                            Rekomenderar att spackla ihop läppen med fronten, blir bra mycket snyggare då.

Imprezan såld 🙁

MittX
                            Deltagare

Då får du allt ta o köra lite med bilen här i byn, så man kan se hur det blev. Går också i tankar på att inhandla en läpp, men det blir nog en P1…

satt och fundera på en P1 jag me, men så fick ja ett jävla bryt och beställde en “plog” bor du me här i kinna lr vadå? har inte koll på alla snart!!

asså man ska spackla ihop den…. kanske bäst för ja lär aldrig ta av den då min impreza står inne över vintern för den har gått så JÄVLA lååååååångt! och min är ej sänkt heller för den delen så kanske bäst att Sätta fast den riktigt

challe
                              Deltagare

Japp, jag bor också här i byn. Borta ve golfbanan… 🙂

MittX
                                Deltagare

jaha då vet man lite mer iaf.. själv bor ja i huset där lövås pizzeria ligger, men bilen står i skene i varmgarage =)

här går inte ha nån impreza ståendes ute. nån tog ju min grupp A vinge på min 240 förra året och en bil blev stulen på parkeringen förra veckan här!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.